...
Нямам притеснения. От свиването не ме е страх, а сега направих и експерименти.
Нагрях една релса до ~ 110 °C и се удължи с не повече от 2 мм (при начална температура 25 °C).
Замразих (до скреж) една от положените вече релси и се сви с по-малко от 0,5 мм.
Ето това е научен подход (за който си мислех как да направим)!!!

Браво Тодоре!!!

Но дали е "чист" експеримента!?

В смисъл, имаше ри равномерно нагряване по цялата дължина от 1 метър?
Съответно замразяване...
Пък релсата е била и в свободно състояние (едва ли си стопил траверсна скара)...
То и така в нашия мащаб - ТТ , никак не е за подценяване по-голямо разширение от 1 мм на метър, щото при две срещулежащи метровки си става цели 2 мм, които при НО са перфектни за "тропкането", ама за ТТ не съм сигурен....

Явно има значение и на "предварителното" и последващо "натягане" при полагането на материала...

В тази връзка , аз лично от тук нататък ще копирам твоя метод за сглобяване първоначално с "инвентарни" релси, които в последствие да бъдат заменяни с "истинските" след първоначалното "монтаж+улягане" на цялата конструкция , включително и на самият релсов път.
