Автор Тема: Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?  (Прочетена 24726 пъти)

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?
« Отговор #15 -: 03 Февруари 2010, 16:56:36 »
А какви са "предимствата" на AC? Струва ми се абсурдно като идея..

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?
« Отговор #16 -: 04 Февруари 2010, 06:31:39 »
Цитат на: 760mm link=topic=2166.msg35054#msg35054 date=1265208996
А какви са "предимствата" на AC? Струва ми се абсурдно като идея..
положителни

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re:Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?
« Отговор #17 -: 04 Февруари 2010, 07:58:30 »
Аз не виждам предимства на AC-то...
Предимства има дигиталното управление.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?
« Отговор #18 -: 04 Февруари 2010, 08:47:44 »
Предимствата са единствено от гледна точка на по-надеждното токоснемане, което е изключително важно при малките локомотиви. От там нататък: допълнителен шум от суркането на шлайфера, по-високи цени, невъзможност за каране по други релси освен по мерклински.
За това се сещам в момента.

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Имам AC лок на Роко, "DC ready" - как се дигитализира?
« Отговор #19 -: 04 Февруари 2010, 08:57:06 »
Цитат на: ankar link=topic=2166.msg34992#msg34992 date=1265130131
Здравейте пак, ще съм много благодарен ако някой ми даде съвет как да променя ( ако е възможно) този http://www.piko.de/produkt_db/check.php?page=detail&grand_id=3&parent_id=6&child_id=2&id=57232 лок от AC на DCC вариант.Ако въпроса ви се стори тъп, просто ме насочете къде да чета.
 Мерси !
1. виж с каква височин са ти релсите, които ползваш. Ако са 2,5мм, можеш да караш въпросната машина спокойно върху тях без ребордите да опират в траверсите.
2. обърни внимание колелетата, монтирани на осите дали са разделени електрически(обикновенно с пластмасова втулка). Ако е така, няма нужда да копуваш нови колооси. Ако обаче само са набити на осите и на практика дават на късо двете релси, тогава имаш два варианта. Първия е да купиш нови DC колооси и да направиш замяната, така че да може да се токоснема от двете релси(АС колоосите са изцяло метални и дават на късо между двете релси). Втроия вариант е по-евтин, но по-трудоемъ. Трябва да отпресоваш колелетат от колоосите(или поне едното колело) и да го разпробиеш на подходящ диаметър(задължително на струг), тъй че да можеш да набиеш плътно пластмасова вложка между колелото и оста, за гарантираш електрическото му изолиране. Работата трябва да е прецизна, за да няма биене(аксиално и радиално) след монтажа.
След цялта тая процедура проверяваш окабеляването и токоснемането(да не би да се окъсява някъде), махаш ската и си готов.
След така направения ремонт, можеш спокойно да си караш машината в DC или DCC режим.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Чак сега загледах тая залежала тема.. И понеже гледам неща, които са напълно в разрез с т. нар. "рИализъм", да взема да попитам "капацитетите" едно нЯщУ: Аджеба, да го е`а, защо така тия "тъпаци, олигофрени, малоумници и т.н." от "умиращата, затъващата, упадничавата и т.н." фирма Мерклин продължават да използват тоя идиотски крив /променлив/ ток?????? А някои от видните "капацитети във форумо" случайно да си е задал елементарния въпрос защо токът се произвежда и пренася само в "крив" вариант??? Защо, аджеба, вкъщи имаме всички некъв "малоумен" променлив ток, а не "любимият ви прав с цифрово управление"????  :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Аз с 'тоците' съм ама мноооооого на ВИЕ /ще трябва доста  :read:/,ама се се запитвам:
защо симпатягите от Хамбург са предпочели АС с-мата за техния Miniatur Wunderland? :scratch_ones_head:
Може би по-добро токоснемане... :blink: или може би някаква традиция...,или някаква реклама,спонсорство?!
Аз,естествено бих предпочел DC-то пред 'пъпчасалите' траверси,но... :polling:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Best Ripper link=topic=2166.msg62448#msg62448 date=1309202041
Чак сега загледах тая залежала тема.. И понеже гледам неща, които са напълно в разрез с т. нар. "рИализъм", да взема да попитам "капацитетите" едно нЯщУ: Аджеба, да го е`а, защо така тия "тъпаци, олигофрени, малоумници и т.н." от "умиращата, затъващата, упадничавата и т.н." фирма Мерклин продължават да използват тоя идиотски крив /променлив/ ток?????? А някои от видните "капацитети във форумо" случайно да си е задал елементарния въпрос защо токът се произвежда и пренася само в "крив" вариант??? Защо, аджеба, вкъщи имаме всички некъв "малоумен" променлив ток, а не "любимият ви прав с цифрово управление"????  :hi:

Ами много просто, променливия ток може да се трансформира много по лесно, слагаш един траф с нужното преводно отношение и си в джаза.
Токът се произвежда променлив, трифазен. По този начин много лесно можеш да го трансформираш отново във въртеливо механично движение и моторът е доволно просто нещо - три намотки на 120 градуса една от друга и въртящ се постоянен магнит вътре в тях. Простотата и малките загуби при трансформация са били водещата причина да се избере променлив ток.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Чрез променливия ток се избягва и необходимоста от спазване на поляритет като това е от особенно значение за електрониката където ако случайно сбъркаш поляритета е възможно да изгориш електронните компоненти.И както вече спомена колегата wodowmaker лесното му преобразуване отново в механична енергия защото правотоковите мотори са с по сложна конструкция и поддръжка предвид наличието на колектор.По малки загуби при преноса на енергията както лесното му трансформиране в по-ниско така и в по-високо напрежение.Генератора за променливо напрежение е с много по-проста конструкция от този за постоянно напрежение(представи си какъв колектор трябва да има генератор за постоянно напрежение с мощност 1MW).От друга страна и постоянно токовите мотори си имат своите предимства като по голяма мощност,по лесното им преобразуване отново в генератори и т.н.
Относно релсите и аз съм се чудил защо използват така наречената "ска" при полужение че преспокойно е можело да се използват стандартни релси :unsure:
« Последна редакция: 28 Юни 2011, 07:04:22 от evrokoma »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мерклин са предпочели този вариант заради простотата на електрическата схема.
Тогава, когато са започвали, т.е. преди повече от 100 години,
да се изпълни обръщателно ухо със стандартно постояннотоково задвижване си е било галимация.
Понеже двете релси са на късо, това, че при ухото лявата има контакт с дясната и обратно не е било от значение.
Разчитали са на това, че с по проста електрическа схема лесно се постига реализъм в макета.
За разлика от Мерклин, АС системата на Трикс Експрес е истинска 3 релсова система (двете релси не са окъсени),
която е позволявала независимото движение на два влака по едно трасе.
След закупуването на HAMO и след това Trix, Мерклин (използвайки Трикс) започват да произвеждат и DC подвижен състав.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма


Основното предимство е по-малките загуби при пренос на променлив ток.
Възможност за доста по-високи напрежения, с минимални средства.
Отговора в подробности се намира в разказа - защо американците след първоначално въвеждане,
на постояният ток кат оосновен енергоизточник в Ню Йорк, след 5/7 години (не без давлението на Тесла),
преминават изцяло към променливо напрежение, въпреки че то е доста по опасно в живота!?

Колкото до Мерклин - фирмата е толкова стара и с традиции врастнали се в главите на немците,
че няма как да сменят системата която си се научил да управляваш още от дядо ти.
За германците Мерклин, е все едно за нас Пико - асоциацията и при двете фирми е ---> влакчета.
А си е останала на пъпки (или по-старото - трета релса) защото така нямат проблеми,
нито със сърцата и езиците на стрелките, нито с разни уши, триъгълници и т.н. "закъсяващи" тока
коловозни фигури.

"Елементарно Уотсън", макар въпроса на Венци да прозвуча малко "изпитващо"!
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Именно, Мерклин в Германия е своего рода религия.
Предвид изпълнението на трансмисията, въпросните фирми
(Мерклин и Трикс) работят много по прецизно от фирми като
Роко и Флайшман примерно (използване на метални червяци и зъбни колелета,
бронзови втулки за лагеруване на колоосите)
Единствено Брава от масовите фирми работи по същия начин по отношение
на задвижването на локомотивите си.
Това е и другата причина Мерклин да се тачи особено много в Германия,
въпреки, че нито блести с детайлност, нито пък има кой знае каква богата гама
продукция.
Все пак локомотиви на Trix като BR52 (конденз тендер), BR 44, Baden IVh, Bay. S 3/6, Р 8
са много добре направени. Дори и като детайл.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Цитат на: widowmaker link=topic=2166.msg62462#msg62462 date=1309240220
Именно, Мерклин в Германия е своего рода религия.

Шъ им сменим религията! :rabbi: :tomato: ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Цитат на: widowmaker link=topic=2166.msg62462#msg62462 date=1309240220
Именно, Мерклин в Германия е своего рода религия.
Предвид изпълнението на трансмисията, въпросните фирми
(Мерклин и Трикс) работят много по прецизно от фирми като
Роко и Флайшман примерно (използване на метални червяци и зъбни колелета,
бронзови втулки за лагеруване на колоосите)
Единствено Брава от масовите фирми работи по същия начин по отношение
на задвижването на локомотивите си.
Това е и другата причина Мерклин да се тачи особено много в Германия,
въпреки, че нито блести с детайлност, нито пък има кой знае каква богата гама
продукция.
Все пак локомотиви на Trix като BR52 (конденз тендер), BR 44, Baden IVh, Bay. S 3/6, Р 8
са много добре направени. Дори и като детайл.
Ще си позволя да илюстрирам "детайлизацията" на Мерклин с една снимка

 :yes: :yes: :yes: :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

За локомотив тип "Мачбокс" (тоест от метал) си е доста детайлен,
но пък предимството му е, че е здрав и издържа на стисналата го детска ръка
или десетина падания от масата, без видими повреди.
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: