Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

За гарите и ЖП транспорта по принцип

<< < (4/7) > >>

760mm:
Прочетох за светофорите. Продават ли се маневрени светофори, както и комбинирани; или има само обикновенни (с две лампи); а другите човек трябва да си ги прави сам (?)

760mm:
И да попитам (от страницата със светофорите); какво е вентилиран тунел със завеса? Тоест какво точно е завесата; защо, ако вентилацията е пусната не е могло да се преминава?

bdz43r:
Български светофори никъде не се продават. Всичко трябва сам да си правиш. Най-разпространени са немските, които за съжаление нямат нищо общо с нашите.

В единия край на дългите тунели е имало падащи завеси - като подвижна врата, която се спуска отгоре и запушва тунела. Това се прави след като премине влак, за може вентилаторите да проветрят тунела от пушека на парната машина.
С отпадането на парните локомотиви, отпада и нуждата от вентилиране на тунелите и завесите са демонтирани, а с тях стават ненужни и предтунелните светофори.

760mm:
Интересно е, че по онова време машините са били парни, а в същия момент е имало нещо толкова модерно-звучащо дори днес, като вентилация и автоматични завеси..

bdz43r:
Завесите не са били автоматични. Имало е хора, които се грижат за вентилацията.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия