Точно така тия 2 са основните.
19.00 (900) - основна серия за тежки товарни и пътнически влакове за периода 1913 до към 1940, "най-българският" локомотив, много приличащ на баварски, но произведен от Hanomag с активното участие на български специалисти в проекта. Проектиран специално точно за такива нанагорнища, толкова специализиран за тях, че експлоатацията му в ранинни условия става безпредметна поради ниската конструктивна скорост. Специфичното за него са високо вирнатите под наклон цилиндри, което спомага поренето на дълбоките преспи през Балкана. Половината от всички локомотиви серия 19 са обслужвали именно тая отсечка, като първоначално са били съсредоточени в Горна Оряховица, но по-късно и от другата страна на Балкана в депо Стара Загора.
16.00 (DRG 42) - Още с пристигането си 16.01-16.30 (от общо 33) веднага са зачислени в депо Горна Оряховица, където да заменят серия 19 и така чак до края на '60, когато навлиза дизеловата тяга в учасъка.
15.00 (DRG 52) - 10 локомотива по същата сиситема, заменят серия 19.
49.00 (3000) - няколко локомотива от серията са ползвани за известен период като помощни, закачени или незакачени за края на влака, между които 49.18.
45.06 (4006) - 1937-1938 пробно зачислен в депо Стара Загора за помощен локомотив от южната страна на отсечката, но една година по-късно върнат вероятно поради малките запаси от въглища и вода.
46.12 (4512) - по същия начин, но задържал се за 2 години 1938-1940
из "Локомотивното стопанство на БДЖ" на Д. Деянов