Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Парни локомотиви
misan:
Системата не е много сложна и наистина много облегчава работата.
Австрийците са използвали нещо още по умно,самомажещи се плъзгащи буксови лагери. Те вече са и херметични и се получава и голяма икономия на масло. такива лагери създават много малко проблеми.
Такива са тендерните буксови лагери на много от нашите по модерни парни локомотиви и наистина сапоказали отлична работа.
misan:
По принцип не трябва винаги да търсим някаква здрава логика в конструкцията на парните локомотиви.
например едно от най глупавите и непрактични неща е да се постави пароразпределителния механизъм и шибърите между рамните платна. Както е например на нашата серия 26 ,на германските G7.1,G7.2 и други.
Кошмарно е за ремонт и експлоатация,без да има никакво предимство.Най странното е,че примерно пруската Р2 от 70-години на 19 век е с външен механизъм и шибъри,което е страшно разумно. След това продължават масово да се използват вътрешни механизми,което няма никаква логика.
lubomir:
--- Цитат на: misan link=topic=237.msg72115#msg72115 date=1327916120 --- По принцип не трябва винаги да търсим някаква здрава логика в конструкцията на парните локомотиви.
например едно от най глупавите и непрактични неща е да се постави пароразпределителния механизъм и шибърите между рамните платна. Както е например на нашата серия 26 ,на германските G7.1,G7.2 и други.
Кошмарно е за ремонт и експлоатация,без да има никакво предимство.Най странното е,че примерно пруската Р2 от 70-години на 19 век е с външен механизъм и шибъри,което е страшно разумно. След това продължават масово да се използват вътрешни механизми,което няма никаква логика.
--- Край на цитат ---
Противно на твоето мнение, мисля че в техниката няма нищо случайно. Логиката е била нейде из дебрите на главата на някой конструктор. Друг въпрос е дали това е било съвсем удачно като техническо решение. Обикновенно практиката е тази, която потвърждава или отхвърля това или онова.
misan:
Има много неща в парните локомотиви,които не са логични, но са правени много десетилетия. Например едно много просто и ефективно приспособление е пневматичното отваряне на пещната врата. То се е появило в САЩ още през 1910 година. Въпреки това,дори последните парни локомотиви и в Западна и в Източна Германия го нямат. Там или пещната врата стои постоянно отворена по време на подхвърлянето ,или машиниста я отваря и затваря преди подхвърлянето на всяка лопата. Но така естествено си отвлича вниманието от карането на влака. Може би тук голяма роля играе традиционализма и някои неща са си останали непроменени просто по инерция.
misan:
Сега се сетих,че съм чел ,че конструкторите на английската фирма Байер Пикок ,чак до 10-години на 20 век
не са правели локомотивите с външни пароразпределителни механизми ,защото са смятали,че това загрозява локомотива. Меко казано е странно подобно разсъждение. Да направиш ад,както производството на локомотива,а впоследствие и ремонта и експлоатацията,заради личното си мнение за промишлена естетика.
Друго много неприятно нещо при английските парни локомотиви е,че локомотивната кабина представлява нещо като навес и почти не предпазва локомотивната бригада.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия