Автор Тема: Парни локомотиви  (Прочетена 363639 пъти)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Парни локомотиви
« Отговор #225 -: 26 Ноември 2008, 20:27:43 »
Цитат на: lubomir link=topic=237.msg13787#msg13787 date=1227723272
Твоя модел е най-близко до БГ оригинала. ;) Шапка ти свалям на това което правиш с ръцете си. На мен това не ми се отдава особенно и затова си ги вземам готови и единствено им бърникам електрониките и им се радвам естествено  :).
Истината е че не си падам много по парните машини,и тези ги правих с части от джуниорски локове,без дори да си правя труда да слагам всички щанги.Само "основните"неща съм направил.Правил съм ги по чертежите в книгата на Деянов.
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1000.0.html

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #226 -: 27 Ноември 2008, 03:22:08 »
Ето един модел на Трикс, който наистина е много близо до БДЖ серия 08, но е с по голям диаметър на двигателните колела.
 В края на 19ти и началото на 20ти век, Мафей е най големият доставчик на локомотиви за БДЖ, затова и повечето локомотиви от този период приличат повече или по малко на баварските локомотиви. Ако се вгледаме в BR56 Brawa, тя много прилича на БДЖ серия 17, макар че е с много по малки колела:
« Последна редакция: 27 Ноември 2008, 03:33:11 от caprycorn »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #227 -: 27 Ноември 2008, 14:21:14 »
Ето още малко красавци...



Този е бързоходният S3/6 боядисан така за изложението в Нюрнберг през 1912 година.
Модела е на MetaKit и е колекционерска рядкост май...



Pt 2/5 H представител на тендерните , пак на същата фирма...



АА-1 на Баварските железници , експериментален с помощно задвижване при тръгване и един доста екзотичен вид от същият производител - но е сто пъти по красив от тауруса или херкулеса...

 ;D ;D ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #228 -: 27 Ноември 2008, 18:25:54 »
Много хубави локомотиви си набарал!

Не е зле да имат и DRG номерацията. Това са на Micro-Metakit в H0:

1. BR 18.4  (bay. S 3/6)
2. BR 73.2  (bay. Pt 2/5 H)
3. няма във 2-ра епоха

---------------------------------------

Гледам че си играеш да ги качваш в picbg.net, а може да се слага направо линка от сайта им, аз така правя за по-бързо и лесно. Е, ако там нещо се скапе, ще се скапе и тук, но все някога се оправя!

http://www.vsmodellbau.de/html/gal_H0_EpI.html
« Последна редакция: 29 Ноември 2008, 02:57:47 от CALLlO »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #229 -: 27 Ноември 2008, 19:57:45 »

Ето за този модел мечтая, но в 2 епоха-BR 37! Тук е изпълнен в пруски вариант Р6
« Последна редакция: 27 Ноември 2008, 19:59:45 от caprycorn »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #230 -: 27 Ноември 2008, 20:17:47 »

Цитат на: pach link=topic=237.msg13834#msg13834 date=1227788474
Pt 2/5 H представител на тендерните , пак на същата фирма...
 ;D ;D ;D

това е снимка ...


Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #231 -: 27 Ноември 2008, 23:53:46 »
Много ги обичаШ тези баварки, САШЕ ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #232 -: 28 Ноември 2008, 10:10:23 »
Цитат на: CALLlO link=topic=237.msg13893#msg13893 date=1227803154

Гледам че си играеш да ги качваш в picbg.net, а може да се слага направо линка от сайта им, аз така правя за по-бързо и лесно. Е, ако там нещо се скапе, ще се скапе и тук, но все някога се оправя!

Е да де ... :-[ ама не съм специалист по мрежите - така знам , така качвам... :D
Кой бутон да ползвам?

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #233 -: 28 Ноември 2008, 15:04:18 »
Явно за 8-ма серия, трябва да се търси 17.3, щото като гледам 38.0 на модел никой не е произвеждал. To не че 17.3 са се скъсали, но поне можеш да го видиш, въпреки че цените на Micro Metakit, като знам какви са  >:(. И пак като сравнявам снимките има си разлики. Та това ме подсеща за една тема, която отдавна искам да повдигна, ама ще я пусна отделно.




pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #234 -: 28 Ноември 2008, 15:12:16 »
Цитат на: zazo link=topic=237.msg13933#msg13933 date=1227877458
... Та това ме подсеща за една тема, която отдавна искам да повдигна, ама ще я пусна отделно.

Това силно разлюля моето любопитство !?!?!?!?!  ;)

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #235 -: 28 Ноември 2008, 15:40:44 »
НАШИТЕ 08 от първата доставка са ПРОТОТИП на баварската CV (17.3). От тук идват и разликите със 17.3, докато другите 08 са абсолютно еднакви с 38.0
 Няколко думи и за серия 08 в БДЖ.
 Това са първите локомотиви с две свободни колооси в БДЖ, първите с маШина система ВУЛФ КОМПАУНД (4 цилиндъра), първите с пароразпределителен механизъм система ХОЙЗИНГЕР и първите с четириосен тендер!
 Няколко години по късно системата ВУЛФ КОМПАУНД навлиза масово в БДЖ със появата на новите тогава серии 700, 800 и 900 (от 1936 година съответно 27.00, 17.00, 19.00)
« Последна редакция: 28 Ноември 2008, 15:48:40 от caprycorn »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Парни локомотиви
« Отговор #236 -: 28 Ноември 2008, 15:50:12 »
Цитат на: pach link=topic=237.msg13750#msg13750 date=1227709314
През 1904 г има нов локомотив за баварските железници който е с означение Р3/5N .Серията се е състояла от общо 48 бройки.От тази серия през 1905г. България е внесла 12 локомотива (№№9 до 20).
В следствие преномерацията в Германия тамошните тават DR-38. 0

Не си спомням в книгите на Деянов дали чертежа е на точно този модел...


Това е дословно от книгата на Деянов...(нищо че Сандо ме праща да я чета - тя си седи пред мен и компа...) така че още ще издирвам някаква информация .Аз за това се ровя из мрежата тая седмица - опитвам се да събера що годе някаква начално инфо по въпроса.Добре че са немските, полски и чешки сайтове , че ние останалите само си плямпаме общи приказки , а хората архиви събират за да си знаят историята . Деянов шапка му свалям , че за толкова години не е загубил вярата да стане и в България така...

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Парни локомотиви
« Отговор #237 -: 28 Ноември 2008, 16:16:19 »
Не знаех, че Micro-metakit произвежда 17.3, това беШе много приятна изненада. А втория модел 17.3 на коя фирма е?

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Парни локомотиви
« Отговор #238 -: 28 Ноември 2008, 16:30:58 »
И двете снимки са на Micro-metakit, само за тях можах да намеря инфо че са го правили в HO, края на 90-те. Имало го е и в баварски вариант.
В N го правят/правили някаква компания Finescale München. Ей сега в темата с полезните линкове ще една доста пълна база за моделите на немските парни машини.
« Последна редакция: 28 Ноември 2008, 16:39:50 от zazo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Парни локомотиви
« Отговор #239 -: 28 Ноември 2008, 19:28:44 »
BR 38.0 (bay. P 3/5 N) = БДЖ 08 - втория вариант



Тоя е по-хубавият от двата,
че на оня цилиндрите му чак в средата!
« Последна редакция: 29 Ноември 2008, 02:55:30 от CALLlO »