Има кола и кола.
Има модел и модел.
В крайна сметка всяка една кола се чупи.
405 да речем може да се сравнява с 80
605 може да се сравнява със 100.
Различни класове.
Но съм далече от всеобщото мнение, че французите могат да правят само френска любов.
Карам Пежо 605 и мога да оборя всеки един, че френската кола не става за нищо.
605 е модел 1989г. (!!!!!!!!) За кола отпреди 20 години мога да посоча много силни страни на модела, една от които е УНИКАЛНА - НЯМА ЛЕК АВТОМОБИЛ ПРЕЗ 1989, КОЙТО ДА СЕ ПРЕДЛАГА АКТИВНО ОКАЧВАНЕ, КОМБИНИРАНО С АДАПТИВНА ХИДРАВЛИЧНА СИСТЕМА!!!!!
Задното окачване е независимо, като всяко едно колело е с 6-точково захващане!!! Повярвайте ми, който го е виждал може да каже, че е достойно за ЗИЛ. Досега съм сменял един път задните биалетки и толкова!!! Сега съм подменил всички тампони на задното окачване покрай тунинговането на колата.
Като стана дума за френска любов - французите и за това са помислили в колата - удобството. Това касае не само возещите се отпред, но и отзад. Изключително широка кола, съчетана с достатъчно пространство м/у предните и задните седалки даже в най-крайно задно положение на предната седалка.
Ел. регулируеми преди седалки с подгряване - няма само памет и регулиране на височината на седалката.... оттам нататък - наклон на седалката, наклон на облегалката, профила на облегалката спрямо нуждите на седящия.
Всички врати са с ел. стъкла с опция за блокиране на задните.
Огледалата са ел. регулируеми с подгряване.
Пръскалките на чистачките са с подгряване!!!
Пръскалки на фаровете с високодебитна помпа под високо налягане!!!!!
По мои спомени 8-литрово казанче за течност за чистачките.
Когато чистачките не са в употреба, те са прибрани под капака, за да не нарушават аеродинамиката на колата.
Изключително добре шумоизолирано купе.
Нивата на подлакътника и дръжките на предните врати са подбрани изключително прецизно с цел удобство на пътуващите.
Регулируем волан по дълбочина и височина.
500-литров багажник.
Двигателите на Пежо винаги са били много добри и надеждни, така че е безсмислено да ги коментирам.
Минусът на френските коли е ел. инсталацията, но като гледам, и немски, и японски и всякакви други коли страдат от подобен проблем, но да кажем, че при Пежо (и френските коли като цяло) това е по-явно.
"Три държави правят коли - Германия, Швеция и Япония... Всичко друго краде и копира от тях..."
Нека някой да отвори алуминиев двигател XU9 на Пежо отпреди 20+ години, и после да отвори един ЯПОНСКИ двигател B16 от последните години на Honda .... тогава може да си говорим кой от кого и какво е крал.