Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 936607 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2130 -: 24 Март 2016, 16:17:45 »
За стрелка (дори в N) ще ти трябват два такива.
Или един (с пружина, който да стои под напрежение в единия такт.


Не се бъзикай, ами си вземи една линейна машинка като тази:


Ето как работи тя:
https://www.youtube.com/watch?v=k5EjmIaR8P4

...или друг подобен кит:
« Последна редакция: 24 Март 2016, 16:20:58 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2131 -: 25 Март 2016, 07:33:07 »
pach, мисля че между соленоид и линейно серво има ГОЛЯМА разлика. Ако ще и три соленоида да сложиш, няма да стане това от видеото.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2132 -: 25 Март 2016, 08:40:51 »
 :blink:
Ми именно!!!

daddy_g

  • Trade Count: (9)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1023
  • Рейтинг: 332
  • HO (БДЖ) & N (БДЖ & USA)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2133 -: 25 Март 2016, 08:44:46 »
Ще се прибягва май до Ane Model Smart Switch и серво механизми

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2134 -: 25 Март 2016, 09:57:24 »
Колеги как се разглобява Пиковски Електровоз със слот за декодер ВР 189 и 4 пантографа ?



Има книжка към него с някакви цифри и позиции за разглобяване, но нещо не ги разбирам. Отгоре и тия пантографи пречат -не може да го обърна по гръб за да не ги счупя.
В нета видях като чели че е на щипки цялата кабина отдолу. Има ли нещо което се развива или е само на щипки. На тежестта има един болт отдолу, и на едната талига също. А също и на двата предпазни елемента пред колелата има по два болта.
« Последна редакция: 25 Март 2016, 10:07:56 от kossis »

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2135 -: 25 Март 2016, 10:15:32 »
Здравей колега! Обръщаш локомотива и гледаш от долу,има едно винтче /не това на талигата/,то е единствено и с ктъстата отвертка го отвиваш,същото е късичко,вдигаш коша нагоре и локомотива е отворен.Лека и безаварийна работа!

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2136 -: 25 Март 2016, 10:23:19 »
Видях,че си дописъл под снимката в последствие.Крайните две малки винтчета държът плуга и нямат отношение към отварянето.

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2137 -: 25 Март 2016, 10:27:59 »
Здравей!

Локомотивът се разглобява по следния начин:
Обърни го отдолната страна.
Отдолу трябва да има винтче, което мисля, че е само едно, което всъщност прикрепя горната към долната част на локомотива.
Ето и една снимка на същия BR 189. Мисля, че  се вижда разположениeто на винтчето много добре.
То е, горе долу, в средната част, малко-по вляво.



 След като го развинтиш, горната част на локомотива няма да се отдели от долната толкова лесно.
За да ги отделиш, отиди малко по-напред, близо до някоя от кабините, няма значение коя от двете, и започни да дърпаш лекичко нагоре. Но се старай ръката да ти е  там, където няма опасност да нараниш, или счупиш, някои ат детайлите покрай кабината и т.н.
Мисля, че така се отваря локомотивчето ти, което, на мен лично, ми е много симпатично. ;D

Ако имаш още въпроси, питай.  :yes:

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2138 -: 25 Март 2016, 10:30:28 »
Да разбирам ли че трябва да отвия винта на тежестта- това дето се пълни с пясък и е в средата между талигите демек. В реалният Лок там пак се сипва пясък мисля. За да го пускат по линиите за сцепление. Така ли беше или бъркам ?

Винта на талигата да не го пипам значи, както и винтовете на плуговете.

Вътре на интерфейса имало мост за аналоговото захранване и трябвало да го махна и да сложа декодера според книжката. Така ли е ?

---------------
Друг въпрос-

Чудя се дали да кача отново снимките на влаковете си в Снимка.бг. Понеже тия от Пикбг.нет продават сайта и всичко което съм качвал в нета досега не се вижда в момента. Уж временно състояние за качване и гледане на снимките според сайта, но дали ще изгубя снимките там ?
« Последна редакция: 25 Март 2016, 10:37:06 от kossis »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2139 -: 25 Март 2016, 10:44:51 »
В досегашните продажби, собствеността на сайта не влияеше на съдържанието му, но знам ли ги ...

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2140 -: 25 Март 2016, 10:55:58 »
Те явно постоянно го препродават този сайт.

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2141 -: 25 Март 2016, 11:01:06 »
За винта вече споменахме.
"Под винта на тежестта" не знам какво имаш точно предвид, но ако правилно те разбирам, искаш да кажеш винта, който се намира върху металната част на локомотива, съвсем леко вляво от средата. Не пипаш нито винтовете на талигата, нито на куплунзите. Снимката по-горе перфектно показва за кой винт говорим аз и D2. Така че няма опасност да го сбъркаш.

За декодера е така.
Но след като го поставиш, веднага провери в каква посока се движи локомотивът, и дали фаровете му светят правилно. Защото, когато цифровизирах моя Таурус на Пико, се оказа, че декодерът трябва да се обърне- по-скъпите локомотиви имат цвят на всяка от дупчиците за пинчетата на декодера, чиито кабелчета имат също различни цветове , за да не може да се обърка местоположението на декодера.
Докато по-евтините модели, като Пиковските например, нямат. И объркаш ли дупчиците, локомотивът, поне при мен, се движеше само в една посока със светнати фарове в другата от другата страна. Така, че внимавай, как си сложил вътре декодера, и преди да го сглобиш тествай отново и отново за посоката на движение и фаровете.

kossis

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2142 -: 25 Март 2016, 11:20:26 »
Мисля че трудно ще го объркам декодера- има една звездичка, която указва каде е оранжевият кабел принципно. А и оранжевият кабел се слага от определена страна на гнездото. Това по спомени от монтажа ми на декодера в аналоговият Двуосен Дизел от Тишо.
Ще погледан и другият Роко -дизел при нужда, който взех готов цифров със старт сета от Липето.

Казам му тежест, защото на старият Дизел ДР130, който мъчих да цифровам, но не стана заради триполюсното моторче, там има метални плочки. Те са тежестта на лока.
Тук очевидно целият корпус под кабината е тежест.

Реално в този сандък има пясък за сцепление -нали ?

-------------

Посоката на движение при правилен монтаж на декодера, може да се обърне от настройките на Мулти-мауса мисля- обучава се.
Нали ?

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2143 -: 25 Март 2016, 11:59:48 »
За'' сандъка''- това е трансформатора на истинския локомотив.                                                                                                                                                                                         Декодера/куплунга/ го поставяш с оранжевото и червеното крачета посока към талигата,а не към двигателчето.                                                                                                                                 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2144 -: 25 Март 2016, 13:34:44 »
Цитат на: kossis link=topic=268.msg104016#msg104016 date=1458897626
...
Посоката на движение при правилен монтаж на декодера, може да се обърне от настройките на Мулти-мауса мисля- обучава се.
Нали ?

Принципно да, но защо ти е?
Всеки моделен локомотив при сглобяването спазва нормите по NEM-631 за включване.
При движение надясно с предницата напред или съответно с кабина №1 напред при правилно включен
двигател черпи от дясната релса (по посока на движение) от положителния полюс на DC.



Тези хардуерни "настройки" - при сглобен локомотив, се запазват и при включването на дешифратора.
За какво ти е да го "обучаваш" да работие обратно на стандарта и съответно другите ти локомотиви?
Тоест ако му "обърнеш" посоката през DCC-управлението, значи нещо не е в ред при него.

А колкото до "обръщането на локомотива" има такива "джаджи" (ама това е 94 евро!!!)


или такова отново с крилчати гайки (като в другата тема днес) и меки гуми по "лапите":


Може и значително по-евтиното дунапреново приспособление - според мен мекотата му го извежда начело
 за най-предпочитаното сред вида си:
Noch 99354 HO foam - Lok deck without Locomotive and accessories


Всичките тези приспособления за демонтаж и монттаж на нашите финни модели, аз заменям с два дебели дунапрена
 залепени под прав ъгъл един за друг. (даже бях раздал на няколко моделиста тук).
Ако не забравя - ще го снимам и в понеделник ще публикувам тук това българско и евтино, но реално приспособление.
« Последна редакция: 25 Март 2016, 13:38:44 от pach »