Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 935197 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2595 -: 15 Март 2019, 08:08:40 »
По ред...
И аз не съм корифей. Една колоос задвижена, дано в Н0,
да върши работа (заедно със сцепното тегло) щото лока и
аз много го харесвам. Но в ТТ, една задвижена колоос
 (BR23-Zoike) значи локомотива да няма плавен ход и да скача
като кенгуро когато остарее и вече не е "точен".
***"
Не си играй с тел (ове) защото това е най-невъзможния материал
за щанги. Ти и точност нямаш така. Щангата се прави от една
пластина (ламарина) като ръбовете и се огъват на 90° за заякчаване на профила. Само така ще имаш точни размери на отворите и между тях
Казах че е желателно да няма свободни колооси, но не че е
невъзможно. Мойте BR01 също са изцяло свободни, но са фабрично израаботени. Тоест точността е от голямо значение!

***
 Ако не слагаш зъбни колела между колосите, когато са водещи,
с какво ги свързваш Митко? Кардани, ластици, или само на щангите разчиташ?
 :pleasantry:
А това го бях забравил.

- лява и дясна щанга трябва да се разминават на 90° в положенията си. Нито 0.1° повече или по-малко!!! Митко  :hi:

- и не трябва колелата да ти се въртят (превъртат) сами по оста си. Цялата колоос трябва да е като един детайл - твърда връзка без хлабини и приплъзвния на едното колело спрямо другото на оста.

Очаквам все пак и истинските корифей да се включат.
Има и други "иширети". Споделете опита си тук!?!
 ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2596 -: 15 Март 2019, 08:49:20 »
Цитат на: pach link=topic=268.msg115168#msg115168 date=1552630120

***
 Ако не слагаш зъбни колела между колосите, когато са водещи,
с какво ги свързваш Митко? Кардани, ластици, или само на щангите разчиташ?
 :pleasantry:

Всички локомотиви на Роко и Флм, започвайки от стартовото ВR80, всички парни (тендерни), но и дизалови и електрически с щанги (V60, Крокодил и т.н.), имат само една задвижена колоос, а всики останали се задвижват от щангите. Даже на кроодила задвижването е на допълнителния вал, а не на колоос. Както писах, зъбчатки между осите има на моделите от 60-те г. на миналия век, и то предимно на тези от ГДР.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2597 -: 15 Март 2019, 13:34:13 »
Само да кажа, че не щангите, а противовесите са на 90 градуса един спрямо друг на всяка колоос.   ;D

Пламене, с тези огънати ръбове на щангите само го объркваш. Щангите трябва да съхраняват своята еластичност за да може да завива локомотива. Някои дори разделят щангата на няколко елемента по същата причина. Най - добрият материал е неръждаемата стомана, но може да бъдат от пермалой или алпака. Най - правилният начин за изработка е ецването.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2598 -: 15 Март 2019, 14:25:45 »
Нищо не обърквам - той си ги прави от ТЕЛ!!!
А тези ръбове помагат именно да не се огъват щангите.
Страничния разбег идва от допускит в отворите,
както и "плъзгането на щангите" чрез тези отвори
по осите свързващи ги с колелата. Този допуск
е напълно достатъчен за моделите в Н0 и ТТ,
без да заклинват в кривите. "Огъването" и при съставните щанги,
също идва от този допуск, а не че се огъват истински частите!!!
Може би трябва с чертеж или на живо да го обясня... :scratch_ones_head:

Противовесите не са на 90°, ами точно срещуположно
на мястото където са тези оси - за връзката щанга/колело.
Поне в моделните локомотиви. Тоест те са на 180°
Аз говоря за лява/дясна парна машина - обикновенно
щангти им са с разлика 1/4 оборот на ляво/дясно колело
на една колоос...тоест тогава лев/десен противовес
също са на 90°.
Това при двуцилиндровите парни машини.
За три и четирицилиндровите и аз не съм се заглеждал
как са точно ...би трябвало някои от специалистите по парните
да ни "светне" може би
 ;D :hi:
« Последна редакция: 15 Март 2019, 14:41:42 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2599 -: 15 Март 2019, 14:53:17 »
Ето как изглежда правилно сглобена колоос за парен локомотив:



 Противовесите са на 90 градуса един спрямо друг, гнездата за болтовете, които фиксират щангата към колелото също са на 90 градуса едно към друго. Много се извинявам, но няма парен локомотив с щанги от тел. Аз лично не съм виждал и модел с такива щанги Правенето на щанги от тел е безсмислено занятие и аз в неговото обсъждане няма да участвам.  :hi:
« Последна редакция: 15 Март 2019, 14:55:24 от Krasi Tankista »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2600 -: 15 Март 2019, 15:20:50 »
Цитат на: pach link=topic=268.msg115172#msg115172 date=1552652745

За три и четирицилиндровите и аз не съм се заглеждал
как са точно ...би трябвало някои от специалистите по парните
да ни "светне" може би
 ;D :hi:

Винаги са на 90 гр. Четири цилиндровите машини са с най-плавен ход, защото при тях има пълно уравновесяване 4х90 гр - две външни и две вътрешни задвижвания.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2601 -: 15 Март 2019, 15:32:58 »
Правя ги от тел медна защото лесно се работи с нея за да видя че нещата се получават понеже и друг път съм се опитвал да правя щанги и имам горчив опит че не става
като станат нещата и ги уцеля тогава ще мисля за ламаринки някви а имам и купешки щанги може да ги отрежа и да ги удължа евентуално.

Като гледам локовете които имам а имам доста едниственото нещо което е еднакво при всички е че държачите са изместени на 90 градуса както вече се спомена .
Противотежеста е на 180 спрямо държача но тя има по скоро декоративна цел като се има предвид че е пласмаса и тежи 0,001г едва ли играе роля.
Иначе отворите на щангите са най различни едни са платни перфектно на други има доста луфт трети на места са плътни на други имат луфт

Може да е проблем че аз се опитвам само с една щанга да подкарам а то да трябва и другата да се сложи въпреки че съм имал лок който нямаше от едната страна и пак си вървеше ама беше със зъпчатки на всички колела

ще се мъча още нямам чак пък некъв зор ако стане стане като не стане здраве да е  :)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2602 -: 15 Март 2019, 15:33:09 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=268.msg115175#msg115175 date=1552656050
Винаги са на 90 гр.

И на 120 става, ама само за трицилиндровите, с пушка отпред.

ПС: Само с една щанга - няма да стане. Трябва поне една от ляво и една отдясно. Закачи първо две колела, тогава третото.

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2603 -: 15 Март 2019, 15:35:23 »
Специално за Пламен:



Br 94 на Трикс в Н0 с штанга от неръждаема стомана.  :yes:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2604 -: 15 Март 2019, 18:01:10 »
Цитат на: svetljjjo link=topic=268.msg115176#msg115176 date=1552656778
Може да е проблем че аз се опитвам само с една щанга да подкарам а то да трябва и другата да се сложи въпреки че съм имал лок който нямаше от едната страна и пак си вървеше ама беше със зъпчатки на всички колела
Точно там ти е проблема! С щанги само от едната страна и без друга връзка между колоосите винаги ще се заклинват, когато застанат в мъртвата точка.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2605 -: 16 Март 2019, 00:38:43 »
Off-Topic:
Точно там ти е проблема! С щанги само от едната страна и без друга връзка между колоосите винаги ще се заклинват, когато застанат в мъртвата точка.

Да това е факт който и аз установих след като митко го спомена като сложих и втората щанга потръгнаха нещата
и друго важно е да са изместени на 90 градуса и разстоянието между центровете на осите да е същото като това между центровете на държачите
ще сложа снимки като имам нещо работещо

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2606 -: 18 Март 2019, 15:53:40 »

FS E 626.225 + E 424.005 Milano Smistamento 08/04/2006 by Stefano & Roberto Trionfini, on Flickr

Някой знае ли причината коради която, италиянските локомотиви са толкова грозни (лично мнение), има ли технологична причина или пък нещо свързано с ресурси, което да предразположи към такъв дизайн

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2607 -: 18 Март 2019, 16:51:29 »


Просто италианският дизайн и на коли и на влакове си е автентичен и не мож'го сбърка . На мен пък ми харесват !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2608 -: 18 Март 2019, 16:53:15 »
Този в ляво, Е626, е произведен през периода 1927 - 1936 г. По това време модата е такава - подвижни съндъци. А като го погледнеш малко по отстрани не е по-различен от немските локомотиви според мен).



Другият е резултат на същия дизайнер, за 10 години не е мръднал много.

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #2609 -: 18 Март 2019, 17:32:52 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=268.msg115197#msg115197 date=1552920795
Този в ляво, Е626, е произведен през периода 1927 - 1936 г. По това време модата е такава - подвижни съндъци. А като го погледнеш малко по отстрани не е по-различен от немските локомотиви според мен).

(Image removed from quote.)

Другият е резултат на същия дизайнер, за 10 години не е мръднал много.
Има нещо във финалните детайли, които навяват на бронетранспортьор или поне на моята представа за бронетранспортьор, иначе като цяло ми напомнят повече на испанските class 251, които все пак "гледат лошо".

Цитат
Просто италианският дизайн и на коли и на влакове си е автентичен и не мож'го сбърка . На мен пък ми харесват !
Това пък с италиянския дайн е основната причина да се зачудя, именно защото SBB Re460 e дизайн на Pininfarina (по-италиянски от това не знам колко може да е) :)