Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 969642 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #180 -: 27 Ноември 2009, 11:24:32 »
Нелппппппп! :blush2:
На чия железопътна администрация може да бъде означението "SHS"? :search:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1818
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #181 -: 27 Ноември 2009, 11:36:03 »
Да не е някоя от новите администрации - Косово, Черна гора?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #182 -: 27 Ноември 2009, 12:57:35 »
Не, най-вероятно е стара, от началото на 20-ти век. :search:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #183 -: 27 Ноември 2009, 14:00:00 »
Ако дадеш повече информация, може и да разберем. Засега предположението ми е, че е нещо британско по-точно шотландско. Къде го видя туй чудо???

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #184 -: 27 Ноември 2009, 14:18:18 »
То стана малко сложно , защото поради липса на пряка информация, издирвам косвена...тоест опитвам се да определя модела за кои железници е правен по това време и съответно къде в мрежата да го търся.
Ами информацията е от едни списъци с фабрични номера по договори за производство на подвижен състав от европейска фирма... :blind:
Та там срещу някой от номерата са сложени съкращения на железопътни администрации , като CFR - Румъния, PKP - Полша и т.н.
Периода обхваща края на І-ва епоха , от 1900 до 1924 г.
Та на някой от номерата отговарят SHS и от там ми идва въпроса, коя може да е железницата, за да знам на какъв език и в коя държава да търся пряка информация.
Така или иначе тия в Полша и Румъния вече ги намерих, ако намеря и следващите , ще знам със 100 % сигурност за останалите 12 броя къде са отишли всъщност , което ми е най-важното...
Наистина стана сложно, дано да си схванал за какво става въпрос... :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #185 -: 27 Ноември 2009, 14:38:16 »
Може би имаме победител - Сърбо-Хърватски Железници... :dance1:
но ако потвърди още някой, ще съм благодарен :good:
 и не защото източника е съмнителен - благодарности на Ники :hi:, но повече глави , по-сигурни данни?! :yes: ;D ;D ;D
ПП.последваща поправка  :spiteful: - СърбоХърватскоСловенски (SHS)... :dance1:...ще изкочи заека накрая... :yahoo:
« Последна редакция: 27 Ноември 2009, 14:58:43 от pach »

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #186 -: 27 Ноември 2009, 15:38:54 »
Паце, това SHS да не сложено за фирмата-производител. Още при първо четене ми заприлича на Siemens Halske und Schuckert. Точно в този пероид са били в съдружие.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #187 -: 27 Ноември 2009, 15:50:24 »
Цитат на: Жоро link=topic=312.msg31883#msg31883 date=1259329134
Паце, това SHS да не сложено за фирмата-производител. Още при първо четене ми заприлича на Siemens Halske und Schuckert. Точно в този пероид са били в съдружие.

Тц,
фирмата производител е пределно ясна!...и е в 1/1... :music:
(къде ти е джъсъмъто ? ааааа???)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #188 -: 27 Ноември 2009, 18:42:56 »
           

      http://bg.wikipedia.org/SHS


Но прочетете цялата страница - това в учебниците не го пишеше, поне не по тоя начин!
« Последна редакция: 27 Ноември 2009, 18:47:55 от CaLLlo »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
« Последна редакция: 28 Ноември 2009, 20:43:47 от CaLLlo »

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #190 -: 28 Ноември 2009, 11:40:17 »
Сърбо-хърватско-словенското кралство ( СХС ) или след 1929 преименувано на Югославия


Свързването на балканската железопътна мрежа
с европейската ж.п. система през първата половина на ХХ век*
Антон Ж. Иванов
Цитат
След Първата световна война победената България е низвергната не само политически, но е обградена и изолирана дори в транспортно отношение. Ала и в другите балкански държави железопътното строителство върви вяло. През този период в Гърция се осъществява ж.п. връзката Лариса – Солун, с която същинска Гърция се свързва с континента, а политическата ос Белград – Атина добива пълнота и в комуникационно отношение посредством завършването на железопътната магистрала на Западните Балкани Белград – Ниш – Скопие – Солун – Лариса – Атина. В новосформираното СХС кралство (от 1929 г. преименувано на Югославия) са ангажирани предимно с адаптирането на железопътната мрежа на обединената държава. Построени са отделни участъци от ж.п. линия към Адриатическо море, насочена да премине през територията на Черна гора, но широкият морски излаз през Далмация и свободната зона в Солун ограничават инвестиционните инициативи в трудно преодолимите сръбски и черногорски планини. В експлоатация e пусната нова железопътна връзка от Белград към Санджак и Косово (Рашка - Митровица), ала по трасето на Новопазарската железница връзката между Увац и Митровица така и не е осъществена. Босна се свързва със Сърбия и Черна гора с теснолинейни железници. Във Вардарска Македония се строят разклонения на централната ж.п. линия, насочени към Битоля на запад и Кочани на изток, които биха могли да послужат за транспортна ос на Западните Балкани по географския паралел, но също представляват отсечки от южното магистрално трасе към Адриатика. През същия период в Албания е изградена първата ж.п. линия там, от Тирана до Дуръс, която пък е крайната отсечка на тази магистрала.
http://balkani.hit.bg/ZP3.htm
« Последна редакция: 28 Ноември 2009, 11:53:16 от piko1 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #191 -: 08 Декември 2009, 13:40:25 »
Момчета, търся стругар, който да ми изработи цанга за дрелката, която да може да ми захваща боргия с фи 0,3, 0,4мм. Ако познавате някой, свиркайте! Предварително благодаря за помощта!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #192 -: 08 Декември 2009, 13:54:28 »
Цитат на: Vlado link=topic=312.msg32334#msg32334 date=1260272425
Момчета, търся стругар, който да ми изработи цанга за дрелката, която да може да ми захваща боргия с фи 0,3, 0,4мм. Ако познавате някой, свиркайте! Предварително благодаря за помощта!
Това с изработката на цангите не е лоша идея , само дето никой не се наема (или иска цена в злато...) , пък и там по "тънката" част е  нарязването с фреза на процепите , които правят всъщност да работи като цанга.
Ако намерите някой който да ми направи цял набор цанги ...и аз се включвам!!!

Владо , кой модел ти е дрелката - цанги за този размер свредла (бУргийте са на дърводелците) става и тази от минидрила от Конрад (на 7,56 лв) дето е с адаптор за 12 V.

Друг вариант - слагаш микропатронник от старата Пиковска машинка (също дето е 12V).Той лови до 0,1 мм.
 Крайно временно и еднократно решение, докато пробиеш нужното - навиваш един до три слоя домакинско алуминиево фолио на опашката на свредлото и става на по-широк инструмент. :spiteful:

Впрочем в "Електрон" на Борис І (до женският пазар) продават малки комплекти със свредла с дебели опашки (мисля че са на 3 мм) но са скъпички за наборите (е , в рамките на 5/10 лв) от 3 до пет свредла, но пак е решение...

Някой беше споменал , че там има и наборчета от цанги за техните минидрилове (същите са като от конрад - 220 волтови с регжлаж от 1500 - 30 000 оборота...и цените са горе/долу еднакви) но не съм се сетил да проверя.

« Последна редакция: 08 Декември 2009, 13:59:40 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5625
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #193 -: 08 Декември 2009, 15:26:43 »
Мерси, Пламене! Ходих на Борис I (до Женският пазар), но там предлагат свредла над 0,5 мм и точно мацката-магазинерка ми каза, че цанга отделно няма да намеря и ме посъветва да потърся стругар за изработката. Тъй че въпросът остава - ако някой знае печен стругар, работещ фино и с мерак, да свирка! :)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #194 -: 08 Декември 2009, 15:37:20 »
Владо след като за едно отрязване на тръба искат по 1лв, то смятай цангата колко ще ти излезе. Освен това цангата иска прецизна и внимателна работа, и особенно добри инструменти. Освен това само със струг не става, иска или фреза или по-добре ерозия. НЕ знам къде ще ти излезе сметката. Що не опиташ по магазините дето продават зъботехнически материали и инструменти. Също така има магазини за златари и ювелири. Там също би трябвало да има относително евтини и качествени цанги. Еденичното производство няма нищо общо с масовото.