Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 972722 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #555 -: 28 Май 2011, 23:24:59 »
Цитат на: pach link=topic=312.msg60413#msg60413 date=1306486571
:download: O0 :focus: :focus: :focus: :girl_werewolf: :skull: :comando:

Те,о,ист такъв,,,,

Не терорист, а реалист  :(

Разковничето е в следната логическо-математическа задача, част от демократическата образователна система, по която ще учат Вашите деца  :haha:



Само достигналите до верният отговор могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"  :lol:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #556 -: 29 Май 2011, 00:31:24 »
Цитат
могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"

Може би имате впредвид Obersturmbannführer ...камарад Hetzer? Много скромно, мноооого скромно.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #557 -: 30 Май 2011, 12:56:14 »
Има ли някакви специфични изисквания относно пероните по пътническите гари и спирки?

В смисъл, неща като безопасност (напр. да няма стълбове или ел. съоръжения по перона), ползваемост, наклони, маркировка или др. което би било важно за правилното пресъздаване в макета?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #558 -: 30 Май 2011, 13:03:02 »
НАРЕДБА № 55 ОТ 29 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И
СТРОИТЕЛСТВО НА ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ЛИНИИ,
ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ГАРИ, ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ПРЕЛЕЗИ И ДРУГИ
ЕЛЕМЕНТИ ОТ ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА


Цитат
Глава десета. СПИРКИ

Чл. 76. (1) Спирка е експлоатационен пункт в междугарие, предназначен за
обслужване на пътници, без коловозно развитие освен текущия път.
(2) Нови спирки се разполагат по железопътните линии в права или в крива с
радиус не по-малък от 600 м при условие, че надвишението на коловоза в крива пред
перона не е по-голямо от 100 мм.
(3) Спирки могат да се разполагат в надлъжен наклон не по-голям от
меродавния, намален с 3 ‰.

Чл. 77. (1) Спирките могат да се проектират като:
1. необслужвани спирки;
2. обслужвани спирки.
(2) За обслужване на пътниците в спирките се проектират перони, както следва:
1. ниски - 300 мм над глава релса;
2. полувисоки - 760 мм над глава релса.
(3) Дължината на пероните в спирките се определя в съответствие с дължината
на пътническите влакове, които ще спират.
(4) Обслужваните спирки се проектират с чакалня и гише или автомат за
продажба на билети, като се предвижда възможност за обслужване на хора с
увреждания или с детски колички.

Чл. 78. (1) Пероните на спирки по двойни железопътни линии се разполагат от
двете страни на текущия път. Допуска се при обоснована необходимост перонът да бъде
разположен между двата коловоза.
(2) Размерите на пешеходните тунели се определят съгласно чл. 127, ал. 7 и 8.
Чл. 79. (1) Спирките по железопътните магистрали се проектират с тунелен
преход за преминаване на пътници под коловозите, а при затруднени условия - с
пасарел.
(2) Стълбищните подходи от тунелите (пасарелите) към перонните платформи
се проектират по начин, позволяващ затварянето им, както и осигуряващ преминаването
с детски колички и на хора с увреждания.
(3) Районът на перона на обслужвана спирка се огражда и допуска
преминаването на пътници до перонната платформа само преди пристигането на
спиращ пътнически влак.
(4) Районът на обслужвана спирка се огражда по цялото протежение на
урбанизираната територия с трудно преодолима ограда, която може да бъде изпълнена и
като шумоизолираща. В оградата се предвиждат заключващи се врати за преминаване
на служебни лица.

Чл. 80. При проектиране на перони се спазват следните разстояния:
1. от оста на железопътния коловоз до ръба на перона с височина до 300 мм над
глава релса - съгласно табл. № 3 - 4 от приложение № 3 на Наредба № 51 за
изискванията за техническа експлоатация на железопътната инфраструктура;
2. от оста на железопътния коловоз до ръба на перона с височина до 760 мм над
глава релса - съгласно таблица № 3 - 5 от приложение № 3 на Наредба № 51 за
изискванията за техническа експлоатация на железопътната инфраструктура
.

Както и за електрификацията:
Цитат

Глава дванадесета. ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯ
Чл. 89. (1) Железопътните линии в Република България се електрифицират с
променлив ток 25 kV 50 Hz.
(2) Височината на най-ниското положение спрямо ниво глава релса на
контактния проводник е не по-малко от:
1. в междугарие - 5600 мм; при оптимизиране параметрите на съществуващ
железен път и невъзможност за повдигане на контактната мрежа се допуска 5550 мм;
2. в гарови райони - 5800 мм;
3. на прелези - 6000 мм;
4. за съществуващи тунели, надлези, мостове и др. - 4900 мм.
(3) По железопътните магистрали най-ниското положение на контактния
проводник спрямо ниво глава релса е в зависимост от проектната скорост за участъка за
съществуващи тунели, надлези, мостове и др.

Чл. 90. (1) Стълбовете на контактната мрежа се монтират извън канавките.
(2) Разстоянието между оста на коловоза и най-близката точка на стълба на
контактната мрежа е:
1. не по-голямо от 3500 мм за стълбове с еднопътни конзоли в гари и
междугария;
2. не по-малко от 2750 мм за междугарие по железопътни линии с проектна
скорост до 160 км/ч при всички видове стълбове;
3. не по-малко от 3200 мм за междугарие по железопътни магистрали с
проектна скорост 160 - 200 км/ч при всички видове стълбове;
4. не по-малко от 2450 мм за гари в прав участък при всички видове стълбове.
(3) Минималните разстояния по ал. 2 при железопътни участъци в крива се
увеличават в зависимост от радиуса и надвишението й.
(4) При оптимизиране параметрите на съществуващ железен път (без
железопътните магистрали с проектна скорост 160 - 200 км/ч) в междугарие се допуска
разстоянието до стълбовете да бъде най-малко 2700 мм.
Чл. 91. Съоръженията за електроснабдяване или части от тях и стълбовете на
контактната мрежа се монтират така, че да не ограничават видимостта на сигналите и да
не нарушават строителния габарит.

Чл. 92. (1) Електроснабдяването в железопътния транспорт се извършва чрез
тягови подстанции, трансформаторни постове, преносни и разпределителни мрежи -
високо и ниско напрежение, осигуряващи електрозахранването на консуматорите.
(2) Тяговите подстанции в района на гара се разполагат така, че да не пречат на
евентуалното й разширение.
(3) Съоръженията за електроснабдяване се изграждат съгласно изискванията на
Наредбата за техническата експлоатация на електрически централи и мрежи (ДВ, бр. 81
от 2000 г.), Наредбата за техническа експлоатация на електрообзавеждането (ДВ, бр. 50
от 2000 г.), а за енергозахранването на контактната мрежа, далекопроводите на
диспечерската централизация и др. - съгласно изискванията на Наредба № 47 за
устройствата и системите на осигурителната техника, съобщенията,
електроснабдяването и електрозахранването в железопътния транспорт (обн., ДВ, бр. 4
от 2002 г.; изм. и доп., бр. 60 от 2002 г.) и Наредба № 51 за изискванията за техническа
експлоатация на железопътната инфраструктура.

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #559 -: 30 Май 2011, 13:19:05 »
Цитат на: Der Hetzer link=topic=312.msg60548#msg60548 date=1306614299
Цитат на: pach link=topic=312.msg60413#msg60413 date=1306486571
:download: O0 :focus: :focus: :focus: :girl_werewolf: :skull: :comando:

Те,о,ист такъв,,,,

Не терорист, а реалист  :( :haha: :haha: :lol: :lol: :lol: :lol:
Разковничето е в следната логическо-математическа задача, част от демократическата образователна система, по която ще учат Вашите деца  :haha:

(Image removed from quote.)

Само достигналите до верният отговор могат да ме наричат "Оберщурмфюрер от СС"
 :lol:Доколкото стигат плахите ми подобия на знания, нещо ме кара да си мисля, че се садят цветята, а не саксиите, но все пак, знае ли се :lol: :lol: :lol: :lol: :haha: :haha: :haha:
« Последна редакция: 02 Юни 2011, 10:04:45 от niki »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #560 -: 30 Май 2011, 14:40:26 »
Цитат на: Mixy link=topic=312.msg60620#msg60620 date=1306749374
Има ли някакви специфични изисквания относно пероните по пътническите гари и спирки?

В смисъл, неща като безопасност (напр. да няма стълбове или ел. съоръжения по перона), ползваемост, наклони, маркировка или др. което би било важно за правилното пресъздаване в макета?

Позволявам си да допълня Пламен, като добавя съдържанието на ДЯЛ ТРЕТИ - Железопътни гари
Цитат
ДЯЛ ТРЕТИ
ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ГАРИ
Глава четиринадесета КЛАСИФИКАЦИЯ И ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПРОЕКТИТЕ
Глава петнадесета ГАБАРИТНИ НОРМИ ЗА ГАРИТЕ И РАЗСТОЯНИЯ МЕЖДУ КОЛОВОЗИТЕ
Глава шестнадесета ГАРОВА ПЛАТФОРМА
Глава седемнадесета КОЛОВОЗНО РАЗВИТИЕ
Глава осемнадесета ЕКСПЛОАТАЦИОННИ ГАРОВИ СЪОРЪЖЕНИЯ
       Раздел I Перони
       Раздел II Товарни рампи
       Раздел III Разтоварища
Глава деветнадесета СПЕЦИФИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ НЯКОИ ВИДОВЕ ГАРИ
       Раздел I Гари по железопътни магистрали
       Раздел II Гари по железопътни линии с диспечерска централизация и/или комплексна система за автоматизация и управление на движението на влаковете
       Раздел III Разпределителни гари
       Раздел IV Гранични гари
       Раздел V Гари със специфични изисквания
       Раздел VI Подземни железопътни гари
Глава двадесета ИНТЕРМОДАЛНИ ТЕРМИНАЛИ
Глава двадесет и първа КОЛОВОЗНО РАЗВИТИЕ И ГЕНЕРАЛЕН ПЛАН НА ПОМОЩНИ ЖЕЛЕЗОПЪТНИ СТОПАНСТВА
       Раздел I Общи разпоредби
       Раздел II Локомотивни пунктове и депа
       Раздел III Вагоноремонтни пунктове и вагоно-ремонтни депа
       Раздел IV Дезинфекционни станции за товарни вагони
       Раздел V Железопътни наливно-изливни станции за нефтопродукти
       Раздел VI Промивачно-пропарачни станции за измиване на вагон-цистерни, в които са превозвани нефтопродукти
Глава двадесет и втора ВЪТРЕШНОЗАВОДСКИ КОЛОВОЗИ
Глава двадесет и трета ИЗКУСТВЕНА ОСВЕТЕНОСТ НА ГАРОВИТЕ ПЛАТФОРМИ

Повече на адрес: http://www.rail-infra.bg/cms/export/backup/menu/bg/documents/Naredba_55.pdf

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #561 -: 30 Май 2011, 15:05:02 »
Aaaaa, чеТТник ...разбира се, че позволявам...като не бях ял,
ето резилтата - цял дял съм забил някъде другаде... :blush2: :( ;D ;D ;D

(М-р Топалич, личи си че влизате в час...)
« Последна редакция: 30 Май 2011, 16:12:54 от pach »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1540
  • Рейтинг: 386
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #562 -: 30 Май 2011, 15:27:24 »
Мерси :)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #563 -: 02 Юни 2011, 09:46:46 »
Издирвам снимки на изоставени прелези и неохраняеми прелези на черен път. Имам спомен че съм виждал поне няколко прелеза блокирани я с бетонни блокове или метални ограждения, но нямам никакъв спомен къде.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #564 -: 02 Юни 2011, 12:29:14 »
Има и такива прелези блокирани с насипи или мантинели.Такива прелези има много по линията Русе-Варна а и не само там. :drinks:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5627
  • Рейтинг: 660
  • Красотата е в детайла!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #565 -: 02 Юни 2011, 12:53:57 »
Снимки на всякакви прелези. От опит знам, че понякога идеите за хобито се взимат и от места, за които не подозираш или си ги отхвърлил като възможност:












Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #566 -: 02 Юни 2011, 13:00:56 »
Цитат на: zazo link=topic=312.msg60941#msg60941 date=1306997206
...блокирани я с бетонни блокове или метални ограждения...

Владе, за недействащи пита Кольо...май...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12384
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #567 -: 02 Юни 2011, 13:08:27 »
Цитат на: zazo link=topic=312.msg60941#msg60941 date=1306997206
Издирвам снимки на изоставени прелези и неохраняеми прелези на черен път.

Тези снимки въобще не му вършат работа за съжаление... :hi:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1654
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #568 -: 02 Юни 2011, 13:11:56 »
А този не е ли в Пловдив. Ако не бъркам и е същия, мисля че е сниман повреме на ремонт :scratch_ones_head:


niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #569 -: 02 Юни 2011, 13:20:24 »
Имаше един затворен с бетонови блокчета в циганската махала до летището, но за мое учудване преди 2 месеца махнаха згражденията и асфалтираха пътя ;D