Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 930568 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #750 -: 10 Октомври 2011, 14:10:32 »
Цитат
...
...В началото на миналия век, на 16 януари 1927 г. в с.Драганово,
е създадено градинарско дружество "Св.Стефан" с председател Атанас К.
Дикулаков и секретар Костадин Каранешев. Те приемат свой устав и членове,
 чийто брой нараства до 1936 г на над 800 души. Основават Популярна банка,
където са  превеждани спечелените пари от градинаството. Издават и книга със
заглавие "Борба с вредителите по зеленчуците".

Организират ежегоден влак от Горна Оряховица до Виена  за превозване
на градинарите от Великотърновско и Русенско през пролетта и връщането им през есента.

Та въпроса ми е - знае ли някой за този влак  нещо?
От когау, до кога се е движел (години) и какъв му е бил маршрута?
Подвижен състав ...и въобще всичко което се сетите или знаете по въпроса?
 :search:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #751 -: 02 Ноември 2011, 21:50:59 »
Отново имам въпрос за КМ. В какви случаи и защо се използва Doppelausleger:

Виждам, че и Владо ги е ползвал, но не искам да му разводнявам темата за макета. :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #752 -: 02 Ноември 2011, 22:39:16 »
По нашенски е двойна конзола. Ето тук се вижда:

На снимките е показано място, където краищата на контактния проводник и носещото въже завършват с "компенсатор" - устройството с тежестите, което ги опъва. На това място двете контактни мрежи се застъпват за едно междустълбие и са електрически свързани. Такива места има на всеки 1-2 км по линията. Традиционното за България решение е двата проводника и двете носещи въжета да се окачват на една обща конзола, но модерната тенденция е с две отделни конзоли, както се прави по новата линия Пловдив - Димитровград, от където са снимките. Когато е необходимо да няма електрическа връзка, проводниците не са свързани и са на по-голямо разстояние един от друг. По същия начин се изпълнява и пресичането на проводниците над стрелки, където започва контакната мрежа за отклонителния коловоз.
Ето тук същото, но "по нашенски" с една конзола:

Това е вариантът с изолирани един от друг проводници:

Ето и контактната мрежа над стрелка, изпълнена с двойна конзола:
« Последна редакция: 03 Ноември 2011, 02:11:09 от bdz43r »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #753 -: 03 Ноември 2011, 17:15:56 »
Безкрайни благодарности :hi:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #754 -: 11 Ноември 2011, 01:21:00 »
Цитат на: pach link=topic=312.msg65045#msg65045 date=1316157194

Някой може ли да разпознае локомотива!!!???
(Image removed from quote.)
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :search:


Малко закъснял отговор, но тоя път съвсем точен - локомотивът се оказва гръцки

серия Kb и номера от 811 до 860 (малкото "b" е "бета")

поръчани са в StEG на два пъти през 1924 и 1926 общо 50 броя (10+40).




KkStB 180(80)
OSE (SEK)

 Kb 811-860

811-820 StEG 4601-4610 1924  -10
821-855 StEG 4621-4655 1926  -35
856-860 StEG 4746-4750 1926  - 5

На снимката е Kb 818.

Специфичното за гръцкия вариант е пясъчникът пред парния дом,
заоблените горе цилиндри и елипсовидната табела на кабината.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #755 -: 11 Ноември 2011, 09:08:10 »
 :good: :clapping:
Майстора по историята, си е майстор!
 :hi: :hi: :hi:
Само за тази гръцка серия ли е характерно триъгълно/заоблаената "планка"  м/у 2-ра и 3-та колоос?
И този "странен" агрегат на лявата страна над 3-та и 4-та колоос за какво е?


CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #756 -: 12 Ноември 2011, 23:09:45 »

Само гръцките са с изброените разлики, останалите са типична KkStB 80, със или без "бомбе" на комина:

                 http://commons.wikimedia.org/wiki/KkStB_80



Като музеен е запазен локомотив Kβ 817 в депо Солун (Thessaloniki), потърсих снимки, но не намерих.


11 от всички 50 гръцки машини в периода 1945-1948 са били сръбска собственост - серия JDZ 144, след което са били върнати:

Kb 812 - JDZ 144-001   
Kb 814 - JDZ 144-002
Kb 818 - JDZ 144-003   
Kb 819 - JDZ 144-004   
Kb 828 - JDZ 144-005   
Kb 835 - JDZ 144-006   
Kb 839 - JDZ 144-007   
Kb 841 - JDZ 144-008 - 28-067 -> OSE
Kb 844 - JDZ 144-009   
Kb 851 - JDZ 144-010   
Kb 858 - JDZ 144-011

с изключение на Kb 841 (JDZ 144-008), който е върнат чак 1959, като година преди това е преномериран на JDZ 28-067.

Предвид развитието на военните действия през втората световна война, нашият
локомотив хикс горе, най-вероятно е един от точно тези 11 локомотива.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #757 -: 13 Ноември 2011, 01:24:13 »

В книгата на Деянов "Тракцията в БДЖ 1866-1946" стр. 227-228 е пише, че от 1941 г. известна част от гръцката серия 800 е експлоатирана и от БДЖ в т.н. новосъздаден "Тракийски жп район" с център Драма, но поради тежкото им състояние са използвани ограничено. Това са общо 8 броя локомотиви:

Kb 817, 831, 834, 838, 842, 848, 850 и 852

През 1943 г. три от тях са идвали за ремонт в София:

Kb 834, 838 и 850

...

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #758 -: 03 Декември 2011, 18:36:36 »
Цитат на: staff123 link=topic=312.msg65280#msg65280 date=1316792559
Цитат на: liro4605 link=topic=312.msg65277#msg65277 date=1316789776
Преди доста време свалих тези снимки от някъде и немога да намеря сега линка.Нека,ако някой го е засичал,да го подаде насам.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523967093735000.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966713578750.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966728891250.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966797172500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966831235000.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966866078750.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966903891250.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966930141250.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523966991547500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523967012797500.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523967046078750.jpg
http://bgphoto.net/photos/37794/o634523967071391250.jpg


Това е може би любимият ми макет. Този наистина е маниак!

Това е страницата, но за жалост има някаква грешка и не се отваря.

Следя развитието по макета с огромен интерес. Свалил съм абсолютно всички снимки заедно с описанията към тях. От известно време обаче няма никакви публикации. Надявам се скоро да се оправи сайта.
Наистина уникален макет.

:)

Страницата отново работи! Има и нови снимки!

Tatcho

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 308
  • Рейтинг: 29
  • БДЖ, DB, Privat Bahn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #759 -: 03 Декември 2011, 19:37:26 »
Един линк ще може ли?  

staff123

  • Trade Count: (1)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 473
  • Рейтинг: 2
    • LinkedIn
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #760 -: 04 Декември 2011, 00:49:03 »
http://cisalpin.de/

Web адреса е вече друг, явно затова не работеше.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #761 -: 05 Декември 2011, 13:37:26 »


За какво служат жълтите колонки?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #762 -: 05 Декември 2011, 13:52:11 »
За законно източване на нафта...  :haha: :lol: :lol:
« Последна редакция: 05 Декември 2011, 13:57:13 от Best Ripper »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #763 -: 05 Декември 2011, 14:15:47 »
Отопление на влакове.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #764 -: 13 Декември 2011, 15:00:55 »
10x :)

Нова питанка - защо електрическите локомотиви имат по 2 пантографа?