Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 936361 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #795 -: 09 Януари 2012, 15:06:54 »
Някой може ли да каже чешките съответсвия на българските Шкоди?
41 = ?
42 = ?
43 = ?
44 = ?
45 = ?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #796 -: 09 Януари 2012, 15:17:36 »
До колкото знам са без аналог нашите.Все по нещо се различават.

Този е най-близкия до 43та

Този пък до 42ра
За 41ва незнам как стоят нещата но едва ли имат като нашите,а 44 и 45 са абсолютно и само у нас.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #797 -: 09 Януари 2012, 15:47:49 »
41-ва имат само прототип (по-скоро са имали) и с това се изчерпват аналозите. Както Миро каза - и тези 242 и 230 също имат разлики с нашите, но се доближават най-много.

 Ето и прототипа на 41-ва:





 Едит - 61-ва серия е тяхната 210:

« Последна редакция: 09 Януари 2012, 15:50:45 от KRAKOMOBILA »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #798 -: 09 Януари 2012, 18:32:53 »
Да попитам. Някой случайно да знае на Micro Engineering Code 60, Code 70, Code 83, Code 100, кой от всичките кодове е за 2,5 мм височина на релсата. Четох NMRA стандарта но нещо не се оправям.  :blush2:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #799 -: 09 Януари 2012, 18:39:23 »
код 100 е 2.5мм

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #800 -: 09 Януари 2012, 18:45:12 »
А код 70 и код 83 на колко мм отговарят. Имаш ли някаква идея къде в NMRA мога да намеря инфо или някъде другаде.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #801 -: 09 Януари 2012, 18:57:24 »
« Последна редакция: 09 Януари 2012, 19:20:20 от mitko0888 »

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #802 -: 09 Януари 2012, 19:58:08 »
Много благодаря приятелю. Не се познаваме, но се надявам в най-скоро време да се запознаем.  :hi:

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #803 -: 10 Януари 2012, 17:28:35 »
Интересувам се първо как се казва това съоръжение на български език (на англииски се казва gantlet което в превод е метална ръкаваца от рицарска броня). Каква е идеята ? Защо не се прави примерно със две стрелки? Какво налага използването на подобен релсов участък? Дали някъде в България се ползва такова стеснение с двойни коловози (еднакво междурелсие).

Питанката ми идва от там че две линии се сближават за определен участък и ползват общи леко по-дълги траверси.
Инак за теснолинейка която е вградена в широки релси знам, но тук се интересувам от лекото уширение за да побере 2 еднакви коловоза.

А това е обратния вариант който поне за мен е доста по-смислен. В левия коловоз обслужва левия перон, в десния състветно десния перон, средата е проходен коловоз. В двата края коловозите се сливат пак в един общ.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #804 -: 10 Януари 2012, 18:31:20 »
Няма дума на български, защото и няма такова нещо в България (поне не знам да има).
Нещото се среща в два случая:
-Тясно място, където трябва да минат и двата коловоза, като така се спестяват стрелките с тяхното управление и задвижване;
-Коловоз с две близки междурелсия, когато не може да се изпълни с три релси (1435 + 1520).

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #805 -: 10 Януари 2012, 19:06:23 »
Такова нещо има в Румъния в близост до границата с Украйна (1435+1520 мм).

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4818
  • Рейтинг: 648
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #806 -: 10 Януари 2012, 19:14:39 »
Това са си 3 коловоза в един перон :blink:
В края се събират в една релса!!!!Значи-еднакво междурелсие,интересно!За какво ли служи!?
« Последна редакция: 10 Януари 2012, 19:28:02 от toniemi »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #807 -: 10 Януари 2012, 19:18:09 »
Как пък го фокусирахте края на пероните ...



Който иска да чете ТУК

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #808 -: 10 Януари 2012, 19:21:17 »
Бях чел преди време някъде, че по едно време в UK имало над 60 различни междурелсия! Най-малкото май 380 мм, а най-голямото - над 3 метра! Пълен хаос в стандартите /типично по англосаксонско-американски/! Имало места, където били сложени по 4 или 5 различни междурелсия върху едно трасе /върху една траверсна скара/! Едно в друго! Тия са царе на небивалиците!

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #809 -: 10 Януари 2012, 21:14:37 »
Тъй да драсна и аз няколко реда. Разрових се в нета че ми стана много интересно, още повече след като няма инфо за "туй нещо" у нас, рекох да видя как седи в световен мащаб. Изгледах доста клипчета и разрових няколко форума и сам си отговорих на въпроса :)

Въпросното съоръжение gauntlet track* (UK) и interlaced track (ROW)** се изполва предимно при градските трамвай. Стеснението се слага обикновенно на кръстовища с което намаляват широчината на прелеза. Има го в много европейски държави Австрия, Германия, Швейцария, Чехия, Холандия, Англия както и в Канада и в САЩ.

Идеята да има двупосочно движение в тесни участъци без допълнителни стрелки а само със сигнализация. Снимката е от Прага. Предполагам от стара част на града където няма възможност за разширяване. Не съм бил в Прага, но ако ида ще снимам непременно.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4e/Praha_ms_dual_gauge.jpg

В това видео примерите са от Базел Швейцария, Щутгарт Германия, Кройдон Англия и Есен Германия.
http://www.youtube.com/watch?v=jOTnmci9dJA

При влаковете използването на подобни съоръжения се наблюдава предимно в не много дълги участъци като тунели или мостове и малки виадукти, където разширяването е невъзможно (тунел) или не е рентабилно да се строят 2 моста вместо един малко по-широк.


(това е отговора на въпроса ми)

В щатите изполаването на този сорт двойни релси е с цел отдалечаване на товарните влакове от перона тъй като поради по-голям габарит да ударят и разрушат перона а и просто от съображения за сигурност при преминаване през населени места. Пътническите влакове се движат в по-близките коловози. Пример от Roselle Park, NJ.
http://www.youtube.com/watch?v=TAlGh5xq7gs&feature=related

Това е общо взето най интересното от всичко което намерих. Ако темата е интересна може да се измести и да се обособи специално за железен път. Тази темичка тук е много обща със всякакви въпроси.

* gauntlet track - до колкото успях да разбера от гугъл преводача от разни чешки и полски форуми този стар термин се ползва предимно от заварчиците в стара Англия. Понастоящем се използват и стария и новия термин interlaced track.
Отностно термин на Български след неуспешни опити за превод от няколко езика най близкото и смислено до което стигнах е "ръкав" , "ръкавен коловоз", "ръкавна линия". Явно някой железничар с голямо въображение е направил връзка между стоманата и аналогия с дланта и пръстите на ръцете си като коловози и е дал името гаунтлет (gauntlet).

**ROW - Rest Of World - всички останали с изключение на изрично опоменатото.

П.С. За превод на Български може да давате предложения, но нека се произнесат и железничарите тук.

EDIT: Всъщност няма нужда от превод железничарския термин е gantlet (гантлет)  а не gauntlet
http://trn.trains.com/en/Railroad%20Reference/Ask%20Trains/2011/02/Gantlet%20vs,-d-,%20gauntlet.aspx
« Последна редакция: 10 Януари 2012, 22:14:43 от BaHkaTa »