Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 962333 пъти)

nilfe

  • Trade Count: (75)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 955
  • Рейтинг: 15
  • H0 Епоха 1, 2, K.P.E.V. DRG - ВАРНА
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #990 -: 28 Март 2012, 18:00:05 »
http://www.ebay.de/itm/FLEISCHMANN-Autotransport-Waggon-ohne-Fahrzeuge-40-Jahre-alt-OVP-Nr-5285-/120885366252?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item1c25544dec

Като дете съм пътувал няколко пъти до ГДР и вагоните които закачаха на Панония експрес Варна-Берлин бяха от този тип.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #991 -: 28 Март 2012, 21:07:36 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=312.msg75451#msg75451 date=1332934098
Някой има ли снимки на вагоните за превоз на автомобили използвани в БДЖ?Говоря за тези които са се закачвали на експресните/бързите влакове.Дори само описание би ми свършило работа-закрити ли са били,открити ли...

Нашите вагони бяха 3осни двусекционни сиви на цвят,такъв има "Боби турбото".
След катастрофата до Карлово ги спряха от движение.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #992 -: 28 Март 2012, 21:44:38 »
Цитат на: liro4605 link=topic=312.msg75462#msg75462 date=1332958056
Нашите вагони бяха 3 осни двусекционни сиви на цвят,такъв има "Боби турбото".
След катастрофата до Карлово ги спряха от движение.
Благодаря за информацията!Пак ли са би ли открити?Не разбирам много и ще задам тъп въпрос:
Кой е Боби турбото? :blush2: :punish: :whistle:
« Последна редакция: 28 Март 2012, 21:46:47 от fpk1999 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #993 -: 28 Март 2012, 22:23:25 »
Абсолютно открити."Боби турбото" е човек от форума притежаващ такъв вагон.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #994 -: 30 Март 2012, 12:53:21 »
Някой има ли представа как се задвижват този вид дрезини? :locomotive:
http://railwaymodeling.com/gallery/displayimage-41-10.html
Може и да не е точно на този вид,някакъв подобен.В смисъл ако някой има чертеж да видя как движението от лостовете се предава на колелата.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #995 -: 03 Април 2012, 00:34:52 »
И пак за светофорите:



Става въпрос за този, разположен на Г-образния стълб, между влака и сградата в ляво на Волуяк. Защо се използват такива стълбове? Предполагам, че е заради липсата на достатъчно място (габарит) за мачтов светофор, но нека някой по-запознат да разясни, дали предположението ми е правилно. Няма ли да е далеч по-лесно (и евтино) да се сложи приземен светофор вместо цялата тая грамадна железорешетъчна конструкция?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #996 -: 03 Април 2012, 05:43:20 »
Правилно ти е предположението.
Изходните светофори от главни коловози, както и предупредителните и входните светофори не могат да са призмни. Не, че няма и изключения, но са единични.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #997 -: 03 Април 2012, 21:36:37 »
Здравейте! :hi:Имам питане относно една странна номерация на влаковете от 1972 година,която освен цифри съдържа и букви.Примерно:
БВ 28А  БВ 12Б  ПВ 23А
Какво означават буквите,кога е била тази номерация? :blink:

Предварително благодаря :victory:

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #998 -: 06 Април 2012, 18:36:04 »
Здравейте! Днес се отбих до един магазин да видя корка и там ме питаха за какво ти е точно и ми предложиха някаква подложка за ламинат дебела 0,5 мм каза, че това е по- здраво от стиропора, но си е като стиропор и като гледам ще се обработи по- лесно от корка... кое ще е по- добре да си купя корк или тази подложка за ламинат? И дебелината на подложката за релста 0,5 мм ли по- дебела, по тънка?  :)
« Последна редакция: 06 Април 2012, 18:37:59 от Rizar »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #999 -: 06 Април 2012, 18:51:38 »
Подложката за ламинат едва ли ще ти свърши добра работа, тъй като е мека, за да обира неравностите в пода.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1001 -: 25 Април 2012, 15:01:47 »
Здравейте,
Някой знае ли дали на вече бившите БВ 4646/7 (Момчилград-Русе-Момчилград) някога са закачвали спални вагони или кушет вагони?Въобще каква е историята му?Знам само че е бил доста по-голям от тривагонната композиция с която пътуваше в последното си разписание :angry:
Благодаря предварително! :hi: :hi: :hi:

bobi_sf

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1002 -: 28 Април 2012, 19:25:23 »
Здравей!
Мога да ти кажа,че през 2003/2004 някъде през този период влакът 4646/7 (Момчилград-Русе-Момчилград) возеше директен спален вагон Пловдив-Русе тип WLAB,също така ако не се лъжа имаше ден от седмицата в който пътуваше второкласен вагон тип Bm с направление Русе-Подкова.Композицията включваше също така и пощенски вагон тип Dlm,4-5 второкласни вагона Bme/Bm с направление Русе-Момчилград.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1003 -: 29 Април 2012, 21:47:26 »
И аз имам спомени че е возил, защото на Стара загора се правеше маневра точно за тези вагони от Пловдив за Русе. Иначе към Момчилград не знам да е имало спален вагон в т.нар "Кадъна експрес"

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1004 -: 08 Май 2012, 00:09:57 »
Имам няколко въпроса, които донякъде са свързани с хобито. Понеже става въпрос за трамваи, вероятно на повечето съфорумци живеещи в София тези въпроси ще изглеждат смешни, но...
 1. Как (и от кого) се превключват стрелките на кръстовищата? (Виждал съм ватмана да слиза с дълъг лост и да ръчка нещо по самата стрелка, но едва ли това е нормалният начин?)
 2. Как става ясно накъде е насочена дадена стрелка - само визуално ли, или посоката е свързана по някакъв начин с показанията на светофара за трамваи, или по съвсем друг начин, за който не се сещам?
 3. "Широкият" и "тесният" трамвай с едно и също напрежение ли се захранват от КМ?
 3. Как става пресичането на КМ на трамваите с тази на тролейбусите? Ясно е, че в мястото на самото пресичане би трябвало да има нещо като изолирано звено (по скоро елемент изработен от здрав изолационен материал). Въпросът ми е как става това чисто физически, тъй като доколкото виждам (при нас поне тролеи има :)) токоснемателната щека на тролейбуса обгръща частично проводника от долната страна. Това не довежда ли до закачане в проводника за трамвая при пресичане под прав ъгъл? От друга страна, пантографът на трамвая не повлича ли (особено при странично заклащане на мотрисата) пресичащият под прав ъгъл друг проводник, било то за тролей или друга трамвайна линия? (В случая съм виждал при ватмана на трамвая да виси едно въже идващо от тавана на мотрисата. С дърпането му пантографът ли се сваля и ако е така - само на това ли се разчита? Отново ми се струва, че това не може да е нормалният начин, а по-скоро някаво изключение?)
 4. Вярно ли е, че стрелките (ако въобще се наричат така) разположени на КМ на тролеите и определящи посоката, се превключват в зависимост от моментната консумация на ток, т.е. при малка консумация (например празен ход на тролея) посоката е една, а при моментно натоварване, когато щеката се намира малко преди "стрелката", тя се превключва, след което пак се връща в старото си състояние? (В тази връзка съм чувал, че при обледеняване се налага дори да се дръпне ръчната спирачка преди преминаването през "стрелката", за да се повиши натоварването още повече и механизмът да преодолее натрупания лед. Но дали е така или това е само мит?).
 Предварително благодаря за отговорите. И моля да ме извините ако питам за всеизвестни на столичаните неща  :) !