Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 939294 пъти)

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1515 -: 16 Септември 2013, 16:44:36 »
Здравейте,
Може ли да ми кажете от кои междугария са долните две снимки с красивата природа???:
http://semafor4o.snimka.bg/other/quot-so-bdj-quot.695882.28129543.big ???
http://semafor4o.snimka.bg/other/quot-so-bdj-quot.695882.28129539
Гледайки номерацията на локомотива от първата,снимката е от преди 1988г.
« Последна редакция: 16 Септември 2013, 16:47:24 от fpk1999 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1516 -: 16 Септември 2013, 16:52:24 »
Първата почти със сигурност е на гърловината на гара Бов, страна София, а втората може би е някъде между Горна Оряховица и Стара Загора (с този тесен тунел)...

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1517 -: 16 Септември 2013, 16:55:51 »
Първата Влади каза - на входния на Бов страна Своге. Втората е тунела между Дупница и Голямо село.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1518 -: 16 Септември 2013, 20:01:44 »
Здравейте отново!
Все разправят,че Янтра-та е експресът с най-хубавите вагони в България?Вярно ли е това?Също и че е с най-висока средна скорост?
Бях ги забравил тези твърдения,докато не видях тази снимка в Рейлфенюруп:

В описанието пише,че снимката от БВЗР 2640 Янтра.Доста добре изглежда 63-ката,има бели калъфки,дори пердета!Тогава се сетих за отзивите,които четох за Горнооряховският експрес.Та пак ето пак въпроса ми:
Вярно ли е,че експрес Янтра е с най-хубавите вагони и с най-висока средна скорост,или: тя ли е най-престижният експрес на БДЖ днес?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1519 -: 16 Септември 2013, 21:31:00 »
"Най-хубави" е много общо.
Може да се каже, че горнооряховските вагони серия 63 са най-поддържани, но като изключим това си е влак като влак. Нищо по-по-най няма.
« Последна редакция: 16 Септември 2013, 21:37:53 от bdz43r »

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1520 -: 19 Септември 2013, 21:23:49 »
Здравейте!
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACTION=DISPLAY_IMAGE_BIG&IMAGE_ID=512560
Вижте в това разписание от 1987 ЕВ №205 Варна,изцяло първокласния(така пише в разписанието от 1994,че е първокласен като Белия,може и през 1987 е бил така).
Защо спира на Мездра-юг,а на Мездра не спира???ЕВ 207 Синия Дунав също спира там,но след това и на Мездра.Странно...

http://photo-zona.net/index.php?APP_ACTION=DISPLAY_IMAGE_BIG&IMAGE_ID=512561
Ето и същия експрес,само че на връщане.
Отново на Мездра не спира,а на Мездра-юг спира?!!
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACTION=DISPLAY_IMAGE_BIG&IMAGE_ID=512562
Същото е и с ЕВ 204 Синия Дунав,който обаче спира и на Мездра!
Да не би Мездра-юг да е по-близо до град Мездра и затова там да спират.Но ако е така,защо другите влакове спират на Мездра,а не на Мездра-юг?
Приятна вечер!

petevsk

  • Trade Count: (2)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 45
  • Рейтинг: 1
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1521 -: 19 Септември 2013, 21:27:04 »
Гара Мездра е в града.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1522 -: 19 Септември 2013, 21:29:00 »
Спират на Мездра юг, защото там правят връзка с влак от Враца.

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1523 -: 19 Септември 2013, 21:31:44 »
Благодаря много и на двама ви!!!
И така да попитам...
Експрес Варна тогава изцяло първокласен ли е бил?Изцяло от У/Б70,а от 1-ви Май 1988 от първокласни 74-ки?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1524 -: 19 Септември 2013, 21:47:52 »
Първокласни 74-ки не са произвеждани серийно. Общо са само 8 броя.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1525 -: 19 Септември 2013, 21:49:32 »
Не. До първи май 1988-а беше с второкласни сини 47-ци, плюс първокласен и ресторант, след това е с чисто нови второкласни 74-та серия, модернизиран червен първокласен и червен ресторант. Изцяло първокласен стана едва през 1996-та, лятото, с ГДР-ски вагони YB70, купени настаро, плюс ресторант. Така изкара по-малко от година - до смяната на разписанието в края на май 1997-а.

Всички първокласни 74-ки, първоначално бяха второкласни, нищо, че ширината на купето отговаря на изискванията за първа класа. Някъде към 1996-та-97-а на известен малък брой им смениха седалките и станаха първокласни. Това беше във връзка с една, според мен идиотщина, всички експресни влакове - Варна, Златни Пясъци, Слънчев Бряг, Чайка да имат по 4 първокласни вагона и 4 или 5 второкласни - демек почти половината влак да е първа класа. Въведоха го през 1997-а, точно след като експрес Варна вече не беше изцяло първа класа и съответно и него го нагласиха по този начин. Така половината влак си беше празен, защото тогава почти никой не пътуваше в първа класа освен ж.п. служители с карти - билетът за първа класа беше 50% по-скъп, а освен това не даваха никакво намаление в първа класа - независимо, че примерно си ученик или студент, ако искаш първа класа, си купуваш цял билет. Единствено правеха изключение за Белия кон и за Варна-та, докато беше само първа класа. Като ти даваха половин билет втора класа, цялата разлика между първа и втора и отделно добавка за експрес. Едва през 2002-ра, заради празната първа класа, първо разрешиха намаленията - половин билет втора класа плюс цялата добавка за първа, а след това намалиха и добавката от 50% на 25, както е и сега.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1526 -: 19 Септември 2013, 21:58:06 »
Цитат на: IKAR link=topic=268.msg91269#msg91269 date=1379616572
Всички първокласни 74-ки, първоначално бяха второкласни, нищо, че ширината на купето отговаря на изискванията за първа класа. Някъде към 1996-та-97-а на известен малък брой им смениха седалките и станаха първокласни.
8-те първокласни 74-ки са произведени в този си вид нови. Преустройства при серия 74 не е имало.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1527 -: 20 Септември 2013, 09:22:57 »
Цитат на: zazo link=topic=268.msg90166#msg90166 date=1374475134
Ха така я виж колко интересни сгради изкочиха. Дайте още.


[*цензурирано*]
Покрай чешките моделистки сайтове,
(по-точно zababov) се сетих нещо което може би ще стане перфектно за твойта гара в пост-социалистически стил - "Горно Зазово"!

Гара "Нови Уулм" (Neu Ulm). През 50-те години на 20-ти век.



И в началото на 21-ви век.


Ето я и на макет от тогавашните времена.



Все още се намира тук там из ибея, мака да е била сред новосттите на KIBRI за 1961г.


Само трябва да се проверява редовно и ...ще падне.


Ето как се е продавала и под какъв каталожен номер да се търси.


Други сгради на които има моделно производство от онова време, които изпълняват твойте желания,
могат да бъдат и гарите на KEHL (KIBRI кат.№ 9514), ALTBURG (KIBRI кат.№ 9512),
много приятен и по-малък модел е този на гара RHEINBURG от VOLLMER (кат.№3530),


както и тази на Hochstadt също от  VOLLMER (кат.№3530). но имай предвид че някои са
истинска рядкост и понякога падат на височки цени. Има един търговец който ги продава все още
но при него е безумие - например Hochstadt  от  VOLLMER я предлага за 510 норвежки крони.
Всъщност тук Ясен може да ти помогне смятам, щото и курса дори не го знам.


ПП. Фейс-страницата на норвежкия магазин
https://www.facebook.com/pages/187no-1160no/359326720784348?ref=stream&hc_location=stream

« Последна редакция: 20 Септември 2013, 15:29:56 от pavel75 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1528 -: 20 Септември 2013, 10:27:36 »


Интересува ме фургона - има ли модел в 1:87 ?

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1529 -: 20 Септември 2013, 10:54:53 »
Цитат на: bdz43r link=topic=268.msg91266#msg91266 date=1379615340
Спират на Мездра юг, защото там правят връзка с влак от Враца.

За първи път чувам, че експрес не спира на Мездра, пък и какво е пречело връзката да е на Мездра, която си доста по-голяма гара. Като малък често пътувах до Враца, влака като спреше на Мездра имаше престой около 10 мин, че въртяха локомотива, тръгваха едни лелки с кошници и продаваха сандвичи и безалкохолни.