Автор Тема: Да попитам по-опитните и знаещи!?!  (Прочетена 943793 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1680 -: 14 Декември 2013, 11:58:11 »
Каква е разликата между кушетите 40 серия от времето, когато са били зелени и днешните оптими, че в шаблоните на зеление е посочено 54 пътници, а на оптимите са вече 72 ?

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1681 -: 14 Декември 2013, 13:23:54 »
Ако питаш за 24,5 метровите кушети, които от БДЖ са отишли в Оптима, според мен никаква. Явно в единия случай са дадени седящите места (9х8=72), а в другия лежащите (9х6=54).

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1682 -: 14 Декември 2013, 14:55:15 »
Точно това е. Даже докато бяха все още зелени, долу отстрани си пишеше: Места за сядане - 72, места за спане - 54. Между другото по едно време някъде през 1995-та част от кушетите ги пуснаха като нормални седящи второкласни вагони по пътническите влакове за Драгоман, Дупница и Пловдив, не се появиха по бързите. Имаше и кушети, преустроени в Дряново като второкласни, с нови прозорци, вътрешно обзавеждане и седалки 10x6. Познаваха се по това, че отвътре над купейната врата таванът беше вдаден навътре и се оформяше нещо като легло, където можеше да се скрие пътник без билет и кондукторът да не го види...С тях скалъпиха международен интер-сити влак за Кулата и Солун (другите такива бяха със 74-та серия), понеже серия 74 хем не може да се тегли с дизелов локомотив, хем не може да излиза в чужбина.
« Последна редакция: 14 Декември 2013, 15:00:55 от IKAR »

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1683 -: 14 Декември 2013, 15:10:06 »
Тези кушети и миналата зима пътуваха като седящи на някои БВ... вече взети под наем.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1684 -: 14 Декември 2013, 17:27:43 »
Мерси колеги,
и на мен веднага ми дойде на акъла, че веднъж са дали лежащи, а после седящи места. Съмненията ми бяха дали има именно някакво преустройство, а за такова не знаех до този момент.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 446
  • Рейтинг: 122
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1685 -: 18 Декември 2013, 12:49:58 »
    Ще съм много благодарен,ако ми помогнете за следните въпроси ,свързани с  някои гари в България.
    Помолиха ме за тази информация,а аз от това нямам никакво понятие.

   Варна
   Гебедже -днешна Белослав
   Провадия
   Каспичан
   Кайналидере- дн Каменец
   Душештабак-дн Ясеновец
    Разград
  Вятово
  Червена вода
  Русе

 Въпросите са-Кога са постороени стара  и нова сграда?
                             
                        Новата сграда на мястото на старата ли е ?

                       Останало ли е нещо от старата сграда ?

 Ще съм много благодарен,ако ми помогнете. Единствено знам,че стои водната кула на гара Червена вода.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1686 -: 23 Декември 2013, 00:36:28 »
Относно последната гара от списъка - Русе, погледни тук (отговор 83):
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1052.75.html

OBB_Rh_2016

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 109
  • Рейтинг: 36
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1687 -: 29 Декември 2013, 19:09:11 »
Здравейте! Незнам дали тази тема е най подходящата за въпроса ми ..  ако не , моля за извинение :)

Въпроса ми е .. Дали тук има човек които има снимки на вагони тип "Z" и по точно "Zas" във фронтален изглед ? Ако някой има и е съгласен да ги сподели ... Да ги пъхне в един рар и да ги прати тук или на лична , ще съм му безкрайно благодарен!!  :good:

Весели празници и благодаря!  :victory:

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1688 -: 01 Януари 2014, 22:42:42 »
Едно въпросче имам:
Някой пазарувал ли е от този сайт и какви са му впечатленията, щото има някой нещица, които са на доста изгодна цена?
http://shop.afterbuy.de/SONDERPREISE-63307-Roco-H0-Dampftriebwagen-Rh-71-5-schwarz-der-BB%C3%96-EP-III-DC/a43779095_u1160_ze621e19c-5463-4fc3-9293-0a63a8181cb5/

HeistBG

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1689 -: 02 Януари 2014, 11:07:25 »
Честита Нова Година на всички!

Привет Велко,

в отговор на твоя въпрос: пазарувал съм от този търговец Kieskemper няколко пъти през заливчето и нямам оплаквания.  :good:

Поздрави

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1690 -: 03 Януари 2014, 20:19:55 »
И аз съм купувал от него и всичко мина без проблеми, така че спокойно можеш да купиш от него.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1691 -: 05 Януари 2014, 15:25:14 »
Каква е максимално допустимата сила / скорост на удар в буферите между две возила по железния път? Въобще, има ли такива параметри?

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1692 -: 05 Януари 2014, 19:30:01 »
У нас при подхождане за прикачване допустимата скорост е 3 км/ч. При удар с такава скорост при нормални обстоятелства би трябвало буферите да абсорбират кинетичната енергия с известен резерв. Броят на вагоните не е от съществено значение, защото енергията на удара се разпределя между всички буфери в състава.
Това разбира се не значи, че може возилата да се удрят при прикачване, но се предполага, че ако се стигне до удар, това няма да доведе до трайни деформации и други последствия. Естествено реалността варира в доста широки граници според масата на возилата, якостта на буферите и конструкцията им. При един удар на локомотив 46 235 в състав с около 20 км/ч бяха повредени 4 вагона, но по локомотива нямаше никакви щети, включително по буферите.
Повечето буфери са оразмерени за статичен натиск над 150 kN (общо за двата).
« Последна редакция: 05 Януари 2014, 19:33:35 от bdz43r »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1693 -: 05 Януари 2014, 20:49:08 »
А как се гарантира безопасността на човека, който слиза на реслите за да скачи/разкачи вагоните по между им или към/от локомотива?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #1694 -: 05 Януари 2014, 21:30:17 »
Има си наредба в която е описано, какви са правилата за закачане и откачане на подвижен състав и локомотиви, кой, кога и как трябва да го прави. Има си и правила за трудова безопасност и т.н. Принципно  за да откачаш или закачаш локомотивът, трябва най-вече да е спрял и със свалени пантографи. Принципно при неспазване на правилата могат да ти се случат серия други неща. Първо може да станеш, най-малко на кайма. Второ, може да се простиш с  някой крайник (по твой избор) Трето, може да те тресне ток от влаковото отопление. Четвъртото и най-леко страдание в зависимост от позата която си избрал е при неправилно боравене с маркучите за въздуха на спирачките, да си ходиш без топки или със сериозна лицева травма (счупване на нос, скула, изкъртени зъби и други.) Който се е_ава със законите на физиката, страда много !