Не знам за другите програми как е, но във WinTrack, автоматичното генериране на терена около релсите
е "грубо" решено, чрез един скролиращ плъзгач в 6 плавно преливащи степени (или 9 май бяха),
които задават вида на терена - от ниско-хълмист през средно-висок планински до алпийско-скален.
Така заоблят именно такива "дупки" (предполагам, че и "отлепят" от нулевия хоризонт по-високите хълмове)
като в крайният вариант, при алпийско-скалния терен, освен отвесни скали (в съответната текстура) пуска автоматично
и отвесни зидани с камък, стени.
Милене не знам дали именно това не им е "номера" - да отлепят дъното на високите хълмове от нулевия хоризонт,
или да разстилат планинския релеф, чрез съответното "заобляне". Тоест ако е тясно пространството, както е в показания
от staff123 пример, вместо да "слиза хълма на нулевия хоризонт, направо да "прескача" към съседния хълм.
Нещо такова, ама дали стана ясно...това трябва да се обсъжда с комп пред нас...
Аз само давам предположения, как са го решили във WinTrack-а, което ми е останало
като впечатления при подобни проблеми с техни 3D-показ. Сорса им не го знам (и не бих го разбрал де)