Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 433212 пъти)

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #240 -: 26 Октомври 2011, 08:45:59 »

А по отношение на тази снимка, която Миро беше пуснал преди време в тази тема ето обяснението, което намерих по повод на същия локомотив на тази снимка:

Като голяма изненада 42-годишният готтардски локомотив Ae 6/6 11492 "Emmen" беше боядисан в новата червено/синя ливрея на SBB Cargo, получи новото име "Erstfeld" и беше разположен на крайпътната спирка за отдих на магистралата край Ерстфелд, градче, до което има и голямо ж.п. депо (оттам и името), като атракция в чест 125-та годишнина от откриването на Готтардската линия. Тук 120-тонният локомотив е заснет как се вдига от два мобилни крана на гара Алтдорф. (дата: 5 октомври, 2006)
« Последна редакция: 26 Октомври 2011, 08:48:35 от Loco-motion »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #241 -: 26 Октомври 2011, 10:40:43 »
Регион Базел

В строеж:
гара Базел - гара Базел Бад (втори мост над река Рейн),   0,2км,   2009–2012,   57млн. франка,   повишаване накапацитета чрез втори коловоз, който освен от Basel S-Bahn ще се използва и от трафика, предвиден по NEAT
Базел - Вайл на Река Рейн (трамваи),   3км,   2009–2012,   104млн. франка,   удължаване на трамвайна линия 8 до Вайл ам Райн, Германия

Идея:
Базел Бад - Шафхаузен (високопланинско трасе над река Рейн),   94км,   160млн. франка,   електрифициране на съществуващо трасе, времетраенето ще е същото както на сега използваното трасе, но ще се избегне необходимостта от мотриси с накланящ се кош
гара Базел - гара Базел Баден (Badischer Bahnhof, намира се в Германия на границата с Швейцария),   4км,   2021-2028,   1,3млрд. франка,   подобрява се връзката между немската гара Базел и швейцарската гара Базел
Базел (S-Bahn Basel хоризонт 2030),   изпълнение до 2030г.,   540млн. франка,   15-минутна честота на влаковете през спирките Райнфелден и Лийщал




Регион Берн

В експлоатация:
Берн (S-Bahn Bern 2005),    2001–2004,   470млн. франка,   инфраструктурни промени за напасване на S-Bahn Bern към националната програма Bahn 2000
Берн - Брюнен (трамвайна линия Берн Запад),   7км,   2008–2010,   153млн. франка,   ново трамвайно трасе от гарата до Брюнен и Бюмплитц

В строеж:
Берн - Мюнхенбухзее (отсечка Рютли - Цоликофен),   1км,   2009–2011,   70млн. франка,   15-минутна честота на влаковете чрез изграждане на трети коловоз
Берн (S-Bahn Bern 1ва фаза на допълване),   2007–2012,   428млн. франка,   капацитет за 30-минутъна честота на влаковете на повече спирки
Солотурн - Йонзинген (от Нийдербип),   2км,   2010–2012,   20млн. франка,   изграждане на трасе с метрово междурелсие на компанията Aare Seeland mobil (http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=99928&sessionid=98cd130edf88713a6f5ff6ad93bc7224) до гара Йонзинген

Идея:
Берн Шлиерн - Рютли (трамвайна система на регион Берн),   8км,   2014-2018,   260млн. франка,   автобусна линия 10 се заменя от трамвайна линия
Биел/ Биен (регионална трамвайна система Биел),   27км,   2014-2018,   200млн. франка,   удължаване на отсечката Инс – Биел/ Биен като трамвайна линия през град Биел/ Биен



Регион Централна Швейцария

В експлоатация:
S-bahn Zug,   2001–2004г.,   67млн. франка,   S-Bahn с 9 нови спирки, разположени на вече съществуващи линии
S-bahn Zug, Хам – Фройденберг,   3км,   2007–2008г.,   45млн. франка,   15-минутна честота на влаковете през Роткройц, 30-минутна честота на влаковете за Люцерн чрез двоен железен път
Люцерн - Енгелберг (тунел),   4км,   2001–2010г.,   177млн. франка,   отсечката Люцерн - Енгелберг вече се взема за 47 минути
S-bahn Zug, първо частично разширение,   2008–2010г.,   30млн. франка,   30-минутна честота на влаковете по линия S2 и две нови спирки

В строеж:
Люцерн - Хергисвил (снижаване на трасето),   2км,   2009–2013г.,   250млн. франка,   15-минутна честота на влаковете през Хегсвил, 30-минутна през Енгелберг, двоен железен път и реконструкция на гара Алменд
Люцерн - Интерлакен (отсечка Хегисвил - Гисвил),   21км,   2009–2013г.,   25млн. франка,   Люцерн - Интерлакен ще се взема за 1ч50м

Идея:
Люцерн - Цюрих (подземна гара Люцерн),   4км,   след 2016г.,   1млрд. франка,   идеята е да се изгради подземна крайна гара с тунелни подходи към нея
Силизау - Олтен (трасе Вигертал),   7км,   след 2030г.,   174млн. франка,   скъсяване на времетраенето на пътуването чрез нова отсечка между Вилизау и Небикон
Езеро Зур - Трийнген,   9км,   възстановяване на трафика и електрифициране на трасето за отварянето му за директни влакове към Люцерн




Регион Източна Швейцария

В строеж:
Санкт Гален - Брегенц, Австрия,   ускоряване до 110км/ч,   2010–2014г.,   100млн. франка,скъсяване на времетраенето под 30 минути чрез нов мост над река Рейн, ще се изгради от австрийските ÖBB

Планирани:
S-Bahn St. Gallen,   2011–2013г.,    185млн. франка,   капацитет за 15 до 30-минутна честота на влаковете чрез двойни железни пътища
Апенцел - Санкт Гален - Троген,   2км,   2014–2016г.,   90млн. франка,   15-минутна честота през алпийски тунел
Фелдкирх - Бухс (S-Bahn FL.A.CH),   6км,   2014–2015г.,   75млн. франка

Идея:
Кур - Санкт Мориц (тунел Албула),   6км,   2014–2020г.,   260млн. франка,   изграждане на едно-коловозен тунел
Региона на Бодензее (Bodan Rail 2020), включване на региона на Боденското езеро във "възловата" система на SBB



Регион Западна Швейцария

В експлоатация:
Лозана (метролиния Métro m2),   6км,   2004–2008г.,   736млн. франка   линия с 15 спирки
Женева - CERN (трамвайна линия TCMC),   9км,   2005–2011г.,   420млн. евро,   нова трамвайна линия Централна гара Женева - Мейрин - ЦЕРН

В строеж:
Женева - Бернекс (трамвайна линия TCOB),   7км,   2008–2011г.,   320млн. франка,   нова трамвайна линия Централна гара Женева – Бернекс
S-Bahn Freiburg,   2011–2014г.,   50млн. франка,   капацитет за 30-минутна честота на влаковете от Фрайбург
Женева - Анмас (CEVA),   16км,   2011–2016г.,   950млн. франка,   развитие на S-Bahn Женева

В етап на планиране:
Лозана - Висп (тунел Гобе),   0,4км,   50млн. франка,   заменя стар тунел, като новият профил ще позволява преминаването на двуетажни композиции

Идея:
Ла Шо-дьо-Фондс - Нюшател,   850млн. франка,   нов тунел TransRUN
Лозана (отсечка Рененс - Флон),   270млн. франка,   трамвайна линия от Рененс до Лозана-Флон
Женева - Вале (отсечка Евиан - Сен Гинголф),   17км,   150млн. франка,   възстановяване натрафика през трасето по южния бряг на Женевското езеро



Регион Тичино

Проектите са основно по линия на изграждането на системата S-Bahn Ticino

В строеж:
Лугано - Малпенса (отсечка Мендризио - Варезе),   18км,   ускоряване до 105км/ч,   2009–2013г.,   134млн. франка,   изграждане на нова отсечка, която да позволи 30-минутна честота на влаковете и свързването й с летище Милано-Малпенса
Идея:
Лугано - Биоджо (трамваи),   2км,   след 2015г.,   200млн. франка,   изграждане на нова трамвайна мрежа в Лугано и пускане в експлоатация на първата линия



Проекти за рехабилитация на гари:
Пълно проектно изпълнение на гара Висп,   90млн. франка,   2007г. по линия на програмата NEAT
Преустройство на гара Сарганс,   40,5млн. франка,   2007г.
Изграждане на нов сграден фонд на гара Аарау, първи етап,   100млн. франка,   2010г.
Преустройство на гара Олтен,   27млн. франка,   2010г.
Преустройство на гара Алтдорф,   30млн. франка,   2011г.
Преустройство на гара Арбедо-Кастионе,   32млн. франка,   2010г.,   нова крайна гара за S-Bahn с цел разтоварването на гара Белиндзона
Изграждане на контейнерен терминал Лиматал,   200млн. франка,   2011г.
Преустройство на гара Винтертур,   34млн. франка,   2012г.   (коловоз за ускоряване на товарни композиции, може би се има предвид коловоз за транзитно преминаване?)
« Последна редакция: 26 Октомври 2011, 11:41:41 от Loco-motion »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #242 -: 26 Октомври 2011, 13:57:42 »
Да вкараме малко илюстративен материал, макар и да не във връзка с последните постове, ама си е в темата. ;)
Това го "раздиплете" в ляво и дясно...
http://www.flickr.com/photos/47445822@N02/5876664520/
за да видите такивка нещица...



Сладурче:

Ето и Rо-La:


 ;D ;D ;D

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #243 -: 27 Октомври 2011, 09:55:43 »
А за таз бих казал сладурчеТА
http://farm6.static.flickr.com/5145/5876664520_d2bbf6eaca_o.jpg

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #244 -: 27 Октомври 2011, 14:14:38 »







Още на: http://bitko.snimka.bg/hobby/sbb.630051.25439768

Албумът е личен и снимките в него са за свободно ползване!  :hi:

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #245 -: 27 Октомври 2011, 14:26:14 »
Еййй! Чистосърдечно ти завиждам, Топалов!  :good:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #246 -: 27 Октомври 2011, 14:47:46 »
Повечетo снимки са правени в отсечката от гара Лугано (Lugano) по посока Киасо (Chiasso). Там над 90% от пътя е с дървени траверси и въпросните планове, които си публикувал, са за реконструкция и обновяване на този участък. Все пак това е основния ЖП възел между Швейцария и Италия в посока юг.  :drinks:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #249 -: 09 Ноември 2011, 11:43:21 »
Готтардската железница

Въведение


Кой се нуждае от представяне на Готардската железница? Зададох си този въпрос, когато седнах да пиша тези редове. Но отговорът не е толкова прост, колкото си го представяте. Маршрутът е познат на всяко дете, има редица книги и интернет е пълен с пътеписи и кратки филми за линията. Може да се каже, че тя е култов обект. Все пак това си остава преди всичко железопътна линия.

Тогава защо трябва да се спирам на темата? Да напиша поредната страница за Готтард в интернет? Надали би допринесла с нещо ново. За този, който няма интернет има достатъчно книги за тази алпийска железница. Но може би моята гледна точка на нещата ще бъде най-подходяща за Вас. Водейки се от това разбиране написах настоящата страница за Готтардската железница.

Не само че наситената със завои отсечка през прохода Готтард е световноизвестна. Не, в почти всяко швейцарско училище тя спада към основния учебен материал. Линия, която се преподава в училищата веднага след като децата се научат да смятат, четат и пишат? Това вече е нещо специално и показва, колко важна е въпросната отсечка за малка централно-европейска страна в миналото и настоящето. Повечето хора използват отсечката за пътуването към почивката си, а не като атракцион, което за мен е жалко, но не бих могъл да променя това.

Световноизвестни железопътни отсечки има поцелия свят. Не е нужно дълго търсене, защото кой не е чувал за Транс-сибирската железница? Намира се в страна, която за дълги години беше недостъпна за нас западноевропейците и въпреки това всеки беше чувал за нея. Но линия през СИбир не може да бъде сравнена с Готтардската.

Други са линиите през Скалистите планини в Северна Америка. В Англия легендарната линия се намира между Стоктън и Дарлингтън, където е решено бъдещето на железниците. Но Готтардската линия е чудо на своето време.

В сравнение с отсечките по всички континенти тя е само една къса отсечка. Но ако започнем с това, то вече сме се насочили в погрешната посока. Отсечката през Готтард си е завиоювала място в сърцата на хората и това я прави неповторима. Не всяка друга линия би могла да се похвали със същото, защото този статус е запазен само за отбран кръг.

Да, някои дори определят тази линия като свещена за ж.п. ентусиастите. Това сочи за голямо учудване от техническите постижения при прокарването й. Дори се е превърнала в място за поклонение за специалните си любители. Това вече дори граничи с религиозен фанатизъм. Хората се тълпят на една ж.п. линия?! И ето ни вече при най-известната постройка по линията. Няма нужда да ви я представям сградата от снимката, нали?

(На снимката е църквата на селцето Васен, до което е и известният завой Ватингер: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=359608&nseq=1)

Не искам да се задълбочавам в мита, в който се е превърнала отсечката, за това имам отделна страница, посветена на поклонниците й. Тук се стремя да разгледам по-подробно трасето и да посоча някои от туристическите атракции по протежението й. Но самата линия е атракция сама по себе си.

Присъедеинете се към мен на това виртуално пътешествие по една от удивителните ж.п. линии на Европа. Научете някои подробности за строежа на линията и се насладете на ландшафта на Централна Швейцария и Тичино. Кой знае, може да научите неща, които досега не сте подозирали. Или невзрачна гаричка изведнъж ще ви се стори толкова интересна, че ще се ядосвате на себе си, че не сте и подозирали къде се намира тя.


Разделих линията на няколко части. Така ще се ориентирате по-добре. Това естествено също помага, когато не сте съвсем наясно в коя част на Европа се намирате. На това пътуване ще ви бъдат представени суперлативите на линията. Това само по себе си би било достатъчно да ви се прииска да направите истинско пътуване по Готтардската железница.

Ще ви дам и препоръки, които могат да изненадат дори добре информирани фенове на железниците. Много от вас са начинаещи в тази материя, но нека това не ви притеснява. Дори този, който никога не е пътувал по трасето, може да направи това на тези страници. Да, след като ги прочете, ще може да говори информирано за него, без дори да е пропътувал един метър от него.

Тази ж.п. линия дълги години е била неизменяна и много хора са минали по нея, за да стигнат до топлия юг, или по работа. Други са пътували просто за удоволствие. Ние обаче искаме да я разгледаме виртуално от гледната точка на човек, минавал по нея почти всекидневно. Качете се във влака. Но къде е най-удачно да направим това?

Пътят към Готтард

Как се стига до Готтардската линия? Най-добре направо вземете влак. Така пътуването прех прохода започва на гара някъде в Европа. Много влакове минават през Готтардската линия без да тръгват непосредствено от подстъпите й. Не бих могъл да опиша всеки отделен начин как да стигнете до Готтард. Но откъде да започна тогава? Измислих, ще започна със столиците на няколко европейски държави. Но дори това вече е твърде много информация. Затова ще се огранича със съседните държави. Докато от столиците на Франция, Германия и Австрия има много директни влакове за Швейцария от Италия пътуването е малко по-проблематично. За целта трябва първо да се придвижите от Рим до Милано.

Казано по-просто така най-бързо ще стигнете до Готтард. Влаковете от Париж, Берлин или Виена почти винаги минават през Базел или Цюрих. Пътуващите от Милано за Цюрих нямат избор - те винаги минават през прохода. Друг път не е и нужен, този е напълно доататъчен.

Така от Милано, Базел или Цюрих можете да вземете директни влакове за Готтард. Имайте предвид обаче, че докато всеки влак между Цюрих и Милано минава през Готтард не всеки влак между Базел и Милано прави това. Тези, които идват по въздух до Швейцария каца до Базел или Цюрих. Влаковете за тази линия можете да намерите много лесно. Това не е забравена планинска линия в някоя забутана долина, където още не знаят, че съществува електричество.

Нека тръгнем с нашия специален влак. Тъй като е специален, той не отпътува от Цюрих или Базел, а направо от началото на Готтардската линия. Иначе бих ви отегчил с местата, които само водят до нея. Нека започнем с първия етап през Алпите на Швейцария там където започва и Готтардската железница. Качваме се, вратите се затварят автоматично и отпътуваме.

(Следва отсечката между Имензее и Арт-Голдау)
« Последна редакция: 09 Ноември 2011, 12:19:41 от Loco-motion »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #250 -: 09 Ноември 2011, 14:19:33 »
Благодаря!!! :hi:
Пренесох се там   :music: :music: и с нетърпение очаквам продължението! :yes:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #251 -: 09 Ноември 2011, 14:51:27 »
Пътуването започна,очаквам продължението!

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #252 -: 10 Ноември 2011, 19:50:22 »
Имензее - Арт-Голдау

Изненадах ли ви вече? Много хора дори не знаят къде се намира това Имензее ("езеро Имен") и дори как се изговаря името. Имензее е община на южния бряг на езерото Цуг, затова и "езеро" е включено в името на самата община. Но това може да доведе до недоразумения, особено ако пътник от Германия търси такова име на картата. Няма да го намери.

Ако търсите Имензее на карта най-добре търсете направо град Цуг. Той обаче не е съвсем до едноименното езеро. Не всички пътуващи през Готтардската железница виждат гарата на Имензее, тя е на маршрута между Базел и Люцерн. Но дори така малката три-коловозна гара лесно може да бъде пропусната, защото се обслужва само от композиции на S-Bahn. Другите влакове минават транзитно през нея.

Това, което прави гарата Имензее толкова специална е километър 0 на Готтардското трасе. Затова и започвам от нея. Преди трасетата, идващи до Имензее от Люцерн или Роткройц също се считали за част от Готтардската железница, но сега на тази малка гаричка има камък със заветната табела "0 Км". Затова нашето виртуално пътуване започва тук, по-точно тръгваме недалеч от приемното здание на гарата.  

Още в гарата от дясната страна на влака можем да видим езерото Цуг, а на другия му бряг вече се подават първите хълмове на Предните Алпи. Техните гледки ще ни съпътстват през пътуването. Отправяме се първоначално по една отсечка, следваща по брега на езерото. Влакът и така си е доста над нивото на езерото, което по принцип е на 413 метра над морското равнище. Със своите 459,9 метра надморска височина гарата Имензее се извисява на 47 метра над езерото Цуг.  

Нека тръгваме по Готтардската железница. С отпътуването влакът бързо започва да ускорява. Първата отсечка не е особено скоростна със своите 80 км/ч. Но така можем да се насладим спокойно на ландшафта. При спокойно време вече можете да видите линията от другата страна на езерото. Оттам минават влаковете които се движат през Готтард от или за Цюрих.

Отсечката в тази си част не е особено стръмна и след гарата едва се забелязва започналото изкачване. Затова пък завоите са доста и тяхното количество дава известна представа за предстоящото пътуване. Завоите са се появили по трасето, защото влакът се движи по протежението на планината Риги (http://en.wikipedia.org/wiki/Rigi). Така са спестени разходите за скъпоструващи изкуствени съоръжения по пътя.  

Във влака човек към този момент още не забелязва основния проблем на тази линия. Тази област е особено нестабилна от геоложка гледна точка. Това води до постоянна заплаха от свлачища. Това предизвиква и нуждата от множество укрепителни съоръжения за защита на трасето и влаковете. Самите потенциални свлачища са обект на чест контрол, за да се сведе до минимум опасността.

След като преполовим тази първа отсечка от пътуването железният път забележимо става по-стръмен. Но наклоните все пак са такива, че да не създават големи трудности на локомотивите на пътническите влакове. За машините на тежките товарни композиции обаче дори този начален етап от маршрута може да се окаже на предела на възможностите им.



И това са само признаците за предстоящото?! Да, тук влаковете все още се движат през трасе, считано за част от железопътната мрежа на равнинната част на Швейцария и дори така локомотивите вече се натоварват сериозно. По-нататък ще узнаем, че локомотив, способен да тегли композиция то 1 600 тона е недостатъчен. Все пак на този етап трасето е милостиво и такава машина все още се справя.

Малко преди Арт-Голдау влакът минава през първия тунел на Готтардската железница. Той се състои от две единични тръби. Затова двата паралелни до този момент коловоза се разделят, за да преодолеят прехода. След тунела те отново се събират, а и тръбите на тунела не са дълги. Но това е ПЪРВИЯТ тунел на Готтардската железница и той винаги предизвиква у децата същия ефект. Те вземат молив и лист и правят чертичка за всеки тунел, през който минат. Това е любимо занимание както за децата, така и за тези, запазили детето в себе си.

Пътуването от Имензее до тук не е траело дълго, а ето, че влакът ни вече задейства спирачките си. Прави го, защото приближаваме следващата гара. Дотук сме изминали само 9 километра, а ето, че вече сме на 510 метра надморска височина. Изкачили сме 50 метра и вече влакът ни спира? И това ми било алпийска железница?

Стартът определено не беше феноменален. Ако някой е имал нещастието да гледа само в едната посока, той досега е видял само планината и се е любувал на скали. Тези, гледали в другата посока след езерото са се любували на долината и на това колко ниско долу под линията остава тя. И всъщност гледат общината Арт ам Зее ("Арт на езерото"), която е лесно забележима от влаковете. И ето, че пътниците още от подхода могат да предположат, че следва видимо по-голяма гара.  

Дотук няма суперлативи. Дори може да се каже, че това е разочароващ старт на една от най-известните швейцарски железопътни линии. Но все пак още сме в региона на Предните Алпи. Това са планини със сравнително ниски върхове и дълбоки долини. Затова и изкачванията не са толкова големи. Но Предните Алпи вече създават вкуса за предстоящото пътуване. Но никога не заявявайте пред местен жител, че важна е единствено височината на планината, защото може и да не успее да сдържи смеха си!

Преодоляхме първия доста къс етап. Стартът не беше предизвикателство. Дори сме малко разочаровани, защото очаквахме по-вълнуваща отсечка към Готтард. Затова нека използваме тази първа спирка за това да разгледаме околността и туристическите атракции.

(Следва главата за гарата Арт-Голдау.)
« Последна редакция: 10 Ноември 2011, 19:55:02 от Loco-motion »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #253 -: 11 Ноември 2011, 09:00:20 »
Благодаря!!! Става интересно.... :yes:
Надявам се, че ще спазиш реда (няма да разбъркваш частите) за да мога
постепенно да събера всичко (подобно на материала за "Крокодила") в един pdf-файл,
допълнен със сътоветни снимки, скици и планове!!!
Тоест всичко което намеря като илюстративен материал на описанието.
Вече тази триколовозна гара "Имензее", на град Цуг ме заинтригува, та при първа възможност (свободни минути),
ще потърся повече инфо в мрежата. А после като стане готово, надявам се също като "Крокодилът",
 Павката да го метне при него на сървъра му за всеобщо записване.
Давай нататък - нямаш на представа как ще "зарибиш" още хора за тази железница!!!
 :clapping: :drinks: :hi: :hi: :sorry:

Цитат на: Loco-motion link=topic=2767.msg67177#msg67177 date=1320947422
...Отсечката в тази си част не е особено стръмна и след гарата едва се забелязва започналото изкачване. Затова пък завоите са доста и тяхното количество дава известна представа за предстоящото пътуване. Завоите са се появили по трасето, защото влакът се движи по протежението на планината Риги. Така са спестени разходите за скъпоструващи изкуствени съоръжения по пътя. 
...

Планината Риги
« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 10:20:03 от pach »

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #254 -: 11 Ноември 2011, 12:21:32 »
Пускам този пост с някои уточнения. Гарата Имензее (Immensee Bahnhof) не е гара на град Цуг. Цуг дори е в друга, едноименна община и си има собствена гара със същото име. Езерото, носещо същото име на свой ред се вписва и в двете общини, не съм проверявал, може да влиза и в други общини. Ситуацията е дори още по объркана, предвид едно друго обстоятелство, което авторът шеговито е разгледал на друго място в сайта си. На немски влак е der Zug (буквално съответствие на нашата дума, защото идва от глагола "ziehen" - "влача"), а градът се казва Zug и логично не се членува. Така когато и немската дума не се членува в изречението стават недоразумения. Относно хронологията на статията този път няма да е проблем да я спазвам, заради самото й структуриране в сайта. Тя е структурирана в посока от север на юг: Първа, втора и трета част на основното трасе, след което се разделя, разгледано е едното разклонение, после е разгледано другото разклонение и завършва с промените, настъпили по Готтардската железница по линия на програмата NEAT, която резюмирах в постовете за програмите за развитие на швейцарските железници. Освен това ми се стовариха доста проблеми и няма да мога да поствам с темпото за крокодила. Последното уточнение, което желая да направя е причината да изписвам името Готтард. Думата явно е производна от немската дума за Господ бог - der Gott, а другата съставна hard не се наемам да обяснявам какво значи. Още повече, че в немския има три основни течения - говоримият в Швейцария немски, наред с този от Австрия и Бавария формират едното семейство от наречия, другото е низинен немски от крайбрежията и пограничните с Нидерландия региони, а ние изучаваме основното течение висок немски или Hochdeutsch, тоест книжовнен немски за Германия. Срещал съм информация за християнски мисионер от ранното Средновековие, проповядвал по тези земи, наричан Гот(т)хард, може да се преведе уповаващ се в Бога. Швейцарците говорят твърдо, но германец би произнесъл името Готард. Затова можем да го транскрибираме Готард, Готтард или Готхард. Избрах втория вариант като компромисен. Няма да ви отегчавам повече с не дотам съществени подробности ето малкото снимки, които намерих за гара Имензее:
« Последна редакция: 11 Ноември 2011, 12:47:58 от Loco-motion »