Регион БазелВ строеж:
гара Базел - гара Базел Бад (втори мост над река Рейн), 0,2км, 2009–2012, 57млн. франка, повишаване накапацитета чрез втори коловоз, който освен от Basel S-Bahn ще се използва и от трафика, предвиден по NEAT
Базел - Вайл на Река Рейн (трамваи), 3км, 2009–2012, 104млн. франка, удължаване на трамвайна линия 8 до Вайл ам Райн, Германия
Идея:
Базел Бад - Шафхаузен (високопланинско трасе над река Рейн), 94км, 160млн. франка, електрифициране на съществуващо трасе, времетраенето ще е същото както на сега използваното трасе, но ще се избегне необходимостта от мотриси с накланящ се кош
гара Базел - гара Базел Баден (Badischer Bahnhof, намира се в Германия на границата с Швейцария), 4км, 2021-2028, 1,3млрд. франка, подобрява се връзката между немската гара Базел и швейцарската гара Базел
Базел (S-Bahn Basel хоризонт 2030), изпълнение до 2030г., 540млн. франка, 15-минутна честота на влаковете през спирките Райнфелден и Лийщал
Регион БернВ експлоатация:
Берн (S-Bahn Bern 2005), 2001–2004, 470млн. франка, инфраструктурни промени за напасване на S-Bahn Bern към националната програма Bahn 2000
Берн - Брюнен (трамвайна линия Берн Запад), 7км, 2008–2010, 153млн. франка, ново трамвайно трасе от гарата до Брюнен и Бюмплитц
В строеж:
Берн - Мюнхенбухзее (отсечка Рютли - Цоликофен), 1км, 2009–2011, 70млн. франка, 15-минутна честота на влаковете чрез изграждане на трети коловоз
Берн (S-Bahn Bern 1ва фаза на допълване), 2007–2012, 428млн. франка, капацитет за 30-минутъна честота на влаковете на повече спирки
Солотурн - Йонзинген (от Нийдербип), 2км, 2010–2012, 20млн. франка, изграждане на трасе с метрово междурелсие на компанията Aare Seeland mobil (
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=99928&sessionid=98cd130edf88713a6f5ff6ad93bc7224) до гара Йонзинген
Идея:
Берн Шлиерн - Рютли (трамвайна система на регион Берн), 8км, 2014-2018, 260млн. франка, автобусна линия 10 се заменя от трамвайна линия
Биел/ Биен (регионална трамвайна система Биел), 27км, 2014-2018, 200млн. франка, удължаване на отсечката Инс – Биел/ Биен като трамвайна линия през град Биел/ Биен
Регион Централна Швейцария
В експлоатация:
S-bahn Zug, 2001–2004г., 67млн. франка, S-Bahn с 9 нови спирки, разположени на вече съществуващи линии
S-bahn Zug, Хам – Фройденберг, 3км, 2007–2008г., 45млн. франка, 15-минутна честота на влаковете през Роткройц, 30-минутна честота на влаковете за Люцерн чрез двоен железен път
Люцерн - Енгелберг (тунел), 4км, 2001–2010г., 177млн. франка, отсечката Люцерн - Енгелберг вече се взема за 47 минути
S-bahn Zug, първо частично разширение, 2008–2010г., 30млн. франка, 30-минутна честота на влаковете по линия S2 и две нови спирки
В строеж:
Люцерн - Хергисвил (снижаване на трасето), 2км, 2009–2013г., 250млн. франка, 15-минутна честота на влаковете през Хегсвил, 30-минутна през Енгелберг, двоен железен път и реконструкция на гара Алменд
Люцерн - Интерлакен (отсечка Хегисвил - Гисвил), 21км, 2009–2013г., 25млн. франка, Люцерн - Интерлакен ще се взема за 1ч50м
Идея:
Люцерн - Цюрих (подземна гара Люцерн), 4км, след 2016г., 1млрд. франка, идеята е да се изгради подземна крайна гара с тунелни подходи към нея
Силизау - Олтен (трасе Вигертал), 7км, след 2030г., 174млн. франка, скъсяване на времетраенето на пътуването чрез нова отсечка между Вилизау и Небикон
Езеро Зур - Трийнген, 9км, възстановяване на трафика и електрифициране на трасето за отварянето му за директни влакове към Люцерн
Регион Източна ШвейцарияВ строеж:
Санкт Гален - Брегенц, Австрия, ускоряване до 110км/ч, 2010–2014г., 100млн. франка,скъсяване на времетраенето под 30 минути чрез нов мост над река Рейн, ще се изгради от австрийските ÖBB
Планирани:
S-Bahn St. Gallen, 2011–2013г., 185млн. франка, капацитет за 15 до 30-минутна честота на влаковете чрез двойни железни пътища
Апенцел - Санкт Гален - Троген, 2км, 2014–2016г., 90млн. франка, 15-минутна честота през алпийски тунел
Фелдкирх - Бухс (S-Bahn FL.A.CH), 6км, 2014–2015г., 75млн. франка
Идея:
Кур - Санкт Мориц (тунел Албула), 6км, 2014–2020г., 260млн. франка, изграждане на едно-коловозен тунел
Региона на Бодензее (Bodan Rail 2020), включване на региона на Боденското езеро във "възловата" система на SBB
Регион Западна ШвейцарияВ експлоатация:
Лозана (метролиния Métro m2), 6км, 2004–2008г., 736млн. франка линия с 15 спирки
Женева - CERN (трамвайна линия TCMC), 9км, 2005–2011г., 420млн. евро, нова трамвайна линия Централна гара Женева - Мейрин - ЦЕРН
В строеж:
Женева - Бернекс (трамвайна линия TCOB), 7км, 2008–2011г., 320млн. франка, нова трамвайна линия Централна гара Женева – Бернекс
S-Bahn Freiburg, 2011–2014г., 50млн. франка, капацитет за 30-минутна честота на влаковете от Фрайбург
Женева - Анмас (CEVA), 16км, 2011–2016г., 950млн. франка, развитие на S-Bahn Женева
В етап на планиране:
Лозана - Висп (тунел Гобе), 0,4км, 50млн. франка, заменя стар тунел, като новият профил ще позволява преминаването на двуетажни композиции
Идея:
Ла Шо-дьо-Фондс - Нюшател, 850млн. франка, нов тунел TransRUN
Лозана (отсечка Рененс - Флон), 270млн. франка, трамвайна линия от Рененс до Лозана-Флон
Женева - Вале (отсечка Евиан - Сен Гинголф), 17км, 150млн. франка, възстановяване натрафика през трасето по южния бряг на Женевското езеро
Регион ТичиноПроектите са основно по линия на изграждането на системата S-Bahn Ticino
В строеж:
Лугано - Малпенса (отсечка Мендризио - Варезе), 18км, ускоряване до 105км/ч, 2009–2013г., 134млн. франка, изграждане на нова отсечка, която да позволи 30-минутна честота на влаковете и свързването й с летище Милано-Малпенса
Идея:
Лугано - Биоджо (трамваи), 2км, след 2015г., 200млн. франка, изграждане на нова трамвайна мрежа в Лугано и пускане в експлоатация на първата линия
Проекти за рехабилитация на гари:
Пълно проектно изпълнение на гара Висп, 90млн. франка, 2007г. по линия на програмата NEAT
Преустройство на гара Сарганс, 40,5млн. франка, 2007г.
Изграждане на нов сграден фонд на гара Аарау, първи етап, 100млн. франка, 2010г.
Преустройство на гара Олтен, 27млн. франка, 2010г.
Преустройство на гара Алтдорф, 30млн. франка, 2011г.
Преустройство на гара Арбедо-Кастионе, 32млн. франка, 2010г., нова крайна гара за S-Bahn с цел разтоварването на гара Белиндзона
Изграждане на контейнерен терминал Лиматал, 200млн. франка, 2011г.
Преустройство на гара Винтертур, 34млн. франка, 2012г. (коловоз за ускоряване на товарни композиции, може би се има предвид коловоз за транзитно преминаване?)