Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 432616 пъти)

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #347 -: 01 Април 2012, 10:03:01 »

Луд на шарено се радва  ;D

Парещо червено  :give_heart:

Трафик  :neo:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #348 -: 02 Април 2012, 18:32:40 »
лиро ти май сърцетуп искаш да ми докараш  :give_heart:

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #349 -: 02 Април 2012, 18:41:24 »
Поздрав за всички приятели на швейцарските железници !  :drinks:

http://www.youtube.com/watch?v=dToQUBkxyrY

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #351 -: 09 Април 2012, 18:07:36 »
Клипа е поздрав за почитателите на Re 6/6
http://www.gotthardmodell.ch/anlagen/rollmaterial/lokomotiven/elektrolokomotiven/re66/?L=2

GG1

  • Trade Count: (4)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 88
  • Рейтинг: 0
  • 1:87
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #352 -: 09 Април 2012, 23:06:36 »
 :hi:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #353 -: 15 Април 2012, 11:33:58 »
http://www.youtube.com/watch?v=UC5yDCt0Wwk&feature=g-vrec&context=G28e2778RVAAAAAAAAAw
Много съм си мислел да направя такъв клип и за БДЖ

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #354 -: 15 Април 2012, 19:03:03 »
Не знам къде ще намериш такава лок-фюрерка. Има ли в БДЖ?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #355 -: 17 Април 2012, 11:29:12 »
http://www.youtube.com/watch?v=R_qL-Zb4WXY

На 2:56сек започвам да се питам макет ли е или реалност.Голяма подредба и идеи за макет

SBB  SBB  SBB:locomotive::party:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #356 -: 17 Април 2012, 13:04:34 »
Мирооооооооо....ти си мноооого лош човек!!!!!!!!!!!!!! ;)
Как можА точно такъв клип да ни пуснеш - покрай превода на Loco-motion,
все по-често се "заглеждам" и вглеждам в "Крокодил"-ът!!!!
Много ми харесва (вече), а ти си един голям ....."лошко"!!!!!
(заедно с Грег и тайфата от ...SBB!!! ;))
 :angel: :drinks: :give_rose: :hi: :hi: :ok: :ok:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #357 -: 26 Май 2012, 20:20:08 »
Темата е за швайцерските железници,а те не са само SBB има и други като bls например :locomotive: :neo:
http://vbox7.com/play:ca4f792840
   
....красотите несвършват щом е ШВИССССС  :give_heart:
« Последна редакция: 26 Май 2012, 20:21:42 от liro4605 »

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #358 -: 26 Май 2012, 21:30:10 »
Това ще да е много специален влак, щом цели четири локомотива го теглят. ;D

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #359 -: 28 Май 2012, 12:08:36 »

Готтардската железница - част II

Ерстфелд

Ерстфелд, къде е това? Това беше въпросът, който аз самият си задавах. Като дете не бях впечатлен от това трасе. Затова за мен Ерстфелд беше просто име на населено място, както всяко друго. И не бях единственият, защото който не се интересува от железници не би могъл да подозир аза съществуването на това селце в кантона Ури. Това обаче не значи, че всеки който пътува по Готтардската линия забелязва селцето.
 


При едно пътуване по Готтард обаче непременно трябва да направим пауза тук, особено ако сме свързани с железниците и желаем да си направим снимки от трасето. Може да се запитаме кое е възникнало първо - селото или гарата. Разбира се, било е селото, но то е било далече от железницата, на другия бряг на езерото. Затова днешното село се е изместило, за да е около гарата.                        
Затова Ерстфелд е изцяло повлияно от железницата. Надали ще намерите друга църква, построена от железопътна компания, или деца, които ходят на училище, създадено от железопътна компания. Така селото и железопътният възел са неделимо цяло.



Депото, голяма част от което е защитена като национален паметник, определя до голяма част облика на селото. Голяма част от хората са работели и работят там, а останалата част от населението се грижи
за доброто обслужване на пътникопотока. Депото е разположено тук, защото по време на планирането и изграждането на Готтардската железница далеч не всички общини по трасето й са били съгласни на тяхна територия да се разположи подобен обширен обект. Така компромисното решение Ерстфелд се оказва мечтата на всеки железничар по онова време - водата с която се зареждали парните локомотиви тук не съдържала варовик. Депото тук е било необходимо, защото характерът на трасето се променя рязко. Реално оттук започва планинската част на Готтардската линия. Тук вече локомотивът, теглил влака от Базел не е достатъчен.



Трябва да споменем, че на базата на числата от гара Ерстфелд се изчисляват транзитните потоци за Готтардската линия. Има си определена причина за това и ще я научим по-късно. Факт е, че на базата на пропускателната способност на Ерстфелд е определеня тази за цялата линия. Числата са се променяли с годините, но нека ги погледнем:

 
Година    Тонаж на товарите    Забележки
1883    470'000 t     Първа пълна календарна година на редовна експлоатация
1909    1'615'000 t     Преминаване в разпореждане на Швейцарските федерални железници
1938    5'918'400 t     Преди световната икономическа криза
1945    2'617'500 t     С края на ВСВ
1954    10'493'500 t     Нов рекорд
1966    22'652'400 t     Двоен железен път по цялото трасе
1975    19'906'000 t     Световната петролна криза
1980    27'911'800 t     Откриване на шосейния автомобилен тунел през прохода Готтард
2000    38'671'200 t     Либерализиране на достъпа до трасето за други ж.п. компании

Разбира се тези числа предлагат само бегъл поглед върху общата картина. Но все пак те не са за пренебрегване. След 2000г. тези данни са трудни за съставяне, тъй като други компании също започват транспортна дейност през Готтардската линия и всяка сама създава своята статистика.



Готтардската железница всъщност е товарно трасе, по което се движи и пътнически трафик. Днес на ден през трасето минават около 170 000 тона товари. Рекордът е региистриран на 19 октомври 2002г. когато количеството товари достига 170 202 тона. Но какво означават тези числа?

Това се равнява на влак с 2 128 вагона, всеки по 80 тона. При средна дължина на вагон от 20 метра подобен влак трябва да е дълъг 42 560 метра. А поразителното е, че целият този влак ще може да събере в Готтардския основен тунел - най-дългият ж.п. тунел в света със своите 57км.

Община Ерстфелд дължи своя растеж до голяма степен на железницата. Това лесно се разпознава. Та къде другаде имаме локомотив за основна забележителност на село? На сградата на общината е монтирана емблема, свалена от локомотив Ae 6/6. Без железницата Ерстфелд не би съществувал.





Туризмът тук е свързан с и насочен към железницата.  Множество хора идват тук заради нея. Но още по-важно е, че тук в Ерстфелд можем непосредствено да преживеем железопътната история. Докато се разхождате из селото непрекъснато ще минавате покрай сгради с надпис: "Тази сграда е построена от Железопътното дружество Готтард."





Който има нужда да се раздвижи може да поеме към планините, обграждащи Ерстфелд за да се наслади на красотите на природата. Можем да направим това и покрай линията, но ще го оставим за друг път, защото нашето пътешествие с влак продължава със следващия етап. (Следва главата за отсечката Ерстфелд - Гьошенен)
« Последна редакция: 29 Май 2012, 09:05:14 от Loco-motion »