Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)

<< < (5/11) > >>

Сaprycorn:

--- Цитат на: Жоро link=topic=2798.msg48846#msg48846 date=1289218845 ---Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари  биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:

--- Край на цитат ---
Споменатата от мен подредба не касае частните случаи, в които влака се разделя, и част от вагоните продължават в друго направление...
Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО 3ДАНИЕ. Да, може разбира се първикласният вагон да спре 20-30 или 50 метра встрани от приемното здание, но не и на края на перона(или извън него)в случай, че 1 ва класа е непосредствено до машината, или на опашката на влака. :)

Жоро:
Подредбата не е обвързана с епохите, О Императоре! В днешно време липват 3-та  и 4-та класа, но правилата са същите. :yes:

Жоро:

--- Цитат ---Вероятно не на място см използвал израза ТОЧНО ПРЕД ПРИЕМНОТО СДАНИЕ.
--- Край на цитат ---

И настъпи мир и съгласие :friends: :ok:

Сaprycorn:

--- Цитат на: EMPEROR link=topic=2798.msg48849#msg48849 date=1289219408 ---A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират  ;)

--- Край на цитат ---
Всъщност моите наблюдения са от средата на 70-те години в БДЖ. Тогава бъзите влакове по главните линии се движеха в следния състав:
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра(непушачи и майки с деца)> 1-ва> Ресторант> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра (дневна композиция)
Поща> Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра-бюфет> 1-ва> 2-ра> 2-ра> Кушет> Спален> Спален     (нощна композиция)
8 броя 2-ра класа за дневните и 6 броя 2-ра класа за нощните (от тях единият комбиниран с бюфет)

При пътническите влакове по главните линии състава беше по-прост:
Багажен> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра> 2-ра

zazo:
Доколкото знам разположението на коридорите, не зависи от приемното сдание, тъй като то за всяка гара е от различна страна, а от сезона. През зимата влака се реди, така че купетата да получават повече слънце, а лятото през по-голямото време да са на сянка.

За мястото на първата класа ако съдя по снимки, явно и двата принципа са следвани в определени моменти, но точна зависимост кога да е в началото и кога в края не откривам, но си мисля, че има общо с пенсионирането на парната тяга, как и с дължината на влака.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия