Анкета

от коя серия да е следващият БГ локомотив в HO (1:87)

43/45
34 (37.4%)
06
2 (2.2%)
07
3 (3.3%)
60/61
3 (3.3%)
42
17 (18.7%)
04
14 (15.4%)
51/52/55 за маневра
18 (19.8%)

Общ брой гласове: 51

Автор Тема: Кой български локомотив бихте искали да видите произведен?  (Прочетена 29823 пъти)

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Чудих се дали да пускам такава тема.

Бях сложил и 462ХХ но се отказах поради причината че този модел можем с малък напън и сами да си го модернизираме. За ЕА 3000 на Bulmarket (с друга номерация) и тези на DB Shenker Rail Cargo Bulgaria също мисля че на местно ниво би могло да се организира нещо за това не са включени.

Идеята е да си избистрим кое да е следващото.


П.С. Ако сметнете че темата не е за тук... просто я..... ХХХХХХХХ :)
« Последна редакция: 22 Ноември 2010, 18:35:53 от turboto »

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #1 -: 22 Ноември 2010, 18:33:18 »
Ако въведеш в анкетата серии 03, 11 и 46 (баба Меца), ще счупя клавиатурата от гласуване.

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #2 -: 22 Ноември 2010, 18:37:00 »
Цитат на: Tramway link=topic=2831.msg49709#msg49709 date=1290443598
Ако въведеш в анкетата серии 03, 11 и 46 (баба Меца), ще счупя клавиатурата от гласуване.

Емо мислих си и за тези варианти... Дай на Л.С. кои да включа

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #3 -: 22 Ноември 2010, 20:09:41 »
44 или 45.1ХХ
Не че са кой знае какви красавци. Ама така 46.002 и .125 им е скучно самички. А имаме ли ги и тях цял макет с изцяло български ел. подвижен състав може да се комплектова. И не ми казвайте "по добре 42.ХХ" - това е локомотив познат почти само в североизточна Б-я, пък и отдавна вече тая серия умря. Докато тези ги имаше и все още ги има навсякъде.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #4 -: 22 Ноември 2010, 20:39:00 »
55-та ще е. Иначе за 44/45 мисля, че шанса не е толкова голям. Все пак фирмите ще гледат модели които ще се продават и извън българия - а такива са определено 55, 42, 51 и т.н.

turboto

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #5 -: 22 Ноември 2010, 22:20:44 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2831.msg49715#msg49715 date=1290451140
55-та ще е. Иначе за 44/45 мисля, че шанса не е толкова голям. Все пак фирмите ще гледат модели които ще се продават и извън българия - а такива са определено 55, 42, 51 и т.н.

Що бре 06 , 61 също е актуален, а за 43/45 според мен вътрешната поръчка за БГ ще има значително по-голям интерес предвид това че са най-масови... отделно Чехия ще имат само едно пребоядисване... (като преглътнем малките конструктивни различия)

А защо да не се съюзим с някои чешки клуб (например или немски /GutzOLD/ за 51-51 или румънските ПАК за 55) и направим заедно поръчка...


Исках с тази тема да подтикна от сега това което би могло да е факт през следващата  година и това да е като новогодишен подарък за всички нас

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #6 -: 22 Ноември 2010, 22:26:05 »
Ако погледнеме реално на нещата, и разбира се все пак имаме право на някакъв избор, представяйки си че имаме право само на един изстрел, според мен трябва да избереме локомотив, който нито една от познатите ни и непознати фирми досега не го е правила, но същевременно този локомотив да се експлоатира и в други държави в Европа, така че производителя да може да си продава модела със съответните разцветки И там, а по-нататък в светлото бъдеще все може и да склониме някой от производителите които вече (визирам настоящия момент) имат някой локомотив във вносна разцветка да го пребоядисат в нашенска... И така - карам наред:

43/45    - доколкото знам никога досега не е правен серийно от някоя фирма, въпроса е (тук може да помогне Кракомобила, понеже е разбирач от Чешки Железници и специалист по Шкода да каже дали има такива или съвсем малко различни локомотиви в Чехия, за Старфайтера серия 41 знам, но за 43, 43р, 44 , 45 нямам идея)... Иначе съм съгласен че това е може би най-масовата серия в БГ и много основна...
06    - Нали имаше опити за пребоядисване от някакви румънци, но нищо май не се получи и някои от Вас успяха да си го направят по-хубав... въпроса е дали Тилиг пак биха го пуснали (нали са го спряли от производство), а освен това трябва леко да пипнат фаровете и да ги направят по-големи, въпроса тук е че може и да се направят на луди, понеже нас не ни бръснат за слива, ето един пример как са угодили на италианците, на снимката по-долу е същия локомотив на частния превозвач "ФЕР", забележете разликата във фаровете - дааааа, сложили са им отгоре и мигачи  :yes: ... значи за италианците може, а за нас не може?  :fie:




07 - не знам за фирмените политики на Роко и Брава (Жоро май беше споменавал за 500 минимум предплатени бройки в Роко, при това само боядисани в нашите цветове, а нали има и един джам дето трябва да се зазида, така че тука положението е рунтаво)...
60/61  - Това има ли го в Чехия/ Словакия на истински, тук производителя може да се навие да го направи, понеже ще може да го продава и там... тоест там, а и ние покрай тях...
42    Това вече го има в Чехословакия, а останалите производствени кахъри са същите като в горния казус
04    ехххххххххххх, мечти  :blink: Аз съм твърдо ЗА този, понеже тук съм много пристрастен, а и ще може да се продава в Австрия, пък и на тези мискини от МСЕ Моделирбан ще им дойде доста мазно вътрешно (за което ще ми е кеф) за това, дето правят конкуренция на Тонката. Дори и тайно - аз си казвам и признавам че ще гласувам за него и то само един път понеже съм честен (няма да си издавам останалите оцелели 7 никнейма я  :haha: )
51  - това го правеше една унгарска месингова вирма за 299 евро, като му гледах снимките, колко е месингов, колко е скъп и не знам си к'во, ама не останах особено впечатлен... някоя фирма като Роко и дори Пико ако го направи пластмасов определено ще се справи доста по-добре...
52 - произвежда се от многоуважаемият и обичан от доста от нас Хер Гютзолд (вечна слава на конструкторското му бюро), който явно няма да иска да се занимава да го пребоядиса за нас, бялата лястовица е че Флайшман го пуснаха в N, дано да го пуснат някой ден и в НО, но и те и Роко нали са под една шапка, така че сигурно остава въпроса с предплатените пребоядисани 500 бройки.... а му е време и някой друг да го направи този локомотив, винаги ми е много кеф, когато някой производител като Брава или Роко му бръкнат надълбоко на Гютзолд както е случая със сериите 110, 119, 120, 250   (а напоследък и Пико със 118)... така че малко или много (няколко години да изчакаме и да видиме дали някой няма да го пусне по-хубав, ако не да си купуваме оранжеви и други такива и всеки да се спасява поединично, молейки са на няколкото наистина талантливи пребоядисвачи измежду нас да му направи и неговия...
55 - освен тук и в Румъния  къде другаде го има туй нящо?

Фийл фрий да добавяте и коментирате с което сте съгласни и с кое не....



 :hi:

« Последна редакция: 22 Ноември 2010, 22:27:42 от Der Hetzer »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #7 -: 22 Ноември 2010, 22:37:22 »
За чехите - 242-ра серия е почти същата като нашата 43-та серия. Само, че.. почти - отстрани вместо 8 имат 6 прозореца, плуговете са различни - и някой други дребни разлики по външната част (вътре нямат много общо).


Най-удачно изглежда 55 и 42. 55-та серия може да се предложи освен на нас - на Румънците, Чехите и други държави където се експлоатират макари и малко бройки.
42-ра серия - освен, че се експлоатира в - Чехия, Словакия, Австрия, Унгария и у нас... са и локомотивите с най-футуристичен вид и са печелили конкурс за най-красив локомотив - миналия век обаче.  :)

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4783
  • Рейтинг: 633
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #8 -: 22 Ноември 2010, 22:43:01 »
Момчета,аз други локомотиви освен БДЖ нямам.Направил съм си 04,06,07,42,44,46,51,52,55,61серий и 18 и19 мотриси.Но ПО-ХУБАВО от ОРИГИНАЛ НЯМА. :good:Как да избера,сърце не ми дава :(Но по-добре да избера,от колкото не!Избрах 55 серия.Ако я спретнат по-хубава от моята,ще си купя(отлея) :spiteful:

\

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #9 -: 22 Ноември 2010, 22:47:24 »
леле Тонииииии, колко дълго и колко пъти съм ти гледал моделите на снимки , ама аз сега се светнах - ама ти си нямаш Старфайтер 41  :blink: какво чакаш е питането тук - леки изменения по корубите, как така пропусна първият електровоз на БДЖ? Извинявай ако ти прозвучи като критика (макар и донякъде конструктивна), но е време да запретнеш ръкави и да се задействаш  :spiteful:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #10 -: 22 Ноември 2010, 23:07:36 »
Като има вече 46 най-свързаната с нея е 43. :hi:

р.р.А и чехите си имат доста такива макар неточно същите.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #11 -: 22 Ноември 2010, 23:07:59 »
Както и 42-100  :im_so_happy:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #12 -: 23 Ноември 2010, 05:07:16 »
Мисля си, кое е по-важно от масов, типичен или специфичен модел, визирайки 04, 55 и 43/45.
04 и 55 са типични и специфични бг. модели, докато 43/45 и 55 са по-скоро масови.
04 е много красив, но не е масов - от доста време никой не го е виждал как изглежда, нито го е чувал как звучи запален, отдавна е останал някъде в миналото, пък и няма кой да ви го произведе.
55 отговаря най-много и на трите условия, но не е по-масов модел от 43/45, иначе е много специфичен.

43/45 като най-масов отдавна е станал емблематичен локомотив и много хора асоциират БДЖ именно с него.

Един глас за 43/45.

                    
« Последна редакция: 23 Ноември 2010, 13:43:53 от CaLLlo »

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #13 -: 23 Ноември 2010, 11:03:35 »
След като вниманието са насочва само към дизелите и електровозите, мисля че е логично да са изберат сериите с най-голяма заслуга в тракционната служба на БДЖ и оставили най-значителен отпечатък в железопътната ни история. Туй са 43, 44/45 и 04. Фактът, че младите нямат много спомени от 04 не правят серията по-малко значима. Наистина те бяха само 50 машини, но първите влакови дизелови локомотиви, които още с пристигането си понесоха бързата служба (по-късно и товарната, заради което им е*аха мамата), и я носиха повече от 35 години. Ако бяхме нормална държава, и досега да им са радваме на живо. Серия 61 със своите 20 машини, от които никога не са работили едновременно повече от 4-5, и то само в отделни райони, изобщо не може да са нарече типична за нашата железница. А серия 60 реално няма особено присъствие в БДЖ. Туй са 4 руднични машини за 1500VDC, прекроявани и преустройвани за 25kVAC в депо СЗ и частично използвани за маневра в СЗ, Тл, Ро, Глб и района на Марица-изток.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Кой да е следващият локомотив в HO (1:87)
« Отговор #14 -: 23 Ноември 2010, 11:16:07 »
Трябва да разберете - че фирмите произвеждащи модели - не ги интересува кое колко е работило тук. Интересува ги колко броя могат да продадът - по-възможност в повече държави. И по този повод за 44 и 04 мисля, че може да забравиме. Единствените ни шансове са за 55 и 42.