Автор Тема: Начални стъпки в макета на gregary  (Прочетена 57526 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #45 -: 04 Януари 2011, 15:03:50 »
Жорж, за кавкво са ви кръстачка на 10 градуса и голями радиуси?????
Нека първо Грег реши точно какво иска да има на макета и какво би "изоставил"...(знаем че един макет винаги подлежи на реконструкция и ..."омодуляване"), защото това което на мен ми даде заявка (вярно че беше в Терасата, ама ние не консумирахме алкохол  ;)), облекчено въздъхнах, че не е включил дърводобив и циментова промишленост.
Работейки на основата на системата от Тилиг (като най-евтина от качествените ...за Атлас ти само можеш да кажеш) се оказа че въпреки голямата площ ("на първо четене"), макета е доста ограничен...особено ако се опитаме да включим следните основни неща които Грегари би искал да има:
1.ПРистанище на река с контейнерна гара.
2.Петролна база (гара).
3.Въглищна база (приемна гара от каменовъглена мина).
4.Каменовъглена мина.
5.Средно голяма градска гара.(с малка градска част - кооперации около гаров площад).
6.Малка разменна гара (аз съм я предвидил и като входна от каменовъглреният промишлен клон...)
7.Спирка в средно планинска вилна зона.
8.Високо планинска зона (под нея ще копаме въглищата де...дори да не е типично от нашата планета май... :scratch_ones_head:).
9.Голям (и висок разбира се) виадукт във високопланинската част (току под тавана на стаята едва ли не...)
10.И не на последно място - теснолинейка, чиято изходна гара (най-вероятно) ще е "преплетена" със средната градска гара (виж т.5 от "горното списъче").която трябва да се върти в нещо средно м/у Швейцария и Септември-Добринище., съответно с малка гара в "горния край на по-ниската планина" (то тук май може да е и дърводобива.
Сега се сещам, че във връзка с контейнерното речно пристанище, има и още поне един мост (на три/четири арки) над реката която тече покрай това чудо ("речно контейнерно пристанище"-само условностите на моделизма ни го допускат май...).
Та така...
Преди нова година нахвърлях малко идейки (идеи) през WinTrack-a, и стигнах до соновните два извода:
1.За да мога да събера (поне отчасти с разпознаваеми намеци) това което Грег (пък и и всички ние...) желае, всички скрити завои са в тунели и съответно с радиус доста под огромните ни желания (локомотивите му ще минават...сети се кой е ограничителният радиус за Н0-локомотиви? ;))
2.Колкото и да трябва, ще се ограничат броя на коловозите (съответно на разклоненията - по-евтино ще е поне така...) и за това съм писал "средна гара" и всичко е от "средно" ----> "малко" (но от сърце! ;D), за да може да се осъществи нещо подобно.

В тази връзка това което виждам на последната ти снимка (бретел с английски стрелки) точнто с тези дълги стрелки и малки ъгли "гълта" една четвърт (1/4) от мястото за най-голямата му гара на макета.
(поне аз както я виждам :scratch_ones_head: щото то няма много възможности съглрасно жерланията на Грег)
Ако приемем и от другата страна някаква такава гърловинта (още 1/4) то за коловозите остават (2/4). До тук няма лошо, но не напразно го пиша в четвърти (4/4=1)!!!! Тоест оставащите 2/4 ще са с дължините на входно/изходните гърловини.
Това не само, че е недостатъчно за една нормална (4/6 четириосни вагона) композиция, но и естетически е ...твърде "нагъчкано" на педя място!!!!!
Нещо повече - аз лично се опитвам не само да "сваля" радиусите, но и да "изкривя" входните стрелки в дъга,
(в краен случай ще има транзитно преминаване с ограничение "40" км/час , по светофорите), щото само така горе/долу се получава нещо смислено.
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: Сега се сещам, че той искае и пети "транзитен" коловоз, нещо подобно на моя такъв между двойката разменни коловизи на север и юг от средният(виж тук )

което съм пропуснал да предвидя в проекта който смятам тези дни да му предложа.
А ти ми говориш тепърва, че избирате релсов материял - та за това в по-горният пост така попитах?!!?!
 :hi: :hi: :hi:

****************************
Речник:
"Омодуляване" - дума обозначаваща всичко което моделиста е искал да има на макета си, но го е праснал  :wacko: на модулите си като по-малка част (и подвижна) от макета си.
 :lol: :lol: :lol: :lol: ;)
*******************************
ПП.Постарал съм се да си открия граматическите грешки и да ги отстраня... :blush2:
Сорииии :give_rose:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 15:59:09 от pach »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #46 -: 04 Януари 2011, 15:41:05 »
офтопик:
Пач, стига слага това "й" навсякъде бе, няма думичка в множествено число с такава буква :)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #47 -: 04 Януари 2011, 15:54:32 »
  Опааа,тук какво стана... ;D
Да поясня!Покрай празниците(а те все още не са свършили :drinks:),поради липса на качествен нет и други причини не можах да обясня идеята си.
Смятам рел.път да е Тилиг (не съм уточнил елит или стандарт)на 96.78% ;D(оставям малка вратичка за другите производители),с цел да няма разминавания,както Владо уточни. :hi:
  Проблема дойде оттам:
Виждайки се по празниците с Жорж на вилата,аз леко почерпен  :drinks: :pleasantry:си излях мъката.А тя е че двата водещи коловоза в средната гара се падат 3-4 или 2-3(по наш проект),без перон м/у тях.С програмата която аз имам за чертаене(до колкото мога да работя с нея)релсите на Тилиг ми се дава голямо м/урелсие,а на мен ми се иска бретел с анг.стрелки!?!?!
http://www.railwaypassion.com/?cid=102&NewsId=13 За да се получи по-малко м/урелсие без перон м/у тях(по мой сметки -около 5.7-6.2см.)съм склонен да смеся производителите на релси(но само за бретела с анг. стрелки и ...тук-таме,където ситуацията го изисква)Поради това ,че най-дългата ми комп. стана с 7вагона(SBB) - около 2.30м,реших АЗ :bb: в единия край на гърловината на гарата да е така,а в другия да е в крива.
  Та затова всичкото съм виновен аз,като си понеса наказанието и го полеем. :drinks:А Жорж само ми съдейстава,както винаги до сега,за което съм му благодарен. :hi:
Ще чакаме и други идеи,ще ги видим и ще реша,за да не давам пари напразно и да няма после ОХ-че!!  :buba::drinks:


ПП:
Цитат на: pach link=topic=2849.msg51779#msg51779 date=1294146230

5.Средно голяма градска гара.(с малка градска част - кооперации около гаров площад).

8.Високо планинска зона (под нея ще копаме въглищата де...дори да не е типично от нашата планета май... :scratch_ones_head:).

5.на гаровия площад,ще трябва да се намери място и на тази катедрала http://vollmer-online.de/en/articles/art_3739.html  :yes:  ;D
8... ;) ...
 
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 22:11:04 от gregary »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #48 -: 04 Януари 2011, 15:57:20 »
   Освен м/у основните коловозите да има перон :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #49 -: 04 Януари 2011, 16:02:11 »
Виж на моя план - транзитния коловоз е "опрян" в перон. И всички коловози съм ги "групирал" по два на перон( тука има/тука нема...), тоест до всеки коловоз имам поне от едната страна по перон... :scratch_ones_head:
Другата седмица може би ще съм готов както с предложение към теб, такаи с "онзи" превод дето го чакаш от лятото, та да знаеш какво и как се чертае...
 :hi: :drinks: :drinks: :drinks:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #50 -: 04 Януари 2011, 16:12:19 »
Цитат на: gregary link=topic=2849.msg51784#msg51784 date=1294149440
   Освен м/у основните коловозите да има перон :scratch_ones_head:
Мисля, че е редно между 2-ри и 3-ти коловоз да сложиш широкия перон. При това положение ти трябва междуколовозно разтояние около 92-95 мм.

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #51 -: 04 Януари 2011, 16:14:06 »
 :pleasantry:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 16:19:25 от refil »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #52 -: 04 Януари 2011, 16:14:59 »
Цитат на: gregary link=topic=2849.msg51783#msg51783 date=1294149272
За да се получи по-малко м/урелсие без перон м/у тях(по мой сметки -около 5.7-6.2см.)съм склонен да смеся производителите на релси(но само за бретела с анг. стрелки и ...тук-таме,където ситуацията го изисква)
Принципно производителите предлагат адептерни пластини, тъй че може би ще успееш без сътресения да съчетаеш различни типове релси. Проблемът ще дойде от различната геометрия. Ще трябва да режеш, напасваш. Но и това е преодолимо с влагане на повече прецизност в работата.  :good:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 16:18:56 от Vlado »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #53 -: 04 Януари 2011, 16:15:54 »

Цитат на: pach link=topic=2849.msg51785#msg51785 date=1294149731
Виж на моя план - транзитния коловоз е "опрян" в перон. И всички коловози съм ги "групирал" по два на перон( тука има/тука нема...), тоест до всеки коловоз имам поне от едната страна по перон... :scratch_ones_head:
Другата седмица може би ще съм готов както с предложение към теб, такаи с "онзи" превод дето го чакаш от лятото, та да знаеш какво и как се чертае...
 :hi: :drinks: :drinks: :drinks:
То и при мен от едната и другата страна има перон,но идеята е м/у тях(където няма перон) разтоянието да е 5.7-6.2см,ако правилно съм го сметнал. :give_heart:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #54 -: 04 Януари 2011, 16:19:18 »
Нещо не схащам междурелсието при тилиг елит е 59 мм. Откъде идва проблема, че междурелсието при бретела трябва да е пак толкова ли?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #55 -: 04 Януари 2011, 16:24:36 »
Цитат на: zazo link=topic=2849.msg51790#msg51790 date=1294150758
Нещо не схащам междурелсието при тилиг елит е 59 мм. Откъде идва проблема, че междурелсието при бретела трябва да е пак толкова ли?

Мисля,че трябва да е такова или поне там някъде,когато м/у тях впоследстие правите няма перон.Абе... ще го обсъдим.
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 18:27:19 от gregary »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #56 -: 04 Януари 2011, 16:26:39 »
Полагането на релсов път е като при математиката - няма два резултата. Всичко е пресметнато, размерите даденост и няма възможност за "или поне там някъде", тъй че първо виж как са ти сметките и тогава мисли и премисляй.
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 16:37:22 от Vlado »

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #57 -: 04 Януари 2011, 16:46:20 »
Цитат на: gregary link=topic=2849.msg51789#msg51789 date=1294150554
То и при мен от едната и другата страна има перон,но идеята е м/у тях(където няма перон) разтоянието да е 5.7-6.2см,ако правилно съм го сметнал. :give_heart:

Да, ама "бретел с английски" няма как да докараш до 62 мм, освен ако не стържеш здраво с флекс почти до "сърцата" на стрелките (току виж си пробол някое). С Тилиг Елит разстоянието е около 100 мм или както каза Ясен "с по-широк перон". Ако няма такъв стандартен ще сложиш един баузац и си готов.

Ще кача 2 варианта (не знам дали сега ще успея), на които: I вариант - с рязане може да се постигне 89 мм между двата водещи коловоза и II вариант - без рязане около 101 мм между двата водещи коловоза.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #58 -: 04 Януари 2011, 21:59:57 »
Добре де, за какъв Х се слагат тези съединителни пластини, при условие, че пътят ще е залепен и закован (в моят случай завинтен) за основата на макета?!Просто си съединявам с по два проводника релсите една за друга, то и без това на тези пластини не може да се вярва много - много за добър контакт.  :yes:
А колкото до релсовият път, не се занимавай с никакви зависимости на релсовият път.Просто си вземи флекс - релси.Хем са по - евтини, хем се свързват на по - малко места, което ще рече по - малко електрически връзки и по - малко опасности за дерайлиране на вагони и локомотиви.Е, то и там не се кара кесим, спазват се максимални радиуси, но пък не зависиш от стандартите в релсовият материал, което ще рече, че можеш да си подкараш завоя по - от рано и така би изглеждал по - естествено а и ще можеш да печелиш разстояние и да подвеждаш коловозите на колкото си искаш един от друг.А и не на последно място - доста са по - евтини от обикновения материал.  :good:

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #59 -: 05 Януари 2011, 03:25:50 »
Жорж, направете бретела не с 10 градусови стрелки, а с обикновени 15 градусови на Roco-Line, с 30 градусова кръстачка, и 15 градусови английски стрелки! Цялата гара я направете с Roco-Line. При това положение между 2-ри и 3-ти коловоз се разполага ИДЕАЛНО перона на гара Бaден (Грег спомена, че този перон си е заплюл). Другите релси ги ползвайте извън гарата.