Автор Тема: Начални стъпки в макета на gregary  (Прочетена 58927 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #75 -: 14 Януари 2011, 18:07:39 »
Пламене, ти ме уби.
Как успяваш да насмогнеш на това темпо? :swoon:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1734
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #76 -: 14 Януари 2011, 22:06:05 »
Цитат на: widowmaker link=topic=2849.msg52415#msg52415 date=1295021259
Пламене, ти ме уби.
Как успяваш да насмогнеш на това темпо? :swoon:
може и повече ама не иска!!!!!!!!!!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #77 -: 17 Януари 2011, 11:30:41 »

Цитат на: Gervasii link=topic=2849.msg52422#msg52422 date=1295035565
Цитат на: widowmaker link=topic=2849.msg52415#msg52415 date=1295021259
Пламене, ти ме уби.
Как успяваш да насмогнеш на това темпо? :swoon:
може и повече ама не иска!!!!!!!!!!

Темпото е нормално а и времето необходимо за това, не е кой знае колко много - все пак и служебно съм ангажиран от частти с проектиране, като общото е работата в графична среда - OrCad или WinTrack - принципите са сравнително общи (графичните) а разликата е... да знаеш основните изисквания и на двата вида проектиране. То и макросите помагат по-малко, а останалото е тренинг на ръката и точност на окото ...опит в проектирането... :blush2:, но Гервасий е прав - напоследък не виждам много смисъл тук :yes:, но тъй като съм обещал на Грегари :hi:, ще довърша започнатото... :)

И така ...следващата част от този "скромно" голям проект за макета.


По реда на цифровите означения:
1.След слизането от виадукта по горната част на дясната спирала и преминаването по дългата права се стига до входа на нов тунел. Котата на дългата права е 223 (220)мм.
2.Навлизането в тунела (станала е грешка – забравил сам да означа тези релси като прозрачни – за тунел).
3.Излизане от тунела след един плавен завой (тук отгоре може да се развие теснолинейната част от макета).
4.След дълга права (180см) навлизане в завой. Този завой не се съобразих, (тъй като повече ме интересуваше отдолу какво става) и го направих доста „остър“, но това може лесно да се преправи на завой с доста по-голям радиус.
5.След спускане покрай пристанищната гара (всъщност в непосредствена близост практически е петролната база – 26), стигаме до малък шосеен надлез, през който да влизат камионите и цистерните обслужващи цялата товарна гара. Този надлез е връзката м/у града и товарната гара на пристана.
6.След надлеза следва още един завой, който също може да бъде направен по-плавен, но пък за „града“ ще остане по-малко място.
7.Последният завой преди влизането в основната гара на този проект. Тук спускането стига до необходимите 26 мм. (защо са 26 мм – виж предишните постове)
8.Лявата входна гърловина на основната гара. Тук е отклонението от централното трасе към товарната и част, малко депо (също като на Жорж) и един глух коловоз в посоката на теснолинейната гара.
9.Депото.




По реда на цифровите означения:

9.Депото.
10.Градсктат част която благодарение на насипа от обхождащото трасе е визуално отделена от товарната гара с пристана.
11.Приемна сграда на основната гара(сложил съм Бон за добиване на представа). Впрочем дължината на най-късия коловоз в тази гара е 255 см.
12.Коловозите са групирани два по два, с перони между двойките. Така на всеки коловоз има и поне по един перон до него.
13.Връзката м/у нормалното и теснолинейно трасе е тук в тези два глухи коловоза обърнати с „гръб“ един към друг. Тук трябва да се направи товарно/разтоварна рампа за прехвърляне на нормалнорелсови вагони върху теснолинейни транспортни платформи. Много е атрактивно такова съоръжение, като може лесно да се направи и работещо наистина.
14.Участъка от основната гара за теснолинейката.
15.Малка теснолинейна товарна част с нахвърляни глухи коловози.
16.Малко теснолинейно депо.
Последното (теснолинейният участък) не съм го развил, като съм оставил това за по-късен етап или по усмотрение на теб. Има място и за много по-подходящо развитие, което е видно от големината на „нахвърляните“ коловози.



17.Втората гърловина (дясната) на основната гара. Веднага след нея започва един особено „усукан“ тунел, чиято форма позволи на сравнително тясно място (общо 320 см) да се развие гарата с минимален коловоз от 255 см!
Благодарение на този усукан тунел и подпъхването на трасот под самото него си, в комбинация от разклонения в крива на входната гърловина, все пак 255 см са напълно постигнати съгласно желанието на Грегари. Транзитното преминава през гарата ща става с означение на светофорите за „транзитно преминаване с намалена скорост“ което изглежда и по-атрактивно изразено чрез светлините им.
18.Първият завой в този тунел – минимален радиус 425 мм и котата си е 26 мм.
19.Малък прав участък (дължина 228 мм) за избягване на „S“ – образната крива.
20. Вторият завой също с минимален радиус 425 мм (за това са и скрити в тунела...но то и мястото отгоре си трябваше де...).
21.Следва втория завой и тунелна част с прави релси, като се излиза след лек завой от тунела, зад пристанищната товарна гара.
22.Премиваме по ниският мост над края на езерото, като котата си е все още 26 мм, което допринася за една добра визия както от моста над езерото, така и над товарната гара. Тук се сещам че тя (товарната гара) може да се спусне на 10 мм над „водната“ повърхност, като по този начин съвсем може да се отдели от трасето зад нея (26-16=10 мм).
23.Трасето е „стъпило“ върху изрязаната стръмна скала над него, която скрива двойната спирала под себе си.
24.Така стигаме до третият (най-нисък) мост който „прекрачва“ реката минаваща под средният мост (над ниския) „спускаща“ се изпод виадукта.
25.Пристан за товарене на въглищата (в черното поле) докарани от въглищната мина горе при спирката, на шлепове (удобни са за моделиране тъй като са плоскодънни...). Виждал съм такова пристанище, в което на шлеповете са монтиране колелца и те също се движат по „водната повърхност“.
26.Петролната база както я искаше (в сивото поле). Тук има една връзка от разклонения образуваща малък разменен коловоз, която позволява да се маневрира и разкомплектова (съответно комплектова) всякаква композиция , било то  въглищарка или от цистерни...

Това е в общи лини за тази част.

Следва продължението...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #78 -: 18 Януари 2011, 17:10:21 »


Сори, но днес нямам време...
Ето един изглед да поддържа огъня:

 :music: :music: :music:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #79 -: 20 Януари 2011, 13:24:49 »


...Следва и третата (последна на частичния проект) гара. Обикновенна гара с два "английски" бретела.
Кота 26 мм. Полезна дължина на коловозите 230 см (общо над 250 см). в Дясно се виждат трите моста.
В ляво е лявата спирала - до прозореца, за това е в по-голямата си част открита на последната "витка".
 Тунела който е в левият край (най-ниско ниво) на тази гара и дълъг, щото излиза чак над десният край на същата гара но вече с кота 160 мм. (виж предните постове)
Средният тунелен портал е (отново в ляво) е входа за последната витка на лявата спирала, където трасето се изкачва над себе си и излиза почте над този портал. След изхода трасето "довършва" витката и веднага следва планинската спирака с отклонението на двата коловоза за въглищното мина. По правата след спирката (кота 327 мм) се стъпва в левия край на виадукта. (виж предишните постове).

И така...


















 :thank_you: :thank_you: :thank_you:
 :good: :good: :good:

Успех!!!

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #80 -: 20 Януари 2011, 14:18:27 »
    Още веднъж благодаря Рach :hi: - това си беше трудоемко,за което :drinks:
Семейния съвет следва да се събере ;D,да помисли и да реши!
Засега са избистрени 98% и следва да се започне закупуване на рел.м-рял.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #81 -: 07 Февруари 2011, 12:31:50 »




 :scratch_ones_head: :this: :search: :search: :search:
 ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #82 -: 03 Юни 2011, 11:17:47 »
По подобен начин би изглеждал този детайл от този проект...


 :music: :music: :music:




Ето и подобен изглед от бъдещите спирали - празни  икухи от вътре, при това
направени на ...ажурна конструкция (ореберяване) а не на плоскост.



А това е ... една продължение на закачката преди година с Жоро и неговата одисея в новото му жилище! :pleasantry: ;) :lol: :lol: :lol:
(от същия немски макет е, от който се горните примери за Грегари)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #83 -: 03 Юни 2011, 11:35:00 »
Само трябва да се монтира уебкамера на влака... и става интересно...  :pleasantry:

niki

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #84 -: 03 Юни 2011, 15:54:34 »
 :haha: :haha: :haha:, жистоко, освен това, да не забравяме, че звука от преминавяащ влак, подобрява работата на стомашно-чревния тракт :good:, тоест има и полза от цялата работа, да не говорим, че в товарните вагони може да си пренасяш цигарите и запалката - контрабанда в тоалетната :lol: :lol: :lol:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #85 -: 04 Юни 2011, 20:37:53 »
Цитат на: pach link=topic=2849.msg61047#msg61047 date=1307089067
Ето и подобен изглед от бъдещите спирали - празни  икухи от вътре, при това
направени на ...ажурна конструкция (ореберяване) а не на плоскост.
(Image removed from quote.)

Ееех Пач,
хубаво ме погъделичка снощи :haha:
и за малко да започна да редя релси,ама.....
още не съм готов...








Продължавам,твърдо да мечтая! :wub: :beach:

« Последна редакция: 26 Декември 2011, 17:04:17 от gregary »

gts.best

  • Trade Count: (56)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 702
  • Рейтинг: 8
  • N(1:160)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #86 -: 04 Юни 2011, 21:02:18 »
Да........
Хубавите неща стават бавно, и за това стават толкова добре.

Успех................. :drinks:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #87 -: 04 Юни 2011, 22:05:20 »
Браво Сър! :hi: Тук ще стане един страхотен планински макет.Надушвам го :paint:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #88 -: 06 Юни 2011, 10:27:13 »
Лелееее Грег...!!!!
Става страхотно, особено мястото за макета!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:
И от вън изглежда много добре, чак ми се напълни устата със слюнка, в предвкусване на барбекюто,
което ще спретнеш по откриването на макета!!!!!
 :hi: :spiteful: :lol: :lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12380
  • Рейтинг: 1340
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #89 -: 04 Октомври 2011, 14:05:42 »


Цитат
Внимание: в тази тема никой не е писал от 120 дни. Може би е по-добре да започнете нова тема. Преценете сам/a/.


 :search: :search: :search:
 :lol: :lol: :lol: :drinks: :drinks: :drinks: :locomotive: :locomotive: :locomotive: :friends: :friends: :friends: