Жорж, за ка
вкво са ви кръстачка на 10 градуса и голями радиуси?????
Нека първо Грег реши точно какво иска да има на макета и какво би "изоставил"...(знаем че един макет винаги подлежи на реконструкция и ..."омодуляване"), защото това което на мен ми даде заявка (вярно че беше в Терасата, ама ние не консумирахме алкохол

), облекчено въздъхнах, че не е включил дърводобив и циментова промишленост.
Работейки на основата на системата от Тилиг (като най-евтина от качествените ...за Атлас ти само можеш да кажеш) се оказа че въпреки голямата площ ("на първо четене"), макета е доста ограничен...особено ако се опитаме да включим следните основни неща които Грегари би искал да има:
1.ПРистанище на река с контейнерна гара.
2.Петролна база (гара).
3.Въглищна база (приемна гара от каменовъглена мина).
4.Каменовъглена мина.
5.Средно голяма градска гара.(с малка градска част - кооперации около гаров площад).
6.Малка разменна гара (аз съм я предвидил и като входна от каменовъглреният промишлен клон...)
7.Спирка в средно планинска вилна зона.
8.Високо планинска зона (под нея ще копаме въглищата де...дори да не е типично от нашата планета май...

).
9.Голям (и висок разбира се) виадукт във високопланинската част (току под тавана на стаята едва ли не...)
10.И не на последно място - теснолинейка, чиято изходна гара (най-вероятно) ще е "преплетена" със средната градска гара (виж т.5 от "горното списъче").която трябва да се върти в нещо средно м/у
Швейцария и Септември-Добринище., съответно с малка гара в "горния край на по-ниската планина" (то тук май може да е и дърводобива.
Сега се сещам
, че във връзка с контейнерното речно пристанище, има и още поне един мост (на три/четири арки) над реката която тече покрай това чудо ("речно контейнерно пристанище"-само условностите на моделизма ни го допускат май...).
Та така...
Преди нова година нахвърлях малко идей
ки (идеи) през WinTrack-a, и стигнах до
соновните два извода:
1.За да мога да събера (поне отчасти с разпознаваеми намеци) това което Грег (пък и и всички ние...) желае, всички скрити заво
и са в тунели и съответно с радиус доста под огромните ни желания (локомотивите му ще минават...сети се кой е ограничителният радиус за Н0-локомотиви?

)
2.Колкото и да трябва, ще се ограничат броя на коловозите (съответно на разклоненията - по-евтино ще е поне така...) и за това съм писал "средна гара" и всичко е от "средно" ----> "малко" (но от сърце!

), за да може да се осъществи нещо подобно.
В тази връзка това което виждам на последната ти снимка (бретел с английски стрелки) точн
то с тези дълги стрелки и малки ъгли "гълта" една четвърт (1/4) от мястото за най-голямата му гара на макета.
(поне аз както я виждам

щото то няма много възможности съгл
расно жер
ланията на Грег)
Ако приемем и от другата страна някаква такава гърловин
та (още 1/4) то за коловозите остават (2/4). До тук няма лошо, но не напразно го пиша в четвърти (4/4=1)!!!! Тоест оставащите 2/4 ще са с дължините на входно/изходните гърловини.
Това не само, че е недостатъчно за една нормална (4/6 четириосни вагона) композиция, но и естетически е ...твърде "нагъчкано" на педя място!!!!!
Нещо повече - аз лично се опитвам не само да "сваля" радиусите, но и да "изкривя" входните стрелки в дъга,
(в краен случай ще има транзитно преминаване с ограничение "40" км/час , по светофорите), щото само така горе/долу се получава нещо смислено.

Сега се сещам
, че той иска
е и пети "транзитен" коловоз, нещо подобно на моя такъв между двойката разменни коловизи на север и юг от средният(виж
тук )

което съм пропуснал да предвидя в проекта който смятам тези дни да му предложа.
А ти ми говориш тепърва, че избирате релсов материял - та за това в по-горният пост така попитах?!!?!

****************************
Речник:"Омодуляване" - дума обозначаваща всичко което
моделиста е
искал да има на макета си, но го е праснал
на модулите си като по-малка част (и подвижна)
от макета си.

*******************************
ПП.Постарал съм се да си открия граматическите грешки и да ги отстраня...

Сорииии
