Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Piko BR 41 1147-2 модел 5/6326 модел 1981 година

<< < (4/11) > >>

pach:
Супер!!!

 :good: :good: :good:
Поздравления за хубавия пост и разработката!
 :ok: :ok: :ok:
Тишината (или обезшумяването) идва от голямото преводно отношение
от червяка (той се върти най-бързо, че е на двигателя) към първото зъбно колело.
Там най-рязко спада скоростта (>6000 ) и вече на значително по-ниски обороти
всички зъбни предавки нататък по веригата са доста по-тихи.
Старо правило.
За това макар и с микро двигатели, по-старите модели в ТТ,
са доста шумни. При тях заради специфично малкото пространство,
са направили най-шумната зъбна предавка. Двигателя върти поредица (най-често до три)
зъбни колела и едва към самите колооси е червяка (често цял червячен вал за четири колооси).
В резултат шума от зъбните колела е значим, независимо че на последната предавка - от червяка към колоостта,
става рязко снижаване на оборотите.
 :yes:
Давай нататък...тоз локомотив ме заинтригува и в другото си измерение - до къде си стигнал с реконструкцията му.
 :hi: :clapping: :clapping:

mitko0888:

--- Цитат на: Adrian link=topic=3264.msg63390#msg63390 date=1310732166 ---Мите ,
ти трябва да получиш награда за 'най-проспериращ млад играч" !

--- Край на цитат ---

 :blush2:.

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=3264.msg63391#msg63391 date=1310735970 ---Тишината (или обезшумяването) идва от голямото преводно отношение
от червяка (той се върти най-бързо, че е на двигателя) към първото зъбно колело.
Там най-рязко спада скоростта (>6000 ) и вече на значително по-ниски обороти
всички зъбни предавки нататък по веригата са доста по-тихи.
Старо правило.

--- Край на цитат ---

То е ясно че правилото е старо. Интересно ми е от кога се използва в различните производители. За сега знам само че Piko слага червяка директно на вала на двигателя май в 1990, т.н. ново производство. В рубриката за ревютата има един подобаващ модел, представен от widowmaker, който по задвижване прилича на нещо от 1950 - дисков колектор и т.н. Ще ми е интересно някой ако има в електронен вид стари каталози - Roco, Fleischmann, Brava, т.е. от масовите фирми, а не от месинговите. Или пък друга информация за механиката на въпросните возила.

Колкото до моята доработка: то си е ясно че си е една голяма ч...я, ама резултатът стана неочаквано добър, приложих го на още няколко антики, а предстои опитът от всичко това да се използва при една BR43 ...

mitko0888:
Тази тема я зарязах, но работата по моята 41 продължава.

На първо време добавих токоснемане и на втората колоос. Така втора и четвърта колоос са токоснемащи. Имат и необходимия вертикален ход - на снимката се вижда как са "щръкнали" под натиска на токоснемащите пластинки, с което предполагам че ще контактуват добре.



Има и необходимия ход нагоре за втора и четвърта ос, за правилно натоварване на задвижващите оси (първа и трета):



Друго подобрение на тендера е промяна на тежестта, от там на центровката на тендера. Оригинално центърът на тежеста е съвсем малко пред трета колоос, като при това първа колоос (задвижваща) остава почти без работа при преден ход, без вагони често излиза извън релсите и т.н.

Преработката на тежестта е следната:


 
- Премахва се част от тежестта в най-задния край на тендера (стрелката в дясно).
- Добавят се две тежести от двете страни. На това място има две пластмасови уши, които при тези тендери не са необходими. Детайлът е идентичан с талигата на BR130 и там с този детайл става захващането на талигата в рамата. В тендерите това парче може да се премахне и на неговото място да се добавят две допълнителни тежести.
- Добавил съм и две малки парченца в предната част (точно от тях нама голяма полза, ама е голям кеф да ги гледам на това място).
Горните доработки на тежестта може да се правят и на оригиналното задвижване на тендера. Общото тегло на тендера остава същото, но центъра на тежестта се премества напред. Подобна преработка е показана и в един стар брой на Modelleisenbshner.
- При моята преработка се отвори и място за допълнителна тежест над двигателя.

Вижда се на снимката.



Всички допълнителни тежести са изработени от тинол, разтопява се с поялника в предварително направена форма. Формичките ги правя от тънък картон (напр. опаковки от паста за зъби), разкрояване, лепене с капчица - става за секунди. След това новите парчета се дооформят с пилата и с поялника се прикрепват към основната тежест (без да я разтапяме цялата).

С цялата преработка се получава изключително тих ход на машината. Получих движение с минимална мащабна скорост около 10км/ч при аналогово захранване с трансформатор. При около 9 волта се достига 90 км/ч. Общото предавателно отношение е 1:13 (на оригиналния тендер е (1:8.86). Новият двигател има около 3000 об/мин. при 5 волта, около 35мА ток на празен ход. Измерена е 135 грама тяга (около 25% подобрение). При преработката на тежестта на първа колоос се пада около 35% от тежестта на тендера (при оригиналното производство на Пико на първата ос е по-малко от 20% от теглото).

В задната част на тендера се отвори място за светлини, но с това едва ли ще се занимавам някога.

С това модернизацията на тендера я считам за завършена.

jopeto:
От къде, намери двуопашато моторче !? Такива си търдя усилено.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия