Автор Тема: Интересни снимки на влакове в HO  (Прочетена 15497 пъти)

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #15 -: 11 Декември 2011, 17:38:45 »
Така е, дизели преди войната почти няма, виж електровози - бол.
Вероятно това е причината по-късно в DB да сложат в номерацията на сериите електровозите преди дизелите:

  01-99  - парни
101-199 - електровози
201-299 - дизели

а в DR обратното:

  01-99  - парни
101-199 - дизели
201-299 - електровози

На мен някак по-ми допада DR-ската логика, но дали съм прав!?!
Освен бройката и многото повече серии при електровозите, има и още една голяма причина DB-ската система да е по-правилната от двете. Схващанията за дизеловата тяга въобще от '40 и '50 години са:

"Дизеловата тяга временно ще замести парната, до въвеждане на електрическа тяга навсякъде."

Е, щом дизелите ще са само временно ползвани, за тях по-подходящи се явяват по-задните серии 201-299.
А ние от опит знаем, че временните неща обикновено просъществуват най-дълго във времето.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #16 -: 11 Декември 2011, 17:42:18 »
Според мен логиката в DB-ската система, е че електровозите се явяват исторически преди дизелите.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #17 -: 11 Декември 2011, 17:47:08 »
Да, още един довод в полза на DB, за съжаление ...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #18 -: 11 Декември 2011, 18:10:39 »
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
« Последна редакция: 11 Декември 2011, 18:12:17 от mitko0888 »

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #19 -: 11 Декември 2011, 21:45:01 »

Готино обяснение, признавам!  ;D

Но като разгледаш тия таблици надолу, много лесно ще направиш връзката между
старата V-система и новата и при двете администрации, които леко се раличават

Diesellokomotiven DR
Diesellokomotiven DB

и ще видиш, че стотиците нямат никакво значение и при двете и е все тая дали е
100 или 200 отпред, от значение са само следващите 2 цифри.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #20 -: 11 Декември 2011, 22:08:50 »
Само гадая, ама не обяснявам, защото не знам. По този въпрос просто хвърлям на боб ...

Кой ги знае немците точно защо са си избрали така новите номера преди 40 години, не съм срещал нищо конкретно по въпроса. Добре че са имали малко дизели, че да ги помним по-лесно.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #21 -: 11 Декември 2011, 22:12:34 »
Не виждам смисъл от тези разсъждения. Купете си някои от дебелите книги, подобно на Зазо тия дни - там са описани освен всичко друго и принципите за номерация в DВ и DR!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #22 -: 11 Декември 2011, 22:18:07 »
Принципите мисля че са ясни на тези, които разсъждаваха до тук. И за това не са нужни дебелите книги, пише го и в тънките.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #23 -: 11 Декември 2011, 22:36:49 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3384.msg68664#msg68664 date=1323619839
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
Да ти кажа Митко, имали са и с повече от 2000 к.с. Става дума за V320 001 произведен от Henschel-Kassel, с мощност 4000 к.с. Идвал в България на проби през декември 1964 година. За повече подробности "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990" от инж. Димитър Деянов

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #24 -: 12 Декември 2011, 10:13:26 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3384.msg68669#msg68669 date=1323635809
Цитат на: mitko0888 link=topic=3384.msg68664#msg68664 date=1323619839
Според мен причината в DB номерата да са такива е, че не са имали дизел с повече от 2000 кс., съответно с номер по-голям от V200. Така че като им дават нови номера от 201 нагоре не може да стане объркване - един и същи номер да е на два различни дизелови локомотива в една и съща стотица. Всичките им дизеляци са били с номера до V200, така че като кажеш 216 е ясно че е по новата номерация, като кажеш 160 е ясно че това е V160, а не е дизелът V60 с нов номер.
Да ти кажа Митко, имали са и с повече от 2000 к.с. Става дума за V320 001 произведен от Henschel-Kassel, с мощност 4000 к.с. Идвал в България на проби през декември 1964 година. За повече подробности "Локомотивното стопанство на БДЖ 1947-1990" от инж. Димитър Деянов
Ясене, то това е само едничко! При създаването на унифициран дизел - V160, в Хеншел са направили и 2 по V160 в една кутия - и става V320-001. 3200 к.с. По същия начин са преди това от 2 по V100 и сe e получил известния V200. Само че DB не поръчват V320. V320-001 e използван за различни експерименти, затова в последствие става 3800 к.с. (2 х 1900). V160 става най-масовия дизел (май?) и където е необходимо и сега се използват двойна тяга 2x216(218).
Така или иначе той не пречи на номерацията в DB.
Иначе изглежда доста добре:

« Последна редакция: 12 Декември 2011, 10:15:03 от mitko0888 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #25 -: 12 Декември 2011, 11:05:20 »
Интересно откъде идва това разминаване в данните за мощността, Деянов твърди в книгата си, че двигателите са 2х2000к.с., а самата серия V320 показва, че конските сили са 3200?

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #26 -: 12 Декември 2011, 11:21:19 »
Тоз е врял и кипял (буквално) из наще ж.п. линии.  :lol:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #27 -: 12 Декември 2011, 11:36:01 »
Цитат на: Сaprycorn link=topic=3384.msg68683#msg68683 date=1323680720
Интересно откъде идва това разминаване в данните за мощността, Деянов твърди в книгата си, че двигателите са 2х2000к.с., а самата серия V320 показва, че конските сили са 3200?

Яско, ето тук с по едно кликане само

http://dampflok-bilder.jimdo.com/deutsche-dieselloks/

може дс се види че съответствията мощност PS/номер на V-серията в повечето случаи отговаря,
другаде горе-долу, а някъде въобще не отговаря, това и при DB, и при DR.
Може би някои серии по-късно са били усъвършенствани или някак променени, знам ли ...

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #28 -: 12 Декември 2011, 11:53:26 »
Много полезен сайт, благодаря. От тук си харесах тази снимка

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Интересни снимки на влакове в HO
« Отговор #29 -: 12 Декември 2011, 11:57:41 »