Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Детектор за заетост, движение и контрол на периметъра на секции и модули (фремо)

<< < (9/12) > >>

widowmaker:
При положение, че влакът се движи със прилична скорост в такъв участък -  примерно поне 50-60км/час,
ще трябва доста "на пожар" да се смъкват бариерите след като се получи сигнал...
Стандартно преди пускане на бариерата има предупредителен звуков сигнал, което още повече забавя нещата.

BaHkaTa:
Хубаво. Ето затова обсъждаме и коментираме вариантите. Нямам реална представа как се вписва подобно нещо в размер НО или N. Аз правя протип някакъв който след това доразвиваме. Може крайните сензори да се разположат и по-далеко, дори и 8S модула да се ползва за по голяма прецизност (от към дължина на влака). С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория. А отностно звука това вече е екстра за което ще помислим накрая. Освен звукова сигнализация има и светлинна, значи още две схеми отгоре идват :) Ще се помисли и за закъсненията между сигнализацията и спускането на бариерата.
Идейте са добре дошли, но бавничко стъпка по стъпка ще стане всичко.

emilchaushev:
За бариерата довечера започвам да лепя тази схема, която да тестваме на ухото в клуба.


Малко разяснения.
Двата датчика са на по метър и повече от бариерата.
Импулсите им започват да разбалансират броячите.
При навлизане през първи датчик, през чакащия мултивибратор се изработва импулс 200 ms, Който активира релето и през неговия контакт се подава импулс към платкат ана бариерата за спускането и.
Когато влака започне да минава и през втория датчик и той започва да се покачва. при излизане на влака от участъка, двата брояча би трябвало да са с еднакви стойности, което генерира импулс през втория чакащ мултивибратор и през реле 2 се задейства веригата за вдигане на бариерата..

В случая няма значение, кой датчик ще е първи и кой втори, респективно посоката на движение на влака.
Броячите броят до 256, което също е достатъчно и няма зависимост от дължината на композицията, както и от нейната скорост, дори и да има спиране в този уастък между двата датчика.
Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..

Mixy:

--- Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857 ---Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

--- Край на цитат ---

А ако през участъка минава само единичен локомотив?

BaHkaTa:

--- Цитат на: emilchaushev link=topic=3515.msg70780#msg70780 date=1326460184 ---Ванка дай на лична какъв елемент ползваш за датчик..

--- Край на цитат ---

Готово :) Успех с прототипа  :good:


--- Цитат на: Mixy link=topic=3515.msg70783#msg70783 date=1326465431 ---
--- Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70774#msg70774 date=1326454857 ---Докато не млъкнат всички сензори бариерата ще седи спусната.

--- Край на цитат ---

А ако през участъка минава само единичен локомотив?

--- Край на цитат ---

Ами това казах че трябват повече сензори в този случай.

--- Цитат на: BaHkaTa link=topic=3515.msg70776#msg70776 date=1326457638 ---... С 4 сензора ако крайните са прекалено далеко а през прелеза минава само лок има вероятност първия сензор да млъкне докато лока стигне втория...
--- Край на цитат ---

Освен ако не измисля някакъв тригер на изхода за целта или да се определя заетостта чрез релсова верига в целия сегмент на прелеза. Варианти доста има.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия