Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 671391 пъти)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #870 -: 09 Ноември 2015, 14:41:39 »
PMT го има модела с 3 врати в ТТ. На който му се прежалва модел с една пила и водна шкурка може да си го направи същият, като тоя с две врати. Верно баш е въпрос на сърце да прежалиш кинтите и ръка да не го у-реш! Успех!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #871 -: 09 Ноември 2015, 16:39:09 »

И още малко за бат' Стойко - един такъв негов вагон се състоеше от 50 и няколко (май) отделни части, които той търпеливо запояваше с големия поялник. Наклонените страници отвън вертикално са подсилени с малки, тесни триъгълници - и това е отделна част, която тряваше да бъде запоявана. Тенекията, дококлкото си спомням, беше от консервени кутии или нещо от сорта. Колелата дори сам си отливаше, а като го попиташ защо и тях произвежда, а не вземе готови от Пико, отговорът беше - "Ако ще правя нещо, най-добре ще е то да е от-до..."

Друг случай: Бат' Стойко прави пластмасов модел на БДЖ 03 в мащаб 1:20 (български мащаб), гледам пили бандажите на голямо колело наръка с пила и твърди, че за един цял ден прави едно такова колело. Питам го - "Защо поне това не го врътнеш на струг?" - а той отговаря - "Защо да го правя на струг, кaто мога и на ръка!?!"

Това се казва хоби за удоволствие ...


« Последна редакция: 09 Ноември 2015, 16:49:45 от CaLLlo »

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #872 -: 09 Ноември 2015, 20:07:09 »
   Та бат' Стойко, тези гондоли, както ги наричаше, ги направи и в 1:45, типоразмер 0. От бяло тенеке с жълт цвят ги правеше. Големи,около 40 см високи кутии разрязваше, изправяше ги с  професионални точилки фурнаджийски с голямо фи и бавно и методично ги разкрояваше. Преди това всичко на милиметрова хартия, детайл по детаил, по детайл беше начертал. И ги поеше с един голям, неудобен поялник...(Как се работи и в НО с този поялник?!?, не питай...) Всичко това на балкона. Никакви екстри в оборудването за направата им...Най ми беше, и сега е така, чудно, как без да прави шаблони за извивката на коша, извиваше ламарината на око!!! Проверочни шаблони от милилитрова хартия залепени върху кортон имаше, но те бяха само сред като го извие, да провери...И всичко бе точно! Та който си го може, си го може...И ресорите пружинираха и вратите се отваряха и цялото окачване беше като по конец, и ходовите качества супер - ходихме да вземаме стари довоенни 0 релси и от Емил Бабев, той имаше смешни разкачвачки,които не  вършеха работа, защото витловият спряг си беше истински, само ,че в 1:45  и от Еди Диранов.
   Очите ми изтекоха и с ентусиазъм казвам: "Те това е мащабът!". "Не, малък е! Просто реших да се пробвам и тук. Требе да се опита по-голям!!!" И при следващото отиване в София - първо у тях! Чакам да видя нещо в І, 1:32. Гледам ,гледам ми то междурелсието къдее по-голямо от 45 мм - цели 72мм. "1:20, казва, кефът тук е най-голям..."
   Напереният чирак, моя милост," Ми то как ще ги караш, това е музеен мащаб, такива релси няма по изложбите в чужбина." "Аз ги правя за себе си и такива гламави като теб:). Има и други моделисти в този мащаб...Наш си е."(Виж и Сашо по-горе и разни други постове отпреди години...).Само дето в 1:20 приоритет имаше пластмасата, като материал...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #873 -: 10 Ноември 2015, 01:01:19 »
Сега ако извадите и някоя снимка с тези модели  :spiteful:  ще се изкефиме на макс  :yahoo:

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2010
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #874 -: 10 Ноември 2015, 22:11:11 »
БДЖ Бургас 1966


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #875 -: 10 Ноември 2015, 22:42:30 »
Много ми е интересен открития вагон на преден план - с тънки буфери, без спирачки и с тия скосени бордове. Нямам спомен да съм виждал такъв на живо. :scratch_ones_head:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #876 -: 11 Ноември 2015, 00:06:11 »

На вагона му се вижда номера и буквата и съвсем точно може да се разбере какъв е.

А зад локомотива - още един 2-вратен вагон с наклонени страници горе и долу.
Подпорните тесни триъгълници на Стойко тоя път се виждат малко по-добре.
« Последна редакция: 11 Ноември 2015, 10:15:24 от CaLLlo »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1355
  • Рейтинг: 211
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #877 -: 11 Ноември 2015, 09:47:20 »
 В депото в София има един с таклива буфери. Констриукцията на горе обаче не знам каква е била. Сигурно са остатъци от втора епоха.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
« Последна редакция: 23 Ноември 2015, 10:23:03 от IKAR »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #879 -: 24 Ноември 2015, 11:03:52 »
Снимки от соца по някои гари на България (сканове):


Какви са вагоните...




поща или фургон от ония...






култова машинка....










из спомени за републиката

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #880 -: 24 Ноември 2015, 11:25:13 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg101995#msg101995 date=1448355832

(Image removed from quote.)


из спомени за републиката

Това коя гара е?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #881 -: 24 Ноември 2015, 11:33:14 »
Пише, че е Лом...но на синята табелка са повече от три букви...
Същата сграда е и на Свищов, и доста други са подобни вкл.Габрово, така че.... ;D

А за тази снимка е ..."след партизанска акция в България".......... :scratch_ones_head:
« Последна редакция: 24 Ноември 2015, 11:35:35 от pach »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #882 -: 24 Ноември 2015, 11:36:43 »
Пише, че е Лом, но като увелича снимката на синята табела където е надписа на гарата е доста по-дълъг. Не се чете, но не е 3 букви, та за това попитах.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #883 -: 24 Ноември 2015, 15:56:50 »
Берковица е. А сините ГДР-ски Бауцен вагони, за които пита Пламен, вероятно са румънски, хванати на Русе. Много пъти съм пътувал с такива, едно време от тях имаше директен Букурещ-Солун/Атина.

Ето и още една:
« Последна редакция: 24 Ноември 2015, 16:01:55 от IKAR »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #884 -: 24 Ноември 2015, 19:10:50 »

Имаме все още такива вагони 47ма серия с български талиги,но коша не е сигурно какъв е.С ЗАЗО преди време се бяхме задълбочили в следенето им.Извода беше,че постепенно са преминали да са с правоъгълни прозорци,както съседния.Последните са с изцяло правоъгълни прозорци и врати хармоника.
А гарата коя е?


Това си го спомням все едно е било вчера.Паважните пешеходни прелези,перона на 2ри коловоз,бумтящата 04 на първи перон .....Благодарско Пламене  :hi: