SGP е австрийски производител и марка.
Не е вярно, че е "засекретено' всичко свързано с него.
Просто не е масова серия и ти явно малко си намерил.
От час и половина документален филм за австрийските дизелови
локомотиви, на 2020 (прототипа на БДЖ-04), са отделени 17.5 Мин!!
Филма е правен много преди да се публикува каквото и да е в мрежата защото...тя е сравнително от скоро в "обръщение".
Филма си има авторски права и можеш да си го закупиш, но не и да го
намериш в "тубата".
Локомотива по понятни причини е "засекретен" в България,
но всэщност на запад (тогава така казвахме на белите страни)
той е бил рекламиран като " пробив на австрийското локомотива строене зад желязната завеса" което всъщност вбесява тогавашното партийно ( тоест държавно) ръководство и те не поръчват повече от него.
Всъщност се насочват към други "хибриди" ( тоест не "конструирани" от производителя си) като БДЖ серии 06 и 07.
Знам много " специалисти" които да закупят същото от десет
производителя и да получат едно голямо НИЩО.
Никъде и никога при никакви обстоятелства от SGP не са се обявявали за производител N1. Нито пък са хвалели своята
сборна конструкция като най-добрата.
Впрочем това се отнася и за серия БДЖ-06, докато съветските другари навсякъде тръбяха и рекламираха своето предназначение лошо копие на локомотив известен като БДЖ-07, у нас. И го налагаха със сила и санкции като масов локомотив в СИВ. Да конкуренция имаше по социалистически - източногерманците им се наложи почти тайно да разработят техните BR-118 и 119 ( най-вече) за да се отърват от руското " чудо".
Да разбира се, и БДЖ-04 са си имали свойте недостатъци!!!
Като всяка работеща машина обаче и те са " изисквали" своята подръжка. И не само с пари и резервни части отпускани по държавни канали, но и с много работа от машинистите и дупо- майсторите. Но основен недостатък на тази серия явно е, че показва немарливостта, некадърността и мързела на някои обслужвали ги машинисти.
Но пък от друга страна има и такива Машинисти, които и до ден днешен са влюбени в тези локомотиви въпреки някои техни недостатъци.
За мен този е един от красивите и сравнително добри дизелови локомотиви в парка на Б.Д.Ж. Особено при твърде малката база за сравнение в родната железница.
Всъщност БДЖ-04 спокойно може да стане "локомотив- герой",
защото при къса серия от 50 броя и начина му на експлоатация,
като различни локомотивни брегади, липсата на резервни части и
"съветизацията" му с масло и т.н той все пак успешно беше в експлоатация ( често и неприсъща за типа му) толкова много години.
Ако беше случил на друга държава и друго време, може би не само още щеше успешно да бъде експлоатиран,
но и произведен в доста по-голяма серия.
Димчо ( през комина) всъщност само ника ли ти е машинист ...или си работил ...на БДЖ-04!?

ПП. Смехотворениьта за Петър, ги възприемаш така само,
защото не са написани за Машиниста. Но какво невярно има в тях?