Автор Тема: Интересни снимки на български подвижен състав  (Прочетена 664604 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1290 -: 22 Октомври 2017, 23:18:44 »
Просветли ни ако обичаш, че на мен ми стана интересно каква глупава история се крие зад "сбирщайн от 5 локомотива и 2 вагона"

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1291 -: 22 Октомври 2017, 23:28:08 »
 :give_heart:
Хубаво е да се спираш о'време...
преди да се омажеш до ушите, просветленний!!!
И е пожелателно, когато се изкажеш неподготвен, да
се вгледаш внимателно в последващото,
а не да раздаваш ... светлината си, о Просветленний!!!
Така само ще изгориш бързо...сред низшите нечетящи и видели
локомотив на картинка в буквара си!
 Не се хаби...от тук право нагоре, като дим през комина си!

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1292 -: 22 Октомври 2017, 23:36:25 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg109261#msg109261 date=1508704088
:give_heart:
Хубаво е да се спираш о'време...
преди да се омажеш до ушите, просветленний!!!
И е пожелателно, когато се изкажеш неподготвен, да
се вгледаш внимателно в последващото,
а не да раздаваш ... светлината си, о Просветленний!!!
Така само ще изгориш бързо...сред низшите нечетящи и видели
локомотив на картинка в буквара си!
 Не се хаби...от тук право нагоре, като дим през комина си!
АЙДЕ отворко Просветленний да ми посочиш 1 агрегат или възел в 04 , който да е АВСТРИЙСКО ПРОИЗВОДСТВО.
И през комина си да избълбукаш някои новиний за нас нечетящий , слепий , глухий и прочее пещерняций , яли домати с колций и пили вода от пералний !

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1293 -: 22 Октомври 2017, 23:48:30 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3529.msg109260#msg109260 date=1508703524
Просветли ни ако обичаш, че на мен ми стана интересно каква глупава история се крие зад "сбирщайн от 5 локомотива и 2 вагона"
1.Конструкция , компановка / кош,кабини,органи за управление,дизайн,силует/Прилики и разлики със подобни/
2.Кош
3.Двигатели - дизелмотори
4.Талиги и окачване
5.Хидротрансформатори и хидропредавка
6.Ходообръщач.
7.Скоростна кутия - хидро-механична
8.Парен котел
9.Система за мазане
10.Спирачна система
11.Колоосни редуктори
12.Компресори и други възли и агрегати в локомотива
КОЕ ОТ ВСИЧКИ Е MADE IN AUSTRIA.Конструирано там.Не говорим за лицензи и други копирани или видоизменени конструкции

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1294 -: 22 Октомври 2017, 23:58:58 »
Ами разбира се, че под "никъде не пише" имам в предвид - на артикула в ебей, а не на табелата,
а самото 0403 е написано после на нейния гръб, вижда се ясно на една от снимките.

Доколкото си спомням, на фабричние табели на някои наши електровози текстът е на български
и само толкова, не пише БДЖ и номер на лок, щото този номер може да бъде сменен по-късно,
а същото е направено дори и на 01.23 - швейцарска фабрична табела на български с кирилица.
« Последна редакция: 23 Октомври 2017, 00:00:35 от CaLLlo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1295 -: 23 Октомври 2017, 23:06:10 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg109263#msg109263 date=1508705310
1.Конструкция , компановка / кош,кабини,органи за управление,дизайн,силует/Прилики и разлики със подобни/
2.Кош
3.Двигатели - дизелмотори
4.Талиги и окачване
5.Хидротрансформатори и хидропредавка
6.Ходообръщач.
7.Скоростна кутия - хидро-механична
8.Парен котел
9.Система за мазане
10.Спирачна система
11.Колоосни редуктори
12.Компресори и други възли и агрегати в локомотива
КОЕ ОТ ВСИЧКИ Е MADE IN AUSTRIA.Конструирано там.Не говорим за лицензи и други копирани или видоизменени конструкции

По-голяма глупост едва ли скоро ще се случи да прочета!!!

И така... кой всъщност е "скрит под марката" Петър?
- сърце от майка му.
- ум от баща му.
- начин на работа от бабите му.
- гени от дядовците му (програма минимум).
- възпитание от Фамилията (като нарицателно).
- опит по време на експлоатация - той самият (Петър).
и т.н.

...или кое е скрито под марката SGP?
- двигател от SIMERING-Виена.
- редуктор от VOITH - Мюнхен.
- горивна помпа от FRIEDMAN&MAIER.
- компресор KNORR.
- генератор AEG.
- съединител VULKAN.
- буксови лагери SKF.
и т.н.

По горната логика на марката Петър, трябва да казваме.
Мама-Татко-бабите-дедовци-фамилия (един коя си)-Петър.
и т.н.
(малко стана като арабите дето към името си добавят имената на собствените области)

Пак по горната логика на марката SGP , трябва да казваме:
SIMERING-VOITH-FRUEDMAN&MAIER-KNORR-AEG-VULCAN-SKF
и т.н.

Само, че под различни комбинации от горните "производители"
могат да се сглобят н-брой "марки".
Петър,Иван, Драган и т.н.
 Същото е с локомотивите.

Под торбата на фамилията производител на горните гени,
всички знаят Петър, като точно този сборник от гени.

Под марката  SGP (2020) като производител на горната комбинация от агрегати,
всички знаят БДЖ-04, като точно тази тяхна комбинация.

А дали всъщност има един Петър който да се е "самопроизвел"?
И дали има локомотив като сбор от собствени агрегати?

**********
Цитат на: CaLLlo link=topic=3529.msg109264#msg109264 date=1508705938
Ами разбира се, че под "никъде не пише" имам в предвид - на артикула в ебей, а не на табелата,
а самото 0403 е написано после на нейния гръб, вижда се ясно на една от снимките.

Доколкото си спомням, на фабричние табели на някои наши електровози текстът е на български
и само толкова, не пише БДЖ и номер на лок, щото този номер може да бъде сменен по-късно,
а същото е направено дори и на 01.23 - швейцарска фабрична табела на български с кирилица.

 :hi:
Сашо абсолютно точен си (както винаги)!!!
Ето една такава табелка от наш електролокомотив:


МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1296 -: 23 Октомври 2017, 23:32:18 »
Цитат на: pach link=topic=3529.msg109277#msg109277 date=1508789170
По-голяма глупост едва ли скоро ще се случи да прочета!!!

И така... кой всъщност е "скрит под марката" Петър?
- сърце от майка му.
- ум от баща му.
- начин на работа от бабите му.
- гени от дядовците му (програма минимум).
- възпитание от Фамилията (като нарицателно).
- опит по време на експлоатация - той самият (Петър).
и т.н.

...или кое е скрито под марката SGP?
- двигател от SIMERING-Виена.
- редуктор от VOITH - Мюнхен.
- горивна помпа от FRIEDMAN&MAIER.
- компресор KNORR.
- генератор AEG.
- съединител VULKAN.
- буксови лагери SKF.
и т.н.

По горната логика на марката Петър, трябва да казваме.
Мама-Татко-бабите-дедовци-фамилия (един коя си)-Петър.
и т.н.
(малко стана като арабите дето към името си добавят имената на собствените области)

Пак по горната логика на марката SGP , трябва да казваме:
SIMERING-VOITH-FRUEDMAN&MAIER-KNORR-AEG-VULCAN-SKF
и т.н.

Само, че под различни комбинации от горните "производители"
могат да се сглобят н-брой "марки".
Петър,Иван, Драган и т.н.
 Същото е с локомотивите.

Под торбата на фамилията производител на горните гени,
всички знаят Петър, като точно този сборник от гени.

Под марката  SGP (2020) като производител на горната комбинация от агрегати,
всички знаят БДЖ-04, като точно тази тяхна комбинация.

А дали всъщност има един Петър който да се е "самопроизвел"?
И дали има локомотив като сбор от собствени агрегати?
------------------------------------------------------------- ПО - ГОЛЯМ [*цензурирано*] ЕДВА ЛИ СКОРО ЩЕ ИМА ВЪВ ФОРУМА !!!!!
ПО - ТЪПО СРАВНЕНИЕ ЕДВА ЛИ НЯКЪДЕ МОЖЕ ДА СЕ ПРОЧЕТЕ !!!!!
АМАН ОТ АМАТЬОРИ - ТИП pach - anga.
 :hi:
Сашо абсолютно точен си (както винаги)!!!
Ето една такава табелка от наш електролокомотив:
(Image removed from quote.)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1297 -: 23 Октомври 2017, 23:37:45 »
Щом SGP 04  е АВСТРИЙСКИ значи pach e негър !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1298 -: 24 Октомври 2017, 07:37:01 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg109280#msg109280 date=1508791065
Щом SGP 04  е АВСТРИЙСКИ значи pach e негър !

Да ама pach съм го виждал, и НЕ Е негър. А пък БДЖ 04 си е австрийски отвсякъде, и то точно от онази фабрика във Виена, написана отдолу на табелата.
Да направиш един локомотив не означава да копаеш руда и да си произвеждаш стоманата и всичко останало. Използваш най-доброто, което имаш към момента, и което можеш да намериш на добра цена - двигател, трансмисия и всичко останало. Проектираш, правиш (строиш) опитен образец, тестваш, демонстрираш на много места, печелиш поръчка с индивидуалните изисквания на някоя администрация, чак тогава произвеждаш първата серия. И ако си се издънил някъде - коригираш за своя сметка. Поддържаш гаранционно. През това време правиш още технологични корекции - което е производство, а не бг тнтм, правиш и втора серия.

МАШИНИСТе, да си чувал, че всички локомотиви на ГДР от 600 до над 2000 к.с. са правени с ЕДИН двигател? Да си чувал че всички модели ДХ локомотиви на ГФР са правени с ЕДНА предавателна кутия (и още една за първите модели на V200, в последствие изоставена)? И че всичките им мотори са от два производителя? (Поради преобразуване на компаниите с 3 - 4 различни имена)? Да не би да искаш да ми кажеш, че дялкането с чука в ЖП завода е производство на български локомотив?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1299 -: 24 Октомври 2017, 09:03:56 »
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3529.msg109280#msg109280 date=1508791065
Щом SGP 04  е АВСТРИЙСКИ значи pach e негър !

Както винаги когато нямаш смислени аргументи,
минаваш в атака по този тъп начин.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1300 -: 24 Октомври 2017, 09:07:41 »
mitko0888 - Ето,значи пак стигнахме до по-горе написаното от мен.
От 10 производителя си закупил може би най-доброто за времето си агрегати и възли и си го вкарал под 1 покрив.
Тоест - конгломерат и търговска марка SGP.
Като прибавим и жестоката конкуренция между всички производители и политическата обстановка за онова време,получаваме истината.
Интересно , защо само ние имаме 04 , след като е толкова успешен ?
И защо никъде няма клипове , филми и прочее за 04.
Освен снимки и данни от австрийците , и наши книги , абсолютно  нищо няма в нета.
И защо никъде няма снимки , клипчета и други за T 12 b --- Нали е АВСТРИЯ , УЖ ?
В НАШИТЕ КНИГИ ИМА ПОВЕЧЕ ДАННИ , ЧЕРТЕЖИ И ДОСТА ИНФО.
Защо австрийците са обвили 2020.01 --- Дх1-01 --- 04 в такава мъгла от липса на информация ?
Интересно как 04 се е наложил при условие , че тогава в БЪЛГАРИЯ са пробвани още 10 - ина локомотива от далеч по-сериозни производители и марки ?
Щом си горд производител и стоката ти е № 1 трябва да се хвалиш и да рекламираш , да имаш история и славно минало.
За нашия завод,който вече го няма и дума не може да става.
« Последна редакция: 24 Октомври 2017, 09:17:10 от МАШИНИСТ »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1301 -: 24 Октомври 2017, 09:15:06 »
pach - Тъпо е да си упорит без да искаш да четеш.
И още по - тъпо е да даваш мнение,когато никога не си имал досег до кухнята и същината на въпроса.
Липсата на близки срещи и контакти с третия вид / 04 / води го смехотворенията за Петър.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1539
  • Рейтинг: 385
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1302 -: 24 Октомври 2017, 09:39:39 »
Момчета, нямам против да спорите, все пак в спора се ражда истината, само не прекрачвайте границата на доброто държание, възпитание и уважение!

Изразяването на мнение, убеждение, възглед и т.н. е ОК, но без да засягате отсрещната страна, без да слагате каквито и да е етикети, без расови и етнически епитети дори и на майтап, защото шегата за един, може да е обида за друг.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1303 -: 24 Октомври 2017, 09:43:41 »
SGP е австрийски производител и марка.
Не е вярно, че е "засекретено' всичко свързано с него.
Просто не е масова серия и ти явно малко си намерил.
От час и половина документален филм за австрийските дизелови
локомотиви, на 2020 (прототипа на БДЖ-04), са отделени 17.5 Мин!!
Филма е правен много преди да се публикува каквото и да е в мрежата защото...тя е сравнително от скоро в "обръщение".
Филма си има авторски права и можеш да си го закупиш, но не и да го
намериш в "тубата".
Локомотива по понятни причини е "засекретен" в България,
но всэщност на запад (тогава така казвахме на белите страни)
той е бил рекламиран като " пробив на австрийското локомотива строене зад желязната завеса" което всъщност вбесява тогавашното партийно ( тоест държавно) ръководство и те не поръчват повече от него.
Всъщност се насочват към други "хибриди" ( тоест не "конструирани" от производителя си) като БДЖ серии 06 и 07.

Знам много " специалисти" които да закупят същото от десет
производителя и да получат едно голямо НИЩО.

Никъде и никога при никакви обстоятелства от SGP не са се обявявали за производител N1. Нито пък са хвалели своята
сборна конструкция като най-добрата.
Впрочем това се отнася и за серия БДЖ-06, докато съветските другари навсякъде тръбяха и рекламираха своето предназначение лошо копие на локомотив известен като БДЖ-07, у нас. И го налагаха със сила и санкции като масов локомотив в СИВ. Да конкуренция имаше по социалистически - източногерманците им се наложи почти тайно да разработят техните BR-118 и 119 ( най-вече) за да се отърват от руското " чудо".

Да разбира се, и БДЖ-04 са си имали свойте недостатъци!!!
Като всяка работеща машина обаче и те са " изисквали" своята подръжка. И не само с пари и резервни части отпускани по държавни канали, но и с много работа от машинистите и дупо- майсторите. Но основен недостатък на тази серия явно е, че показва немарливостта, некадърността и мързела на някои обслужвали ги машинисти.
Но пък от друга страна има и такива Машинисти, които и до ден днешен са влюбени в тези локомотиви въпреки някои техни недостатъци.

За мен този е един от красивите и сравнително добри дизелови локомотиви в парка на Б.Д.Ж. Особено при твърде малката база за сравнение в родната железница.
Всъщност БДЖ-04 спокойно може да стане "локомотив- герой",
защото при къса серия от 50 броя и начина му на експлоатация,
като различни локомотивни брегади, липсата на резервни части и
"съветизацията" му с масло и т.н той все пак успешно беше в експлоатация ( често и неприсъща за типа му) толкова много години.
Ако беше случил на друга държава и друго време, може би не само още щеше успешно да бъде експлоатиран,
но и произведен в доста по-голяма серия.

Димчо ( през комина) всъщност само ника ли ти е машинист ...или си работил ...на БДЖ-04!?
 :scratch_ones_head:

ПП. Смехотворениьта за Петър, ги възприемаш така само,
защото не са написани за Машиниста. Но какво невярно има в тях?

« Последна редакция: 24 Октомври 2017, 09:47:36 от pach »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Интересни снимки на български подвижен състав
« Отговор #1304 -: 24 Октомври 2017, 11:30:40 »
Нещо което не е масово и е малка серия , а уж е добро или крадено за , което не плащано или е калпаво.
Прототип - Опитен образец - не значи , че е добро.
Има милиони Прототипи на какво ли не , само на хартия или произведени по 1,2,3 бройки за показ.
04 е безспорно красива и корава машина показала забележителни качества , използвана за несвойствена работа , далеч от предназначението и .
Макар и лошата некачествена поддръжка - побългарявана и импровизации тип " направи сам " е лицето на БДЖ , за много дълъг период от време , пред вид масовите серии и закупени бройки на другите ни магистрални локомотиви.
Няма как 50 локомотива да носят служба за 500.
Безспорно е , че 04 е и гордостта на БДЖ , изящество и величие.
ДА , това е моя любимец , превърнал се в единица мярка за качество , мощ , красота и дизайн , макар някои недостатъци,които разбира се имат всички локомотиви на всички производители.
Има още няколко локомотива със почти еднакъв дизайн и компановка , конструирани преди и около 04.
Кой от кого е откраднал , копирал или купил , не е съвсем ясно.
Не може НРБ - БДЖ локомотив да е сглобен от " фашистки " фирмени производители и то няма и 20 год.след 9.09.1944 год, макар, че всички тези " фашистки или хитлеристки " фирми да са съществували много преди ВЕРМАХТА.
Вероятно това е една от причините за " засекретяването " му.
Относно моя ник - ела на някоя от срещите организирани от ЖОРЖ  и почерпи ракия със салата и ще те светна дали съм или не съм бил МАШИНИСТ на 04 .