Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Помощ при правенето на нов макет
mitko0888:
--- Цитат на: JesusBlack14 link=topic=3656.msg73224#msg73224 date=1329334503 ---Аз на втулките само допирам човката, дори не стискам бутилката. Много хитра тая смес :haha:
--- Край на цитат ---
Човката се допира до клечка за зъби, или до игла от спринцовка, карфица или нещо подобно, за да остане на клечката една малка капчица масло, която се допира до втулките. Направо от тубата - не е добра идея, дори и масльонката да е оригинална, с "апликатор" т.е. игла.
Добре е от време на време да разглобиш целия лок, като измиеш със спирт, ама после да избършеш хубаво и да извадиш всички косми, нишки, власинки и т.н.! Обикновено вътре се намират страхотни попадения и доволно количество боклуци. Внимавай с разглобяването на четките - по възможност да им запазиш мястото и положението, в които са работили, за да ги поставиш пак по същия начин. Това е добре да спазваш и с останалите части - след като са работили малко най-добре е да са си на оригиналните места.
Дори и да сложиш нов ротор с нови четки (или да обърнеш старите) това помага малко - втулките се разхлабват доволно бързо, а новият ротор има смисъл заради колектора, а не за лагеруването.
На старото Пико каквото и да му правиш след като е търкаляно известно време винаги зъбните колела започват да шумят. Включително се изностват (разширяват) и отворите на колелцата, както и геометрията на самите зъби. От този момент всякаква грес и масло е полезно, но е само временно решение, и то за много кратко време - намалява луфтовете и донякъде оправя шума. Още си спомням Людмилата как тихо мъркаше като млада и нова. След няколко десетки часа работа каквото и да правиш - резултатът ще е далече от истината.
Най-често бързото скапване на старото Пико идва от това, че никой не си отваря новия лок след само няколко дена търкаляне и радост. Така преди първото смазване вече са износени втулките на ротора, а малко след това и зъбните колела. След това може още дълго да се търкалят ...
При новото Пико има моторчета с каталожна цена от 17 евра, има по 25, има и по 35. Първите се използват в хоби серията, естествено са много по-добри от старото Пико, но са от доста нисък клас и имат малък живот. Особено ако ги въртите на мах. Има едни експерименти на Tamiya (http://www.pololu.com/docs/0J11/) със аналогично по конструкция 3V моторче на Мабучи, с пластмасова капачка, при което моторчетата се скапват само за няколко часа при надвишаване на напрежението, а при нормалното си напрежение издържат по-малко от 100 часа! Има и аналогични статии на Faulhaber, които препоръчват моторите им да работят до 1/2 или 1/3 от възможностите им (в зависимост от типа на четките). Така че не очаквайте чудеса при търкалянето на един лок.
JesusBlack14:
Доста тъжна статистика за Пикото - Хоби - ... :( ще видим Таурито колко време ще издържи. Аз никога не си карам моделите на макс, това не не удовлетворява никак!! Кефа се да си ги пускам сравнително бавно и да ги гледкам :prankster:
JesusBlack14:
Помощ с баласта ::)
Направих един тест за поставянето на баласт. Купих си корк 4мм и реших да тествам как ще се получи. Направих призмата , след което маскирах със хартиено тиксо дъската веднага до призмата, за да няма мръсно :) Намазах с С200 външната страна на призмата, след което поставих пясъка и внимателно го отъпках. Махнах тиксото и се махнаха останките. След това насипах пясъка между траверсите и минах с четка, за да няма пясък върху самите тях. След това във всяко междутраверсие капнах по една капка разредено С200 с вода и веро, за да се шмугне между пясъка. Отвътре нещата станаха добре, но не ми хареса че на някои места, краищата на траверсите отвън се покриват с малки прашинки от пясъка, а това хич не ми харесва :blink: За пръв път правя този експеримент и ще помоля по опитните от мен да споделят начини за предпазване на външната част на траверсите. Благодаря ви предварително :drinks:
Best Ripper:
Лично аз не виждам какво не ти харесва в затрупването на траверсите... Реално оголените траверси са в следствие на изоставен и занемарен откъм поддръжка релсов път... Виж тези клипове и смятам, че ще разбереш как реално трябва да изглежда релсов път, призма, траверси, затрупване и т.н. http://vbox7.com/play:d247a706 и http://vbox7.com/play:8ba7b21bf6
emilchaushev:
Хайде като начало в темата, която си започнал да се коментира поставения проблем...
За следващ проблем отваряй нова тема, ако не можеш да намериш вече започната.. Промяната на заглавието на темата пътво прави търсенето на конкретен проблем трудно, второ става голям хаос...
А по въпроса има отворена тема http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,25.0.html
Постарай се името на темата да е достаъчно за да се сети четящ какво се дискутира в нея... Като прочетах ПОМОЩ по- скоро си помислих, че някой получава инфаркт...
Съжалаявам за забележките, но има правила, които е добре да се спазват
Ако администрацията реши може да ми изтрие поста
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия