Автор Тема: Видове спирачки?  (Прочетена 13938 пъти)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #15 -: 21 Февруари 2012, 18:14:29 »
Сега се сетих, че едно от вагон-бистрата, които бяха доставени преди няколко години го бях виждал с МРС което не е демонтирано. Възможно е още да се движи с нея..

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Видове спирачки?
« Отговор #16 -: 21 Февруари 2012, 18:58:10 »
Вагоните 97ма серия имат нарочно поставен контраболт на обръщателя за видовете на спирачката ,която ще се използва или G P R Mg в нормаллно положение и G P R*Mg у нас.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Видове спирачки?
« Отговор #17 -: 21 Февруари 2012, 20:36:27 »
Ако погледнем назад в историята,имало е други видове спирачки.
В Германия по теснолинейните линии е получила известно разпространение например спирачната система Хеберлайн.При нея във фургона или локомотива има лебедка с намотано на нея въже. Въжето преминава през покривите на всички вагони и се движи върху ролки. На всеки вагон има топуз,които може да се повдига или спуска от въжето. Когато искаме да спираме,с лебедката отпускаме въжето,топуза се спуска надолу и с лостовата спирачна система създава сила върху спирачните калодки. налице е и автоматично действие- ако влака се скъса,къса се и въжето,топузите падат и спирачката задържа.Тази спирачна система за последно е използвана на теснолинейката Ошац -Мюгелн,но в средатана  80-те години е заменена с вакуумна спирачка.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Видове спирачки?
« Отговор #18 -: 21 Февруари 2012, 20:40:15 »
Имам такъв вагон саксонски 4tr в единица, 750 тестолинейка саксонска, респ. ДР епоха 3б.  Много е готина. Ще го донеса някога в София.
Сега е у един приятел - да му се кефи малко.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Re:Видове спирачки?
« Отговор #19 -: 21 Февруари 2012, 20:42:54 »
Много е интересно,нали. Дали не може да ни го качиш на снимка,за да му се порадваме.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Видове спирачки?
« Отговор #20 -: 21 Февруари 2012, 20:44:54 »
Мисля тази година да монтирам на някой от вагоните си в 1 - спирачки Хилдебранд - Кнор и Кунце  - Кнор.  Ще наснимам мероприятието.

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 532
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re:Видове спирачки?
« Отговор #21 -: 21 Февруари 2012, 20:45:47 »
Разбира се, ноооооооо ще почакам докато му взема дружинка... ;D

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2390
  • Рейтинг: 982
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Видове спирачки?
« Отговор #22 -: 21 Февруари 2012, 22:19:55 »
Винаги съм се радвал на чертичките по ръбовете на товарните вагони, там където са дръжките, които все се чупят и ги преправям ... А всъщност те показват вида на спирачката на вагона:




Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Да попитам по-опитните и знаещи!?!
« Отговор #23 -: 22 Февруари 2012, 15:02:28 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3669.msg73512#msg73512 date=1329782343
...

А локомотивите серия 86 се оказаха с рекуперативна спирачка, която обаче не работи.
Благодаря за отговорите, но не разбрах какво означава това - повредени ли са, просто не се използват, или се използват, но няма как да се отчете върнатата енергия. А на Дезирото използва ли се?

А относно безхаберието - ами то си е започнало още с поръчките на електровозите на Шкода. Доколкото съм чувал, някои от тях са произвеждани за други администрации с възможност за рекуперативно спиране (с тиристорни инвертори). А защо нашите нямат - може би за по евтино. А ако е така, в пълна сила важи поговорката "евтиното излиза скъпо", тъй като за експлоатационния период на един локомотив произведената чрез рекуперация електроенергия вероятно многократно би "изплатила" цената на рекуперативната система.
"Евтиното излиза скъпо" е вярно и в случая с нашите локомотиви 07. Те са поръчани без възможност за електрическо отопление на влака, а за ГДР например са били с тази екстра. И многократно сме ставали свидетели на гледката: локомотив 07 (с генератор с мощност близо 2200kW), "натоварен" с цели три пътнически вагона и един вагон-отоплител с дизелов котел... Горим още нафта и влачим още няколко десетки излишни тона само за да топлим...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Видове спирачки?
« Отговор #24 -: 22 Февруари 2012, 15:16:59 »
Ей сега кракомобила те изяде  :haha: .Малко са ти неточни сведенията а може и аз да бъркам.Не съм се интересувал коя година е първия локомотив с рекуперация но ще го направя.Единственното от онова време за баба Шкода доколкото знам по-различно е че е можело 61ва серия да са с реостат но и друг е въпроса че те идват чак през времето на "демокрацията".Иначе е имало реостати много одавна.При наще 41ва също но явно тогава партията е залагала на надеждност.Все още се е приемало за нормално да сложиш на кантар калодките и реостатите.
  Самия факт че при първите доставки на 43р се е смятало че влака трябва да е задържан за да използваш реостата понеже вагоните щели да се накачорат един връз друге абсурден.По тази причина дори има норочно сложено реле което не ти позволява противното.Лека му пръст на инж.Стайков щял е да сложи човека нещата в ред но....
Това с 07ма и 06та е пак въпрос на други соц идеи довели съсипването на 04та серия и 18та.Общо взето парка е бил организиран но неправилно експлоатиран.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Видове спирачки?
« Отговор #25 -: 22 Февруари 2012, 15:29:11 »
Може и да са неточни, не споря. Затова и съм написал "Доколкото съм чувал". Но имам някакъв много смътен спомен, че дори съм чел нещо за рекуперативното спиране още преди 89-та, в списание "Железопътен транспорт". А не вярвам да са писали за някой западен локомотив, но може и да греша.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Видове спирачки?
« Отговор #26 -: 22 Февруари 2012, 15:32:44 »
Последните Шкоди знаеш ли коя година са? :scratch_ones_head:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Видове спирачки?
« Отговор #27 -: 22 Февруари 2012, 15:34:23 »
Не се сещам да има електровоз Шкода (освен 109Е) с рекуперативно спиране. Всичките доколкото съм запознат аз са си с реостатна спирачка (тези които имат), но е възможно и аз да греша. 41-ва серия са имали реостат, но е премахнат при една от модернизациите им. 42-01 при пробите си тук също е имала реостат, но е доставена без такъв (както и всички останали от серията), S699.0001 която е била на проби тук - също е имала реостат (и все още си го има). От нашите магистрални ел. локомотиви единствено серия 43 е оригинално без реостат.

 Иначе твърдението на Миро "Общо взето парка е бил организиран но неправилно експлоатиран." е много вярно. 07-ма серия са доставени не с цел да возят 2-3 пътнически вагона и вагон-отоплител - а да возят тежки товарни влакове, както и 06-та серия и именно поради тази причина са доставяни без котели. За сметка на това 04-та серия и част от 55-та серия предназначени за возенето на бързи и пътнически влакове са си снабдени с котели, това, че ги съсипаха е друг отделен въпрос. Като цяло локомотивите в БДЖ са доставяни с цел и ако са се използвали само за тази цел щяха да продължават да вършат работата си по един чудесен начин - сиреч обаче сме решили, че с 06 и 07 ще возиме пътнишки влакове, а 04 ще караме товарни.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Видове спирачки?
« Отговор #28 -: 22 Февруари 2012, 16:01:48 »
Май никой от нас не е напълно сигурен за Шкодите  :) Но пък сега ме чопли въпроса - откъде ще съм чувал още като малък за рекупераивното спиране? Тогава бяхме доста задръстени откъм информация от широкия свят, затова си мисля, че трябва да е било за нещо, което е било от соцлагера. А ако не е било за шкодите - за кога ще да е било?
Ще помоля някой, ако има архив на списание "Железопътен транспорт" отпреди 89-та да се порови, че да изясним въпроса и да мирясам  :)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Видове спирачки?
« Отговор #29 -: 22 Февруари 2012, 16:18:24 »
45.176 – 205      1983 –1984
Последната доставка Шкода.Сиреч 1989 още е далеко.Тук има хора запознати с IGBT и GTO с тяхната поява вече рекуперацията е досто по-проста за изпълнение. Коментирахме  че лок 86серия от 1984 също има рекуперация но той е именно по тази система за управление.Може би си чел нещо от Г.Стайков който още с внасянето на 46та серия е бил предвидил тяхната модернизация и то доколкото съм запознат доста по-добра от тази днес на 46 200.Част от елементите е трябвало да бъдат произведени в незавършения завод за лазерни технологии в Пловдив който е на една улица с Разпределителна гара Пловдив.
Това всичкото го знам само от слухове на който се научих вече да невярвам но пък някой път всичко си излиза както е казано.