Не се сещам да има електровоз Шкода (освен 109Е) с рекуперативно спиране. Всичките доколкото съм запознат аз са си с реостатна спирачка (тези които имат), но е възможно и аз да греша. 41-ва серия са имали реостат, но е премахнат при една от модернизациите им. 42-01 при пробите си тук също е имала реостат, но е доставена без такъв (както и всички останали от серията), S699.0001 която е била на проби тук - също е имала реостат (и все още си го има). От нашите магистрални ел. локомотиви единствено серия 43 е оригинално без реостат.
Иначе твърдението на Миро "Общо взето парка е бил организиран но неправилно експлоатиран." е много вярно. 07-ма серия са доставени не с цел да возят 2-3 пътнически вагона и вагон-отоплител - а да возят тежки товарни влакове, както и 06-та серия и именно поради тази причина са доставяни без котели. За сметка на това 04-та серия и част от 55-та серия предназначени за возенето на бързи и пътнически влакове са си снабдени с котели, това, че ги съсипаха е друг отделен въпрос. Като цяло локомотивите в БДЖ са доставяни с цел и ако са се използвали само за тази цел щяха да продължават да вършат работата си по един чудесен начин - сиреч обаче сме решили, че с 06 и 07 ще возиме пътнишки влакове, а 04 ще караме товарни.