Автор Тема: Новини от жп транспорта в България  (Прочетена 397901 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5621
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

spas_tf

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 306
  • Рейтинг: 42
  • HO Епоха V -VI София
    • www.smilenov.eu
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1037 -: 18 Декември 2024, 20:12:46 »
"Окончателно пропадна покупката на 35 нови влака с европари"

https://www.mediapool.bg/okonchatelno-propadna-pokupkata-na-35-novi-vlaka-s-evropari-news366259.html

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1038 -: 07 Март 2025, 12:44:24 »
Мдааа... :scratch_ones_head:

Цитат
Френската фирма "Алстом" е избрана за доставчик на 35 нови влака за БДЖ
Френската компания "Алстом", която е сред трите най-големи производители, ще достави 35 мотрисни влака за нуждите на БДЖ, това съобщи министърът на транспорта Гроздан Караджов в отговор на въпрос в парламента.
От подалите оферти четири компании - PESA, Alstom, Škoda и Stadler Polska, само "Алстом" е обявила, че може да изпълни поръчката за 28 месеца, уточни Караджов.
След като изтекат 10-те дни, през които изборът може да бъде оспорен, представители на "Алстом" ще бъда поканени за подписване на договора. Европейската комисия е дала позволение всички влакове, доставени до 31 август 2026 година, да се платят със средства от Плана за възстановяване и устойчивост, а останалите - с пари от бюджета. По ПВУ целево са предвидени 660 млн. лв. 

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1039 -: 27 Март 2025, 19:18:52 »
локомотива "Смартрон"
Те ще обслужват дълги линии от София към Видин и Бургас и ще бъдат кръстени на изявени възрожденци
Днес, 14:29

БДЖ
Новините на "Сега" - директно във вашия мейл.
Първите три локомотива "Смартрон" по договора със "Сименс Трон" са доставени и готови за експлоатация, съобщи "БДЖ-Пътнически превози". Общо по този договор очакваме десет електрически локомотива, като останалите седем трябва да пристигнат до края на 2025 г.

Новите десет локомотива ще бъдат кръстени на изявени български възрожденци, допринесли за изграждането и развитието на железопътния транспорт в страната, съобщават от националния превозвач. Първите три ще носят имената на Никола Корчев, Тодор Каблешков и Петко Николов (първият главен директор на железниците и пристанищата у нас). Те ще обслужват приоритетно дълги маршрути, като линиите София – Видин и София – Бургас.

В експлоатация по нашите жп линии вече има 15 локомотива от същата серия. Те носят имената на български владетели.

Върху всяка от новите машини ще бъде изобразен единен QR код, който ще препраща към специална секция на официалния сайт на БДЖ. Там пътниците ще могат да се запознаят с живота и делото на всяка една от личностите, чиито имена носят локомотивите, както и с техния принос към железниците в България.

С въвеждането на новите локомотиви в експлоатация, „БДЖ - Пътнически превози“ ЕООД продължава поетапната подмяна на остарелите и амортизирани машини. Целта е да се подобри качеството на пътническата услуга и да се гарантира максимална надеждност на влаковете по основните направления в страната. Старите локомотиви са една от най-честите причини за аварии с влакове.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1040 -: 30 Март 2025, 11:06:10 »


https://ift.tt/r6jEtCL

Умолявам така популярния тук железопътен анализатор Pach за експертно мнениe!

Ден за копане-
Троян- Карнаре,
о, бела чао чао чао! :dance1:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1041 -: 30 Март 2025, 12:08:07 »
 :blush2: :blush2: :blush2: не бих се титулувал така.
Само фен - нищо повече.
То всичко си е казано в публикацията.
И за това са си виновни изключително в БДЖ и
техните некадърни корумпета! :diablo:
Щото наскоро чух, че не трябвало да обобщаваме глупостите на НКЖИ с името на БДЖ! Съгласен съм, но хората не правят разликата именно заради глупостите и на двете държавни предприятия.
За пореден път се доказва, че  :on_the_quiet:
като стопанин може само да създаде разруха, некомпетентност и корупция.
Стискаме палци министър Караджов да спре това най-после!
 bg&flag

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1042 -: 04 Април 2025, 11:58:57 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1043 -: 09 Април 2025, 13:01:33 »
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
Вицепремиерът Караджов: Започваме сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози
07.04.2025 г.
Започва сериозно преструктуриране на БДЖ-Товарни превози, което включва намаляване на разходите и анализ на всички тарифи за превоз на товари. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на среща с президента на Конфедерацията на независимите синдикати в България Пламен Димитров, представители на синдикалната организация и ръководствата на Български държавни железници и Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

„Близо половината от товарите, които се превозват с жп транспорт в България, се обслужват от БДЖ-ТП, а останалата част - от частните превозвачи на пазара. Въпреки това обаче данните за миналата година показват, че оборотът на дружеството е 140 млн. лв., а просрочените задължения са 33 млн. лв.“, каза Караджов. По думите му всеки частен субект би обявил дружество с такива финансови резултати в неплатежоспособност.

„Към момента сме ограничили всякакви външни разходи, за да избегнем натрупването на още задължения“, коментира вицепремиерът и добави, че се търсят начини за продажба на неоперативни активи на дружеството, които генерират огромни разходи. Той изтъкна, че само за гариране на подвижния състав на коловози, собственост на НКЖИ, БДЖ-ТП плаща до 250 хил. лв. месечно. „Възложил съм на дружеството да подготви в спешен порядък списък на неоперативните активи и да се премине към продажбата им“, посочи Караджов.

От ръководството на БДЖ съобщиха, че БДЖ-Товарни превози разполагат с около 4500 вагона, а за дейността на дружеството са необходими 2000. Освен подвижния състав, активите с отпаднала необходимост са сгради, помещения и терени, които не се ползват по предназначение, но пораждат финансови загуби, посочиха от националния превозвач и дадоха за пример 230 апартамента на БДЖ-ТП в цялата страна.

Президентът на КНСБ Пламен Димитров каза, че една от важните теми в жп сектора е провеждането на честна процедура за избор на пътнически железопътен оператор. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, посочи, че е изключително важно да се изготви оздравителна програма за БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози, включително за подсигуряване на ремонтната дейност на подвижния състав.

Вицепремиерът Гроздан Караджов подчерта, че Министерството е изпратило на Европейската комисия концепция и набор от въпроси, касаещи възлагането на пътническите жп превози в страната. „След изчистване на всички детайли и преди обявяване на търга, ще проведем широко обсъждане, в което се надявам да се включат и синдикалните организации“, заяви още Караджов

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1044 -: 18 Април 2025, 17:54:29 »
Най-бавният влак в България вече пътува с 40 км/ч
17 април 2025 - 22:15 часа
Композицията Кюстендил-Гюешево изминава 34-километровото разстояние за 1 час и 10 минути.

Най-бавният влак в България по линията Кюстендил-Гюешево вече се движи с по-висока скорост - до 40 километра в час, съобщиха жп специалисти. Досега композицията преминаваше разстоянието от 34 километра за час и четиридесет минути, със средна скорост едва 20-25 километра в час.
Жп линията, която обслужва 7-8 села от Кюстендилското Краище, е с изключително амортизирана инфраструктура. Причината за бавното движение е напълно износеният релсов път, по който все още се използват дървени траверси.
Въпреки многократните опити от ръководството на БДЖ да прекрати обслужването на линията, влакът продължава да пътува, тъй като е единствената връзка със света за жителите на малките населени места в района.
Повишаването на скоростта до 40 километра в час е станало възможно благодарение на използването на по-лека мотриса "Дезиру", която има по-ниско тегло от стандартния дизелов локомотив. С новата композиция пътуването вече отнема час и 10 минути.
Влакът обслужва линията три пъти седмично - в сряда, събота и неделя, като обикновено пътува с един вагон и превозва до 10-15 пътници в двете посоки.


Източник: https://www.dunavmost.com

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 748
  • Рейтинг: 271
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1045 -: 26 Април 2025, 09:48:47 »
България обновява жп състава си с инвестиция от 1 млрд. лв.
https://www.economic.bg/bg/a/view/bylgarija-obnovjava-jp-systava-si-s-investicija-za-1-mlrd-lv

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Новини от жп транспорта в България
« Отговор #1046 -: 07 Май 2025, 17:32:02 »
Ремонтът на Централна жп гара София се забавя и няма да приключи през август 2025 г., какъвто бе първоначалният план. Очакваният срок за завършване на ремонта е юни 2026 г. – почти година по-късно от планираното. Това става ясно от отговор от Министерството на транспорта на въпроси, изпратени от ФрогНюз по реда на Закона за достъп до обществена информация. Причината – изготвен и одобрен ревизиран план-график за изпълнение на строително-монтажните работи. От отговора става ясно, че след юни 2026 г. ще спрем да се прекачваме от влак на влак на гара София Север.
 
От 7 май 2024 г. насам реорганизацията на движението на влаковете от и до Централна жп гара София тече с пълна сила. Пътниците в повечето влакове в посока Своге, Лакатник, Мездра, Русе, Видин, Варна, Плевен и Лом (цялото северно направление) се прекачват от един на друг влак на гара София Север. Причината за реорганизацията е ремонт по коловозите.

 

Ремонтът трябваше да продължи 15 месеца – до август 2025 г. От отговора на Министерството на транспорта на въпросите на ФрогНюз обаче става ясно, че към днешна дата се очаква близо година закъснение – до юни 2026 г.









В първия ден на реорганизацията на движението пътниците споделяха за тотален хаос и липса на яснота. „Положението в БДЖ заради ремонта на Централна гара не може да се нарече просто хаос, а ад!“, разказаха пред ФрогНюз хора от Искърското дефиле, които всеки ден ползват пътнически влакове, за да се придвижат до работното си място в София. Някои от тях заплашиха и с протест.

 

Стотици, а вероятно и хиляди хора пътуват всекидневно с влак от Искърското дефиле до местоработата си в столицата. Именно линията, която те използват, е най-засегната от реорганизацията. В средата на май 2024 г. екип на ФрогНюз провери как се стига до София с един от натоварените сутрешни влакове. На 15 май 2024 г. се качихме от Своге във влак ПВ 20102, който тръгва от Плевен, минава през Червен бряг и Мездра, Лакатник и Своге, за да стигне в София. По разписание трябваше да отпътуваме в 07:03 ч., но закъсняхме с около 20 минути. Самият влак пък беше съветски динозавър от 1971 г. Повече тук.

 

Проверка на ФрогНюз показва, че към днешна дата повечето пътници вече са свикнали с прекачването, по-голям е и броят на няколкото директни влака, при които няма нужда от прекачване. Много от пътуващите обаче продължават да изпитват затруднения.

 

„За нормалната организация на движение на влаковете в Централна гара София, и по-конкретно за северното направление, е необходимо да се въведат в експлоатация изградените 11-ти и 12-ти приемно-отправни коловоза. За тази цел трябва бъде изградена и нова контактна мрежа в района на гарата, по която са стартирали подготвителни дейности от м. март тази година“, посочват в отговора си (получен на 5 май 2025 г.) от транспортното ведомство.

 

„Съгласно изготвения и одобрен график за изпълнение на строително-монтажните  работи, очакваният срок за приключване на ремонта на Централна гара София и пътуване без прекачване на гара София Север е през втората половина на 2026 г.“, се казва още в писмото.

 

До момента са изпълнени дейностите по фаза А и Б от графика, в момента се работи по фаза В, стартирала на 7 май 2024 г. Основните дейности по фаза В са почти напълно изпълнени – например 100% демонтажни работи, 55% положен нов железен път, 68% жп стрелки.

 

Не е извършена пълна рехабилитация – отводняване и пребоядисване, както бе обявено за края на 2024 г. Подлезът обаче е под отговорността на Столична община, а не на НКЖИ.

 

Причина за забавянето на ремонта

 

Според отговора причините са основно три:

 

- Промяна на проектното решение по контактната мрежа, наложена от технически обследвания;
- Необходима е била промяна в разрешението за строеж, влязла в сила на 27.03.2025 г.;
- Спирането на друг проект (София–Елин Пелин) през 2021 г. също е допринесло за промяна на технологията на работа.

 

Подновяване на подвижния състав по НПВУ


Към май 2025 г. са подписани три договора:

 

- 9 маневрени локомотива – 5 вече в експлоатация;
- 20 + 5 нулевоемисионни мотрисни влака (300 седящи места);
- 35 нулевоемисионни мотрисни влака (200 седящи места) – 12 ще са готови в рамките на НПВУ.

 

Според отгоова на Министерството на транспорта, всичко се изпълнява по график и не се очаква забавяне по доставката на новите влакове.









Летният сезон

 

От транспортното ведомство посочват, че БДЖ ще осигури допълнителни вагони, включително спални. При нужда ще се пуснат и извънредни влакове до Варна и Бургас.

 

Илияна Маринкова