Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

БДЖ през различните исторически периоди

<< < (2/36) > >>

liro4605:
ММММ дааааа!Тежкотоварно  :scratch_ones_head:!
Не се правя на много голям професионалист,но ще кажа,че точно тук си проличава професионализма.Тежкотоварно движение се извършва само със съгласие на локомотивната бригада,това ще рече,че тя трябва да познава на 100% възможностите  на локомотива,както и профила на пътя,да усеща движението на влака(за някои лидери някога са подбирали само вагони с търкалящи лагери за да се изтъкнат че и те могат).Тук идеята не е да се потроши локомотива,а с разумни манипулации на лок.бригада да се извози влака.
Ще дам простичък пример:
500т влак и перфектно време
500т влак и 'лигавица-тамън роснало'
?-второто несъсипва ли локомотива?
?-щом във вторият случаѝ ще се справи в първият дали няма да може да извози 600-650т?

 :scratch_ones_head: Не ги разбирам тез неща,но е някак логично  :scratch_ones_head:

 

bdz43r:
Мисля, че в случая с тежкотоварното движение се касае за двойни и тройни влакове, в опит за сляпо следване на съветския пример с техните огромни влакове. Все едно в днешно време да подкараш 1000 тона за Вакарел с една червена машина при норма 600.

pach:
Тежкотоварното движение е съсипия както на локомотивната бригада, така и на машините.
Бригадата не е можела да направи нищо, каквито и да са професионалисти, просто защото..."Партията така нареди!". :pioneer: :censored:
Имало е локомотивни бригади, които от простотия са напъвали така машините, щото "...след тях и потоп".

Спомням си инж.Деянов ми разказваше с горчивина в гласа, през 70-те години, как при не един влак с огромен тонаж и дължина,
каран по съветския пример, обикновенно на гара Владая, гаровия персонал не е искал да излиза на перона,
тъй като буквално са летели скъсани нитове от рамите на локомотивите. Показваше го с кръстосани ръце
как са се движели листовете от рамите при претоварването и са късали нитовете.
Казваше, че след такава повезка почти всички машини са влизали задължително за ремонт.

Да не забравяме, че "увлечението" по това тежкотоварно движение е и в основата на изоставянето на двуосните товарни вагони
и съответно пренасочването на товарите от клоновите участъци към автотранспорта.

Всъщност като се замислим - кое му е хубавото на този тип (по български) на тежкотоварното движение??? :scratch_ones_head:

KRAKOMOBILA:
Всякакви движения на локомотивите с наднормени влакове са тотална идиотщина според мене. Дори в момента при електровозите е напълно безмислено. Дори и с 20 тона отгоре. Не го виждам като майсторлък - то е ясно, че машината ще го изкара, но по този начин се съсипват карета, тяги, опори, редуктори - и като цяло се натоварва механиката, а в определени случай и електрическата част - което е напълно безмислено, все пак тези локомотиви не са за едно дежурство.
 
 А като тежкотоварни влакове се сещам за вертушките от Бургас с чисто новите 45-ти които са карали с по 4 машини влакове от рода на 5-7 хил тона и са ги късали по няколко пъти до Обединена.

IKAR:
Хал хабер си нямам от парни машини, но да кажа за въглищата. Има четири основни вида - антрацитни, черни, кафяви и лигнитни.
Антрацитните, са, така да се каже, най-хубавите въглища, тоест най-висококалоричните, но за съжаление в Чалгаристан имаме съвсем-съвсем малко от тях - едно миниатюрно находище край Своге, което вече е изчерпано.
Черните въглища са на второ място и те са най-широко използваните и за парни локомотиви, и за производство на ел. енергия. Поради високото качество те са обект и на международна търговия. У нас също имаме малки, крайно недостатъчни находища. Всъщност в Добруджа имаме цял втори Донбас с черни въглища, но те са на много голяма дълбочина - между 1500 и 3000 метра, което прави добивът им сложен и скъп. А като писнат и еколозите, че ще се съсипва "житницата".......
Кафявите въглища са по-калпавите и нискокалоричните - поради тази причина се използват само за производство на електроенергия, като се горят на място - например ТЕЦ Бобов Дол - транспортирането им е неизгодно, за внос и износ въобще и дума не може да става.
Лигнитните въглища са най-ама най-калпавите, в чужбина дори не ги броят за въглища и не ги използват. Може да станат такива примерно след 100 хил. години. За съжаление имаме най-много от тях - 90 % от всички находища на въглища у нас. Може да се каже, че България е най-богатата територия в света на най-калпавите въглища. Само у нас в Мариците с цената на много компромиси с тези боклуци се произвежда ток.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия