Автор Тема: Проект Tabaklok 01.22  (Прочетена 13617 пъти)

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #15 -: 27 Август 2012, 15:08:01 »
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #16 -: 27 Август 2012, 15:16:59 »
Това вече обяснява фактите.  :)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 353
  • Рейтинг: 110
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #17 -: 27 Август 2012, 18:56:55 »
Цитат на: zazo link=topic=3957.msg81244#msg81244 date=1346069281
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #18 -: 27 Август 2012, 19:30:43 »
Цитат на: Petko Ivanov link=topic=3957.msg81249#msg81249 date=1346083015
Цитат на: zazo link=topic=3957.msg81244#msg81244 date=1346069281
Аз доколкото разбирам от написаното под клипа, пътуването е използвано, за да го преместят от едно място на друго, защото там където е стоял досега вече няма достатъчно място.
Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................

Die Überfuhr der Tabaklok von Biel nach Full in ihre neue Heimat am 19. August 2012.

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #19 -: 27 Август 2012, 20:55:27 »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #20 -: 27 Август 2012, 21:54:56 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=3957.msg81251#msg81251 date=1346085043
...Аз не прочетох такова нещо. Може текста да е редактиран впоследствие. Нашият 01.22 все едно е изкаран от Асеново вчера. Даже и зелената боя си седи. Наистина учудващо как за толкова години нищо не е пипнато да се възстанови .....................

Натисни бутона за повече информация. Там ще намериш всичко, вкл. и цитираното досега


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #21 -: 28 Август 2012, 08:32:19 »
Да сме доволни, че е изтеглен от далеч от циганските набези и мераци за обогатяване от скрап... :sarcastic:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #22 -: 28 Август 2012, 08:43:30 »
Ми да ги изпратиме всичките там тогава ?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #23 -: 28 Август 2012, 09:05:44 »
Ми ако е сигурно, че ще оцелеят по-добре от колкото тун - давам ги ...одма!!!!!
Излишно е да се повишава настроението - сам виждаш какво става в БГ.
Няколкото въстановени локомотива са такива благодарение на шепа хора и ...въпреки държава, БДЖ и цял куп тъпи чиновници.
Дори големите възможности които предлага за атракциони и т.н. са всячески спъвани и отказвани отново заради скудоумието на
шепа некадърници на различни нива в системата. Да продължавам ли?
Да благодарим на хората които със собствен труд (а често и средства) все пак се борят, но когато и на тях им писне, остареят и т.н.
Какво ще правим тогава???? Нима някъде има програма, концепция, доктрина, политика ...за парните локомотиви???????

Нима не се нарушиха цял куп заповеди за локомотиви определени за музейни и все пак по неведоми пътища нарязани за скрап!!!!!!!!!??????

Това е кауза пердута в БГ, поне докато правило е да се управлява от възможно най-некомпетентните хора в системата!
В това отношение и тук можем само да завиждаме на чужденците, как се отнасят към историята си и как си пазят старините (техническите)!!!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #24 -: 28 Август 2012, 10:19:11 »
А защо такава дейност трябва да се свързва с БДЖ? Купи си лок, реставрирай го, прави си атракционни пътувания. Може и музей да си организираш.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #25 -: 28 Август 2012, 11:06:12 »
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога)  да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #26 -: 28 Август 2012, 16:04:49 »
Цитат на: pach link=topic=3957.msg81276#msg81276 date=1346141172
Бях ти написал доста точки защо това не може (съответно - не мога)  да се направи в България,
но стигнах до извода, че поста ти по скоро е за кръчмарска маса, отколкото за сериозна тема във форума...
И наличието на достатъчно пари и малко лудост в очите, не е достатъчно условие такова нещо да се направи у нас
дори в следващите десет години.

Не разбрах кога си ми написал и какво не може ...
Ако имаш в предвид поста си малко по-нагоре, явно не разбираш за какво става въпрос.

Над 30 са жп музеите в Германия, измежду тях такива като Бохум, ... - да не преписвам от интернет. Но само един от тях е DB museum, с експозиция на три места. Всички други са частни. И в резултат на конкурентните им отношения се предлагат какви ли не атракции. И никой не мърмори че нещо не е организирано както трябва. Ако го направиш - след по-малко от година си фалирал и музеят е продаден.

У нас - такова нещо няма. Чакаме БДЖ да организира атракционно пътуване, искаме БДЖ да си реставрира локомотивите за тези пътувания, да си организира музея и т.н. Те с основната си дейност не могат да се справят, пък какво да очакваме от музейната и атракционна такава! Естествено че не може да има резултат, а само разочарования. Със собствен труд (а често и средства) и с борба (цитат от твоя пост) - нещата отдавна не се правят по света, пък защо да станат у нас? Вижда се че и в Швейцария само с ентусиазъм не става - 01.22 все още е в плачевно състояние и ограничен на 40. Да не говорим за онзи смешник от Fulgurex, който май още очаква 100 поръчки по 2500 евра от български ентусиасти, пък тогава да изкара модела на пазара.

10 часа сутринта ми е малко рано за кръчмарска маса. Т.е. мисля си че написаното от мен си е за сериозна тема във форум, макар и не на това място (но гледам че това тук е нормално).

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #27 -: 28 Август 2012, 16:44:56 »
Момчета, дайте да запазим, добрия тон. Паралелите у между България и Германия ми се виждат неуместни, дайте да гледаме по наблизо.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #28 -: 28 Август 2012, 17:07:27 »
Не си го разбрал, щото го изтрих преди да съм го пуснал тук....

Идеята беше, че на дълго и широко обяснявах защо не мога да си купя локомотив и да го възстановя...
...но открих че става твърде дълго и то от мен, само това което се сещам като неспециалист.

Ето началото как беше:

За да си купя локомотив трябва:
- да имам различни сертификати и разрешителни за оператор (иначе за чий ми е в движение ? като паметник!!!!???).
- да бъде организирана разпродажба на търг.
- да имам достъп до евентуален търг.
- да спечеля търга (тук и пмногото пари не са никакъв фактор).
- да имам коловоз за съхранението му, бил той закупен, под наем от НКЖИ или новопостроен с достъп до мрежата на НКЖИ.
- да имам поне едно ремонтно хале под покрив.
- да имам група квалифизирани специалисти оп въстановяването му.
- да мога да плащам достойно на тези хора още преди първото атракционно пътуване.
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването.
- да имам достъп до горива и т.н. за него

ит.н. и т.н.

Сега пропускам и саркастимчните коментари по всяка точка, като например към тази:
- да имам достаточно добре оборудвани машини или съответния достъп до тях - ще трябват за възстановяването. (най-добре собствено депо от големината на Софийското)

и т.н. и т.н.


Сега разбра ли защо казах, че това е по скоро за кръчмата, отколкото за тук.
При това аз не съм специалист и само мога да се досещам за всичко което трябва по този въпрос.
Колкото до ентусиазма (или борбата на хората по възстановяванет) - той стига само до определено ниво - след това си трябва
и задължително всякакава външна (на ентусиастите) помощ.

В това последното съм сигурен от собствен опит - помогнал съм за възтановяването на 5 (пет) бойни самолета,
но само като паметници във музея на авиацията в Крумово, и много добре знам къде свършват силите на ентусиастите,
и къде си трябва външна помощ от всички институции на държавата.
За нашия случай - защо пък от БДЖ се дърпат като ощипани по тези въпроси? Не е само да наличието на пари май....
Ами са на принципа - има локомотив, има проблем. Няма локомотив - няма проблемV
Та така...

Не съм искал да те засягам с израза за масата...Исках да подчертая че такъв разговор във форумна тема си енапаво несериозен.
Освен ако не е организационен за тук наличните ентусиасти...но повярвай и това съм опитвал тук на два пъти - резулатата ли?
Пълно мълчание, игнориране до там, че някои ме питаха - "Ама това кога е станало...аз пък не съм разбрал!"

Та така...

atanas72

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Проект Tabaklok 01.22
« Отговор #29 -: 28 Август 2012, 18:01:07 »
А занинищо да не помисли това не е ли възможно от всички членувяащи,400 човека  .....лв.  за  2 или3 години на вноски?