Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
liro4605:
Днес въпреки че не съм фен на дизелаците обикалях около ен на брои такива от всички доставки
ето още малко буферни снимки
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251374773750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251571023750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251591336250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251607430000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251627742500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251645711250.jpg
Едно от интересните неща за мен е че табелите се сменят независимо от доставката.
Буферите с дебелия талер са вагонните за които бях споменал че .......
Има и нещо интересно в съвремието на 07.В зависимост от това в кои район са работили конектора за към вагон-отоплителя е различен,при някои пък липсва явно са карали ПВ само лятовска.Под серия 100 вече е по съвсем друг начин.
Професоре сори че ви разводнявам темата :hi: Старая се само да съм от полза :drinks:
Rado:
--- Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84145#msg84145 date=1354092907 ---... Само да беше от другата страна за да видя дали свирките са на една линия отпред или още от началото едната е била до охладителния отсек...
--- Край на цитат ---
Ето и от другата страна :) . Само дето локомотивът е друг - 07.05 и снимката е правена малко по-късно - вероятно през 1973-74г. Струва ми се, че се вижда само една свирка.
И още една от същите години, която може би ще ти бъде полезна по въпроса със свирките - 07.21
Всъщност "свирката" не се ли наричаше "ТИФОН" или нещо се бъркам?
TANO:
Ако снимката е от 73-та г. това значи, че едната свирка още отначало си е била отзад, а ауспуха е бил сребрист ама само за малко ;D. И пак правоъгълни буфери и талига тип1. Понеже и аз имам една черно - бяла снимка на 07-25 с правоъгълни буфери правя предположение с голяма вероятност да е вярно. От 07-01 до 07-30 с правоъгълни буфери и талига тип1, 0т 07-31 до края кръгли буфери и талига тип2. Пак мерси за включването.
Сега малко сравнения на моделите. Първо с Брава.
Гледам формата на ламарината в средата на кабината между челните стъкла. При Брава е едно откровено V. При Ревел има прав елемент като колонка.
На много снимки се вижда правия елемент, но ето една Кракомобилна. Личи си кой е внимавал повече като е правил матриците.
Снимка с подравнени буфери. Контура на кабините е съвсем различен. Наклона на стъклата на Брава е по голям, защото покрива е дълъг почти колкото на Ревел(а би трябвало да е по дълъг), а долу при фара се вижда как стърчи напред. Бравешката кабина, а и целия модел е по широк с близо 1 милиметър спрямо Ревел и Роко при които ширината е еднаква. Мисля, че вероятността 2 фирми да са сбъркали ширината е по малка отколкото само Брава да е в грешка.
Тук са подравнени задните буфери. Би трябвало Брава да стърчи по напред с 2 милиметра, но тя е по дълга само с почти 1 мм.
Както и да ги гледам кабината на Бравата ми е някак неправилна, груба и по грозна.
Стигаме до покривите. Слагам покрива на първата серия до 07-30. Снимката е правена на равнището на края на ревелския покрив. Това, което надстърча отзад е изцяло различният покрив на серия 132.
Покрива при 132 е не само по висок, той се различава и изцяло по детайлите. Различни тавани и капаци на кабините, различни решетки и форми отпред. Вече имаме снимки на нашите покриви и от двата варианта. Сравнете ги с Ревелския. Съответствието е пълно с изключение на някоя и друга дръжка и куки, които ще се опитам да си ги направя сам.
Снимка отстрани. Ревел е с първия покрив. Открояват се разликите в решетките на покривите, двете различни решетки на коша и различния брой капаци на междурамните връзки. При Ревел са 10 колкото и трябва да бъдат като за 131/07. На снимките на 132 които качихме тук с Митко се вижда, че капаците на 132 са 12. Брава не знам защо са направили 13 капака. При Роко са си 12. Тук долната машина закрива и още една грешка на Брава. Резервоара е направен в средата м/у талигите, даже и по напред с почти милиметър. Мястото му не е там. Той е чувствително по близо до задната талига.
Още една такава снимка, но този път Ревел е с втория покрив.
(
При подравнени буфери отляво – най лявата колоос на Брава съвпада, но третата е по навътре. Това е така, защото Брава са направили междуосието по късо почти с милиметър. Съответно и цялата талига иде с близо 2 милиметра по къса. При Ревел и Роко междуосието е точно. На снимката – десните талиги се разминават. Нормално, все пак 132 е по дълъг локомотив с 200 милиметра.
KRAKOMOBILA:
Чудесно! Ще има ли такова сравнение и между Ревел - Роко и Роко - Брава ?
TANO:
Да, следващият път.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия