Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Проект 07-11 и 07-054 БДЖ

<< < (7/29) > >>

TANO:
Пясъчниците на 07 до 75 са във коридорите между кабините и машинното. Не, че съм ги виждал, де. Пише го в книгите на Деянов.

--- Цитат на: Vlado link=topic=4075.msg84200#msg84200 date=1354179060 ---Стояне, ако прецениш, веднага ще ти дам моя модел на седмак, за да правиш каквито са ти нужни сравнения!  :yes:

--- Край на цитат ---
 
В началото на темата писах, че това ще е просто един фоторазказ на моя опит за модел на 07. Затова взех една Брава на заем за да видя кой модел ще е най подходящ за донор на ходова част. Качвам сравненията тук защото мисля, че темата така е по интересна. Естествено ще ги сравним и с твоята, но аз съм още много далеч от края. До тук съм някъде на 15-тия километър от дистанцията. Остават ми още 27 км. и 195 м. Чак тогава трябва да купим една цистерна бира и ще сравняваме. :drinks:

mitko0888:
Във връзка със седмаците отдавна ме мъчи един въпрос: наистина ли всичките наши машини са от "късите"? Защо питам:

- Срещал съм (в интернет) не много книги, за нашите локомотиви 07. На всякъде е даден чертеж, който е взет наготово от руска документация. На него локомотивът е далече от истината, поне на външен вид. Мисля че това стана повече от ясно, особено с тази тема. Никъде не съм видял отразени различията в отделните серии, освен по отношение на пясъчниците на талигите в последната партида. А различия има доста. Сигурно са още повече, ако се задълбочим в отделните агрегати, които се използват в локомотива. Даже и в описанието на локомотива съм срещал чертеж само на едната талига.

- По-късните доставки у нас (от номер 56 до края) са правени по време, когато в завода серийно са правени стотици бройки 132-ки за ГДР. Всичките от по-дългия вид (1976 - 77 година).

Просто не ми се вярва едно серийно производство (за ГДР) да се пренастройва и да се променя, само заради рамата на нашите 15 или 25 броя!
Дали пък за нашите локомотиви не е използвана съответната рама от серийното производство (т.е. удължената на 20820 мм. с буферите), естествено окомплектована с агрегатите според нашата поръчка? За съжаление на надписите по коша не им вярвам.

Разликата между 20.62м и 20.82 би трябвало да се хване лесно и с обикновена рулетка. Дали някой знае нещо по въпроса? Или да приемем че руснаците са правели специално за нас тези 20, и след една година още 15 рами, прекъсвайки серийното си производство, в завод който е бил достатъчно натоварен с поръчки?

TANO:
Ами приеми, че са имали готови рами на склад, заложени за дострояване в чест на N-тия конгрес на БКП. Наистина не ми се вярва за толкова години в ремонта да не се е разбрало, че едните са по дълги от другите. Всъщност ако 07-81 беше по дълга щеше ли да и стане чешкия кош?

bdz43r:
Коша на 081 си е комплект с рамата.

TANO:
Тогава още един ориентир - броя на капаците на междурамните връзки.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия