Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
mntop:
07-11 съм я виждал през лятото на 1997 год. на гара Левски с пътнически влак Левски-Троян. Предполагам,че е била зачислена,а и все още е зачислена на депо Горна Оряховица. В депо Пловдив локомотив 07-111 пристигна през април 2005 год. и обслужва влакове до 2010,след което бе изпратена за извършването на подемен ремонт в Горна Оряховица.
TANO:
Благодаря на MNtop за включването и за снимките, които ми прати на 07-111. Надявам се някой да засече и 07-054.
Следващата важна стъпка. Трябва да фиксирам коша към основата. Намирам 4 еднакви кубчета от един конструктор на децата. 2 кубчета под тежестта, другите 2 под престилките уплътнени отдолу с календарчета, докато коша престане да мърда и същевременно да легне точно до акумулаторните капаци.
След като коша е нивелиран лепя 4 пластмасови парчета на страниците, така, че да легнат плътно върху тежестта. Така коша е фиксиран от горната страна.
Сега по-отговорната манипулация. Залепвам 4-те зъбчета от долната страна, които фиксират коша изцяло. Тежестта обаче трябва да е точно нагласена, за да може после талигите да си дойдат на мястото. Запилвам зъбчетата отдолу за да не се виждат.
Трябва да се изпили задната престилка заради куплунга. Налага се да разпиля с половин милиметър нагоре отворите за крановете на кноровите ръкави. Така от двете страни крановете ще са на различно ниво, но няма друг начин.
Сега вече нищо не ми пречи да дозалепя частите на покрива и да обявя ревелския кош и роковската основа за ОФИЦИАЛНО СГОДЕНИ. Вече съм убеден, че от тези заготовки ще станат локомотиви.
Сравнение между заготовките. Резервоара при Ревел е малко по-дълъг, оттам и въздушните резервоари се разминават леко. Също така акумулаторните капаци при Ревел бягат леко напред. Не знам къде е истината, но мисля, че акумулаторните капаци са грешка на Ревел – ”нарисували” са капаците леко напред спрямо резервоара. Затова капаците на междурамните връзки, които при стационарния модел се падат точно между фугите на акумулаторните капаци при задвижения отиват леко напред. На снимките, които качих дотук се вижда, че по правилният вариант е като на задвижената, въпреки че предният капак пак не си съответства точно.
TANO:
Продължавам с комикса.
Подозирах, че и на тази площадка над буферите има разлики, но според Миро са еднакви. Тези правоъгълни дупки няма как да ги направя, защото мястото е доста неудобно за пробиване.
Площадката на модела е гладка. Даден е отделен детайл, който да се залепи, но е твърде дебел - 1,1 мм. И да го изпиля до 0,4 мм (този път мерено с шублер) пак не става, защото има правоъгълна форма, пък и шарката е друга.
Взимам скалпела и рисувам скарата с него. На снимката се вижда и оригиналния парапет, но изпилен и съответно с поне 2 пъти по малък диаметър. Така и не го премерих.
Още се чудя дали да правя парапети от тел, но май мързела ще надделее. Ще оставя тези. Така изпилени не изглеждат зле.
Стигам до важен елемент – плуговете. Ползвам лентичка с широчина 5,5 мм, изрязана от кутия от сладолед и ламаринка от бирена кутия долу за шината на плуга. Всичко е правено на око и по снимки.
Така изглежда на първо четене. Но има за довършване отстрани, както и стойките за сигналните дискове. За сега са направени само подбуферните ръкохватки и степенките в отворите до буферите.
TANO:
Нещо забелязвам, че ви хвана страх да пишете тук, но аз продължавам да досаждам. Последно за тази година.
Три от плуговете са ясни. Трябва да приличат на този.
Четвъртият трябва да се изреже заради куплунга. Трябва да измисля и как да го разглобявам за да може да се маха и коша. Срязвам долната част и измислям тази система от зъбчета от вътрешната страна, които влизат едно в друго, за да може долната част да се сглобява с горната. При пробите системата се представя успешно.
Горните процедури са завършени и така заготовките придобиват следния вид:
07-11:
07-054:
Двата за ръчичка:
Всяка прилика с действителни лица и събития не е случайна.
И така плуговете са завършени, а това е:
” Само една малка крачка на моделиста, но огромен скок за проекта 07-11 и 07-054”, както беше казал някой.
Защото ако до тук бях сигурен, че от тия заготовки ще станат локомотиви, сега те вече приличат на локомотиви. С претенции за 07 БДЖ – възможно най точни и по трите оси . И мисля на повечето от вас стана ясно, че претенциите са с основание.
Намирам се някъде на 20-стия километър от дистанцията. Остават още 22 км. и 195 м. На този етап обаче потапям проекта в течен азот и го охлаждам до минус 196 градуса. Налага се. От 2 седмици съм зарязал домашните си задължения, донякъде и съпружеските... :yes:Имам да наваксвам по няколко фронта, на всичкото отгоре сега ми дойдоха материалите за една друга работа по хобито, която замислям много по отдавна и искам да завърша първо нея. Надявам се това да стане до един месец, след което вероятно се връщам пак тук. Уверен съм в себе си и способностите си и съм сигурен, живот и здраве, че ще завърша и този проект,. Само не е ясно кога. По тоя въпрос старите хора казват - БОЖАнова работа.
mitko0888:
--- Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84571#msg84571 date=1355214967 ---Нещо забелязвам, че ви хвана страх да пишете тук, но аз продължавам да досаждам. Последно за тази година.
--- Край на цитат ---
Ами то си е за страх ... Ако не пишем, поне ще прочетем нещо!
Въпрос: талигите така ли ще останат - с пясъчниците по тях? Не съм се заглеждал в роковски талиги, но мисля че могат да се пилнат малко. И без това после ще се боядисват.
Без да съм подстрекател, ама мисля че поне на едната мошина талигите могат да станат от "правилния" тип. Тези, скосениет, ми стоят много "замазани". Като гледам другите ти творби, едва ли ръбчето на една талига ще ти се опъне. (Това естествено след другите задължения).
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия