Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
mitko0888:
Извинявай за въпроса, ама в Ревелския комплект няма ли си три капака? (Детайли номер 25 от платка А). Не стават ли? Според мен са достатъчно фини. А освен това можеш да отрежеш перките и да ги оставиш да се въртят ...
TANO:
Започвам с талигите. Качвам последните две снимки от сайта на ариеца, в които той показва как е махнал пясъчниците. За нас това не е достатъчно. Някои вече са забелязали, че талигите на немските 130 са малко по различни ( поне на първите от серията). Да ги наречем условно тип 0. Три широки буксови опори и отпред по различно оформление на шините с метлите – по ъгловати са. На гредата без пясъчниците се вижда и как е изпилил окачването на буксовата тяга към гредата (на лявата букса).
Нашите – тип 1. Задната опора е тясна. Качвам снимки на готовите за боядисване заготовки и описвам накратко какво съм правил. Това е снимка на първа талига – тази със тахогенератора на скоростомера. Горе – лявата странична греда. От ляво – шината с метлата от жичка и ламаринка. На втора букса – тахогенератора и кабела от леяк и телче. На трета букса – заземлението. Трета опора – стеснена като на тип 2. Горе на гредата– въздухопроводите на спирачните цилиндри и под тях преработено окачването на тягите. Тях ги пилих впоследствие, та се наложи да преснимам и талигата. По нататък в темата някой може и да забележи на снимките, че 07-054 е със непреработено окачване. Скосяването на гредата го правих преди 2 години. Въпреки, че пилих напречните спирачни валове пак са малко дебелички. Долу на снимката е дясната греда. Направени са въздухопроводите на противоповличащите защити и въздухопроводите на цилиндрите. Тях обаче малко ги претупах – не направих трипътните вентили за въздуха. В роковската талига са си направени фабрично – ще ги видите там, както и на снимките на истинската талига. Не само аз съм претупал дясната греда. Гледам в новото Пико как са оформени буксовите капаци отдясно. Ако трябва да се изразя възможно най дипломатично – спестили са си труда. Защитите въобще ги няма.
Втора талига. Същата като първа, но на втора букса отляво вместо тахогенератора е центробежния регулатор на спирачката и горе на гредата – кутията между първи и втори спирачен цилиндър. Тази кутия я има само на втора талига. Честно казано не знам за какво служи. Ще да е нещо електрическо, щото я боядисват жълта – помагайте. Гледам старото Пико. Тип 0, втора талига. Всъщност на стария модел е направена само втора талига и са я сложили и отпред. Интересното е, че и на новото Пико е само втора талига, но този път са си спестили изработката на кутията.
Малко общи изгледи. Тук се виждат пясъчните тръби от тел. Има и работа за довършване. Като боядисам и залепя гредите ще подпълня този грозен луфт отпред при скосяването.
Ето малко снимки на тип 1 и чертежа от книгата на Деянов. Чудесна снимка на първа талига
Втора талига.
TANO:
Талига тип 2. Роко си е Роко. Доработките са значително по малко. Обаче и тях ги гепих в издънка. Те пък обратното на Пико са направили само първа талига (тази със тахогенератора) и са я сложили и отзад. Все пак – изпилването на пясъчниците е значително по трудно от при Ревел. Щото колкото и да режа отдолу трябва да остане материал за да оформя шината с метлата, калодковата подвеска и пясъчната тръба (отпред) и пясъчната тръба и спирачния лост (отзад). Горе на снимката е лявата греда – освен махането на пясъчниците тук сложих само заземлението. Долу – дясна греда. Само са махнати пясъчниците.
Втора талига. Изпилен кабел и кутия от тахогенератора и оформен центробежен регулатор от леяк. Горе на гредата е и кутията.
Общ вид на тип 2.
И малко снимки на истинската. Първа талига.
Втора талига.
Що се отнася до талигите на новото Пико – от тип 0 с много малко преработки може да стане нашата тип 1. Трябва да се изпилят задните опори, и да се сменят метлите, което не е никак трудно. Останалото са дребни подробности – тахогенератор на едната талига и кутия на другата. Интересното е, че на тази талига са направени противоповличащите защити. Трябва само да им се направят въздухопроводите. Другата талига (тип 2) нещо са я попретупали. Вярно, че спирачните цилиндри с трипътните вентили са отделна част, което е по гот, а пясъчниците могат да се махат. Но противоповличащите защити ги няма и като цяло Роковската талига е с по верен рисунък, фина изработка и точни детайли.
TANO:
Качвам се на коша. Започвам с детайлите около резервоара. Тук съм сърдит на Ревел. Не са направили нито един детаил. Това е дясната страна на 07-054 отпред. Направена е тръбата със спиртника и крана към него.
Дясно отзад. Нивомера за горивото в резервоара и няколко тръби от тел. Както и тръбата за наливане на гориво от жичка.
Ляво отзад. Същото като горе.
Ляво отпред. Плочката и ръкохватката на режимния регулатор на спирачката и една тръбичка.
Същите пинизи при 07-11. Ползвам резервоара на Роко. Тук има малка драма с ръкохватките на акумулаторните капаци. След толкова гледане на снимки най накрая съм сигурен – ръкохватките с пазви, както са тук на Роко са от 07-56 нагоре. Т.е. и на двете машини трябва да са обикновените , както са по горе при Ревел. Мога да ги преправя сравнително лесно, но така ще имам два модела със еднакви ръкохватки. Аз пък искам в двата модела да присъстват и двете технически решения. Почесвам се умно по главата и решавам да си спестя труда. 07-11 ще е с неправилни ръкохватки. Ще го преглътна някак с повечко вино с лимонада. На снимката е спиртника отпред дясно.
Отзад дясно. Само тръби. Нивомера и капачката за горивото си ги има фабрично. Само сложих жичка зад капачката.
Отзад ляво. Същото като горе.
Отпред ляво. Тази тръба е направена релефно върху детайла, изрязах я и я направих отделно от телче.
Малко снимки за сравнение.
Тази снимка ме радва по два повода. Първият е, че ръкохватките на акумулаторните капаци са с пазви, а машината (07-91) е като тази, която правя аз. Значи поне една от този подвид е с такива ръкохватки. Другото е формата на ламарината под капаците. При Роко е един диагонал. Ревел са копирали точната форма. Това още веднъж ме убеждава, че Ревелската матрица е може би най близо до 131/07. Въпреки, че и новото Пико е с подобна форма.
TANO:
Продължавам с коша. Кабините на 07-054. Повечето неща тук ги правих преди 2 години. Новото е, че смених шината на плуга и стъпенките до буферите с пластмасови (старите ламаринени бяха започнали да се отлепват). Пробит хамут на винтовия спряг, и това над страничните прозорци на кабината - остатъци от основите на огледалата. Кутията за отоплението до десния буфер. Впоследствие я скъсих малко от горната страна. На 07-11 няма да я слагам – отначало не са имали такава. Най се набиват на очи новите буфери. Оригиналните буфери на Ревел са голяма порнография и е въпрос на добро възпитание да се сменят. Първо посегнах към едни буфери на Пико, но се оказа, че са много дълги. Така моделите щяха да станат колкото 132 серия. Добре, че ги имах тези, от едно момче от Мездра – Калин. С тях е вече друго нещо, въпреки че и те дойдоха малко по дълги. Наложи се да дупча призмата на буферите, за да влязат навътре. Тук на тия снимки това още не е направено.
07-11. Понеже ще е соц. огледалата все още ги има. Тук проблем бяха правоъгълните буфери. С Калин отдавна съм загубил връзка. Не намерих и друг стругар, който да ми изреже нови с по големи дискове и после да ги скося до правоъгълна форма. Виках неволята 2 седмици и като не дойде тя, взех, че изпилих дисковете на Калиновите буфери, и им пробих дупки в гилзите. След което изпилих ревелските буфери така, че отзад остана опашка, която да вкарам в гилзата. Стана стабилно, доволен съм. Кноровите ръкави малко ми дебелеят, но се чудя да ги пиля ли, или да ги сменя с роковски. Има и трети вариант – да ги оставя така. Този вариант най ми изнася.
Гледам една снимка на Пико и Ревел от миналата година. Долният ръб под прозорците, самите прозорци и ръба на тавана над тях при Ревел са видимо по ниски. Не знам къде е истината, но мозъчната ми клетка има усещането, че и двата модела бягат от съвършенството. Още от самото начало ми се струва, че горната част на кабината на Ревел изглежда по ниска и схлупена, но в Пикото май също има нещо сбъркано. То пък сякаш е по високо отколкото трябва. И с риск да ме обвините в пристрастие, Ревел по ми прилича на 07.
Вътре в кабината. Не си намерих кормилца от колички за колелата на ръчната спирачка. Затова си ги направих сам от тел. Над вратата е плафона за осветлението.
Стойка за разписанието, ръкохватки на влаковата и директната спирачка и скоростомер. Тук има още за дялкане, но няма как да го довърша преди да съм боядисал стените. Те пък трябва да чакат първо да боядисам моделите отвън. Затова засега зарязвам кабините малко недовършени и от следващия път се качвам на покривите.
Малко истински снимки на кабините.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия