Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
TANO:
Ако не смятаме вкараните навътре буфери, допълнително преработеното окачване на буксовите тяги и гърнето на рамата това трябва да е 07-054.
Кусури от мен – едри вентилатори, съчетани с по нисък покрив на ауспуха и един капак в повече зад решетката на ауспуха. Вие сте на ход.
С това подминавам 30-тия километър от дистанцията. Остават още 12 км. и 195 метра. Предстои боядисване.
TANO:
Боядисването е голяма заигравка. Два часа облепваш, бъркаш бои, покриваш всичко с вестници, вадиш и гласиш аерографи и бояджийски камери (моята е от кашон), за да свършиш после работата за 5 минути. След което следва още 2 часа „отсервиране” – миене, чистене и прибиране. И 3 дена чакане да дръпне боята. Аз не можах да си намеря облепващо тиксо на Тамя, това е купено от кварталната железария. И на 2-3 места ми отлепи боята, та се наложи да поправям с четка. Кво да се прави – в боядисването съм още новобранец.
Като се има предвид скромния ми вапцаджийски опит ето какво се получи от заготовката на 07-11:
Основните цветове са с аерограф, но има и доста на ръка. С черно – гумените уплътнения на прозорците, страничните стъкла на кабините с 3 цвята, с червено ръкохватките на капаците и крана на спиртника, с жълто вътрешната страна на фара, кутията на талигата и капачката за горивото, със сребристо ръкохватките, бравите и праговете на вратите. Всички решетки и белите кантове на буферите са омацани по моя си начин – с тънкописец с туш и после попиване и леко размазване с памук.
Опит да надникна в кабината. Тук исках да видя как ще стои скоростомера.
Това е локомотивната бригада.
За десерт едно заводско кадро на 07-22. Годината трябва да е 1973-та. Най ме е яд, че табелите още не са боядисани, за да ги видя какви са. Заводската табела се знае, че е синя, но имам съмнения, че отначало всички други табели също са били сини. Така и мисля да ги боядисам. Някой да знае нещо по въпроса?
tritehiksa83:
Евала човек евала от всички модели които съм виждал този е най точен, най истински, най прилича на оригинала и е с най точната боя!
pach:
Тиксото от кварталната железария, преди да се положи като бленда по модела се "попипВа" малко с пръсти
за да намалее силата на лепилото. Ако прекалиш с пипането (макар да не е жена) пък много отслабва и не държи
точно когато пръскаш с аерото. Всеки експериментално стига за конкретното тиксо колко пъти трябва до го пипне
между пръстите. Обикновенно е 2 до 3 пъти, но има и изключения при които един път е достатъчен (
и трепериш да не се отлепи при бояджилъка) или 4 до 6 пъти ...и си си омазал прилично пръстите, а тиксото
го гледаш изпитателно-подозрително, след което го изхвърляш. В първото изключение си купил старо тиксо
(стояло може би дори на слънце), а във втория, пък е прекалено новопроизведено.
"Истината е някъде там - агент Мълдър". :spiteful:
След като определиш как да намалееш силата на лепилото, пристъпваш към изрязване и обрязване на блендите (или маските ако предпочиташ) и при получен краен резултат по форма, го пипваш колкото пъти трябва и лепиш на мястото му.
Така гарантирано на 95% няма да ти краде от боята след сваляне на "маскировката" по модела. Повече опит може би
тук ще сподели г-н Бояджиев, ако се появи скоро обаче. Той (след Васко разбира се) е според някои, бояджията постигнал
най-добри резултати при боядисването на неговите модели. Дори като определяне на цветове е стигнал доста напред, като
се има предвид, че и той твърди като теб - че сте прохождащи "вапцатори и мазачи на цветове".
Едно е безспорно обаче - хубаво е тиксото да е именно като твоето - на хартиена основа,
защото все още има от старите бои които са доста агресивни към определен материал.
;D ;D ;D
ПП. ПРи отлепването аз ползвам освен островърхи пинсети и свръх тънък "скалпел" от бръснарско ножче направен,
за да "режа" слоя лепило когато се наложи. А самото лепило което понякога все пак остава на модела, го свалям внимателно
с "търкане на пръсти" където може или подострена като молив гума,
за да се свали по чисто механичен способ - без опасни химикали и т.н.
ПП. Снимката във фабричното хале на БДЖ-07.22 направо е историческа и ценна находка! ;)
Ivo Nedkov:
Браво :good:, много добре се получава.
Като се довършат и детайлите ще стане екстра. :yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия