Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на JORDAN в мащаб ТТ

<< < (4/11) > >>

JORDAN:
Имам нужда от съвет при полагането на релсите - всички препоръчват захранването да става на няколко места, през метър или два.
Тъй като трасето на макета ми ще е около 12 метра, то май трябва да го захраня на поне 6 места.
Използуваните релси са на Тилиг - сглобяемите.
Та въпросът ми е: трябва ли да купувам няколко захранващи релси, които да вмъкна в трасето или някак да се опитам да запоя кабелите за релсите?
С новия профил на Тилиг това запояване ми се струва малко сложно, споделете как правите захранване в няколко точки.
Със старите релси П профил беше доста по-лесно, но сега се чудя дали да не запоя отдолу кабелче на свързващите пластини , които съединяват релсите в краищата???

Спрял съм се на първия вариант на трасето, който ми направи Пламен.
Мисля, че за мен е доста добър вариант - 12 метра трасе, 9 стрелки, две нива.
Предвиждам да карам и аналогови локомотиви от старите / имам няколко/, но и да мога да карам и дигитализирани локомотиви.
Засега имам един, купих и два декодера и ще се опитам да ги сложа на едни стари гедерейски машини.
Знам, че моторите им не са много подходящи и ще е компромис, но засега няма пари за други локомотиви.
След два три месеца ще си купя втори съвременен локомотив на Роко и така лека-полека ще се обзавеждам.
Само да е живот и здраве, че вече съм на 55. :lol:

Ще съм благодарен, ако споделите как на практика правите многоточковото захранване, че фабричните захранващи релси са по 5 евро едната???

Другата седмица ще кача няколко снимки в темата, за да се види какво се получава.

mitko0888:
Като правиш макет захранващи релси не ти трябват. Особено ако струват пари. Не знам кои са "сгробяемите" релси на Тилиг, но ако питаш мен, не ти трябва нито една готова релса. Вземи си флекс и си режи и изквивай колкото и каквото ти трябва. Запояването става по два начина: Може да запоиш жицата отдолу на свърващата пластинка. Може и директно на релсата. Тъй като аз изпорзвам само флексове, запоявам жиците отдолу, в празното между две траверси. След баластиране не се вижда нищо. А и безз баласт трябва доста да се загледаш за да видиш къде е жицата. За запояването си вземи флюс. Аз ползвам течен (защото такъв намерих), вземи си по-слабо киселинен. Капвам една капка и с поялника жиците се запояват за секунди. 

JORDAN:
И моите са сглобяеми - флексове, от тези дето релсите са по един метър и на тях се нанизват гъвкави траверси.
Благодаря за отговора, доколкото разбрах, ще трябва да запоявам жиците за свързващите пластинки отдолу.
То и аз така мислех да правя, но не знаех дали има някакъв друг начин.

Няма тогава да купувам никакви захранващи релси, ще си купя няколко светофора на Флайшман - гледам има готови по 10 евро и "баузац" по 7 евро.
От 4 светофора ще спестя 12 евро ;D само дето не знам дали ще мога да сглобя успешно светофорите.
Те на 16 волта променлив ток ли са?

Питам, защото като изключа релсите, всичко друго - светофори, бариери, стрелки и т.н. ще ми се захранва от стария траф с 16 волта променлив ток.

pach:
А тези светофори по коя система са (п редполагам някоя немска)?
Колкото до това как да си опроводиш релсите, ето един от възможните начини който аз прилагам:
http://bgtt.eu/forum/index.php/topic,20.msg234.html#msg234


като при мен са доста по-нагъсто от твойте "метровки" (на през 20-тина см) заради нуждата от толкова изолирани участъци.
И още нещо - щом си с флексове, добре би било да си разпечаташ схемата в 1 към 1 (има тази опция във WinTrack-а),
като можеш да секционираш целия макет на листове А4. Това помага мнооооого при работата на "живо място" със флекс-релсите!!!

JORDAN:
Благодаря за отговорите и най-вече за снимките.
Стана ми ясно как се свързват релсите със захранването, без да се използува захранваща релса.
Не съм запоявал от сигурно 25 години, но вече си купих поялник от 40 вата и ще проведа малко тренировки за да си припомня отдавна загубени умения.

Ще си поръчвам в Липето разни други приспособления и съм решил заедно с тях да си купя първия ми съвременен парен локомотив. Тези, които имам са на по 30 години - едновремешно ГДР производство.
Казаха ми, че със старите им мотори е доста трудно да се постигнат ниски скорости и е почти безпредметно слагането на декодер в тях.
Е, аз съм дървена глава и въпреки съветите ще наслагам евтини декодери на някои от старите локомотивчета.

Но имам въпрос кой локомотив да си взема?
Първият вариант е на Тилиг:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Tillig/4-3-003002-189022-0-0-0-3-4-2-0-gatt-gb-p-0/ein_produkt.html

Вторият вариант е на Роко:
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Roco/1-3-003002-149289-0-0-0-3-3-2-0-gatt-gb-p-0/ein_produkt.html

Цените им са сходни, не ми се дават повече от 170 евро за локомотив на този етап.
Който е да взема, ще му сложа декодер без звук.

Та дайте акъл кой от двата локомотива да поръчам.

Пускам тези писания в темата ми за макета, защото локомотивите ще се движат по моя макет.
А иначе докъде съм стигнал - от два дни нанизвам траверси върху релсите, защото имам флекс релси.
Много е забавно, но на ден не мога да отделям повече от час за тази работа.
Утре ще съм нанизал всички траверси / около 15 метра релси имам/ и после ще действувам нататък.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия