Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Теснолинейката - HOe

<< < (6/8) > >>

stefanoff:
Намирайки малко свободно време и събирайки части сътворих поредната талига за теснолинейния 77. Недостатъците на плексигласовите са малкия радиус на вписване поради големите габарити на талигите и малките размери на корубата. Реших да се пробвам да намаля габаритите, всеки милиметър е плюс. От къде се почна: Поръчах си от китайски сайт набор от зъбни колела и оси, но след получаването им след няколко месеца вече знаех какво ми трябва, поръчах си вече конкретни неща, но отново се оказаха неподходящи и чакайки вече точните зъбчатки метнах тестове. Издирих си генератор на зъбни колела за софта ми и си поиграх да попроектирам с наличните зъбчатки. Начертах талигата със съответните отстояния, пренесах чертежа на месинг 0,3мм и го резнах, като преди това разпробих за всички оси.
.
Измъквайки тайно едно парче пластилин от щерката почнах да сглобявам. Дистанционерите са от месингови втулки които издирих в цеха.

Добавих и другия елемент, поогънах стойката на червяка и затегнах гайките.

На теста всичко се движеше перфектно и тихо, което ме изуми за хенд мейд.
Общо взето стигнах до няколко извода:
Колкото и да си прецизен ръчното разпробиване дава отклонения, което се изразява в това, че зъбните колела не контактуват по цялата си дължина. Това ще го оправя с ецване.
Оказа се че с тази констукция се получава че разтоянието между колелата е 9,5 мм и не влиза в релсите, смятам да изпиля дистанционерите и зъбните колела с 1 мм за да стесня допълнително талигата.
Закрепването на червяка  ще е на отделни елементи, а не от огънати елементи на талигата.
Тестовете продължават, така или иначе чакам други зъбни колела, които са предвидени за талигата.
Поздрави

stefanoff:
Направих леки корекции по размерите , сглобих си установката за ецване и си ецнах новите детайли. Този път няма никакво несъосие и всичко стана перфектно. Коригирах и закрепването на червяка и смятам , че новия начин е по удачен.
Ще има леки дребни донамествания, но поне усетих на къде е правия път.

Почвам да мисля успоредно вече и шасито и начина на закрепване на талигата към него.
Поздрави.

mitko0888:
Честито! Много добре става. Направо ти завиждам че можеш да си ецваш и режеш каквото ти трябва, пък и колелца можеш да си имаш каквито си искаш...

На теория би трябвало това горното колелце да го свалиш надолу, имаш достатъчно място. Това до него в дясно да иде още надясно и да щръкне нагоре, може и по-голямо да сложиш, или още едно над него, и червякът да зацепва на него, в края на талигата, а не на средното. В такъв случай карданчето (при червяка) ще си дойде много по-близо до оста на въртене на талигата. Това ще ти спести следващи главоболия с карданчетата.
Освен това си мисля че 4 болтови съединения за един червяк са много. И много място заемат. Предишното - с кривене на страниците - определено също не е върхът. Мисля че на това място можеш да мислиш за нещо друго.
За въртенето на талигите ако искаш пробвай с някакви Г "ушички" които да стърчат на старни от средата, между колелата. И без това там имаш един болт на който можеш да ги закрепиш и да вървят нагоре и на страни. Да направиш водачи и ограничители в рамата - както на старопиковските Е11. Можеш да подложиш и пружиниращи пластинки за да стане истинско окачване, или поне да има място за клатене в двете посоки, освен въртенето. 

daddy_g:
И аз дръпнах доста напред със 77 серия през последни няколко дни
Ходовата част е Роко


daddy_g:
Докато аз се боря със 77, Митко подкара талигите за пътническите вагони. Малко ец в домашни условия + бленди.




Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия