Автор Тема: Тема само за юнаци  (Прочетена 7882 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #15 -: 02 Октомври 2019, 17:56:13 »
И понеже съм още доникъде, та да почна отдалече. Още като излезе Минитрейнс преди 4-5 години изкопах отнякъде тези снимки- сравнения с  Уестмодел.





Дали са го направили по голям, та да си пасва и с ингилизкото НОе не знам. Сигурно е така, но за мен няма кой знае какво значение.
« Последна редакция: 02 Октомври 2019, 18:02:04 от TANO »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #16 -: 07 Октомври 2019, 11:01:40 »
Сега да поразчоплим и размера на вагоните на Минитрейнс. Разполагам само с този чертеж.


Има някои смущаващи размери в него, като например междурелсието. Дали коша е със същите размери, ако междурелсието е 600 мм? Ако приемем, че е така, меря височината на моделчето, и го изкарвам 33 мм. По чертежа трябва да е 31 мм . Значи излиза, че височината по мащаб е нещо като 1:82. Добре, ама ширината си съвпада с тази от чертежа при мащаб 1:87. Дължината е загадка – ако гледам чертежа, модела  е почти точен (с милиметър по къс), но намирам и това местенце...

http://www.lasergang.de/heeresfeldbahn.htm

 ...където се твърди, че дължината е 7,33 м т.е. модела излиза по дълъг. (Въпросното местенце представлява указание как да си направите такъв вагон в по голям мащаб, но без талиги. За талигите отдолу излизат линкове към производители на такива талиги от месинг. На мен ми беше интересно да разгледам)

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11095
  • Рейтинг: 947
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #17 -: 07 Октомври 2019, 23:21:17 »
Малко детайли и препратки от 2006/2007 години:
http://www.buntbahn.de/modellbau/viewtopic.php?t=5373
 :hi:

« Последна редакция: 07 Октомври 2019, 23:27:59 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (237)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6422
  • Рейтинг: 829
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #18 -: 09 Октомври 2019, 17:22:55 »


Впечатлен от страстните измервания на професора и аз така - изкопах размерите на жена ми от преди 4-5 години !!



Вчера проведох нови измервания - гледам и не вярвам на ръцете си - с 8 мм повече !! - ще го преглътна  :drinks:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 548
  • Рейтинг: 339
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #19 -: 09 Октомври 2019, 19:47:23 »
 Дай Боже всекиму.........такава жена.   :good:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #20 -: 12 Октомври 2019, 11:47:26 »
Ако сте приключили с меренето на гръдни обиколки (което чисто технически погледнато си е една приятна процедура), да преминем по същество – как да постъпим, ако искаме да си направим такъв вагон?





Нарочно качвам точно тези снимки, щото на тях добре се вижда, че вагона е по висок и от локомотива, и от вагона на Минитрейнс.
Да си припомним тия два чертежа:





Вторият от тях се оказа със сбъркани размери, но добре, че аз си имам рулетка, а пък на Ц. гара има такъв вагон. На чертежа с червено съм нанесъл верните размери (този вътре на пейката е предполагаем, но по всяка вероятност верен).

Височината. Ако я направя 1:87 вагончето ще стане точно толкова високо, колкото локомотива и вагона на Минитрейнс. Ще стои тъпо и затова решавам да направя модела с 2 мм по висок, т.е. всички размери по височина се смятат в мащаб 1:82.

Широчината. Вагона на Минитрейнс е широк точно колкото е кабината на  локомотива(говорим за моделите). По чертеж нашия вагон е по тесен от този на Минитрейнс, значи ще излезе по тесен от локомотива. Да ама като отидете на гарата можете да измерите, че вагона е 100 мм. по широк от него. Как да я бъде тогава? Решавам широчината да е същата като на Минитрейнс.

Дължината. Тука действам дипломатично – за да не би дължината да се разсърди на височината и широчината, решавам и на нея да и подаря 1 мм. Дължината на коша ще е 70 мм.

Така – излиза, че мащаба на модела ще е едно към гьотферен, ясно е, че ще се гони силует. Обаче съм готов да поема вината, стига да има кой да почерпи. Може и без мезе.

ПС: Абе гложди ме и тоя чертеж. Всички размери са същите, но е фургон. Даже и странични врати си има. Дали сме имали такъв?


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2013
  • Рейтинг: 762
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #21 -: 12 Октомври 2019, 15:14:34 »
На дължината си подарил само 1 мм? Да не излезе по-къс сравнен с минитриксовия и с локомотива. Давай всичко в 1:82.
А пък за фургона - у нас е имал отолкова много теснолинейки, че все някъде ще да е имало и фургон. И да не е имало, може ли влак без фургон.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #22 -: 12 Октомври 2019, 20:20:47 »
То фургони се виждат по снимките, ама всичките са такива едни схлупени, като на базата на преправени товарни вагони. Ставаше въпрос за фургон на базата на същия вагонен кош. Колкото за дължината на модела - ако се задълбаеш в чертежите ще видиш, че нашият не е кой знае колко по дълъг от оригинала на Минитрейнс. Съответно модела с подарения 1 мм. излиза 4 мм. по дълъг и даже май е повече отколкото трябва. Обаче съм сигурен, че това няма да повлияе съществено върху процеса на разширение на Вселената. Така или иначе и Минитрейнс не са работили в един мащаб по трите оси, моя ще е същата боза. Гоним силует. И си правим кеф, докато го гоним. Наздраве! :drinks:

pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11095
  • Рейтинг: 947
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #23 -: 12 Октомври 2019, 21:33:19 »
Наздраве ...проф ...приятелю!!! :drinks:
Едва ли е нужно да го казвам (освен за начинаещите),
но ти си "усетил" точно какво се прави при "едно към гьотара"!!!
Тоест когато "не ти и верен камуфлажа" и в светлината
с липсата на измервателни инструменти в "наблюдателите",
практически се гони (прави) общата визия на вагона, да е
максимално близо, без да дразни окото!!!  :hi:

Или както ти казваш - гони се само силуета!
Давай все така!!!
 :clapping:

Иишшшш....забелязвам малко мазохистични...или пък бяха садистични черти в характера ти! :lol:
То теорията е хубаво нещо, ама ако не загуби търпение публиката!!!
 :lol:
Чакам с нетърпение от теоретичната част, да преминеш към
същината - вагон-...чето (...- четата) като веществено изработени!
Тоест да може да се "пипне"!!!
(ако трябва с нитрилни ръкавици)

 :hi: :clapping: :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #24 -: 17 Октомври 2019, 11:06:00 »
Цитат на: pach link=topic=4594.msg116687#msg116687 date=1570905199

Иишшшш....забелязвам малко мазохистични...или пък бяха садистични черти в характера ти! :lol:
То теорията е хубаво нещо, ама ако не загуби търпение публиката!!!


Още в началото написах, че съм доникъде, затова печеля време за да стигна донякъде, та да има какво да покажа. Мисля, че до 5 дена това ще стане, затова не вярвам дотогава да има припаднали от чакане. Ако все пак това се случи не е лошо да си припомним как се постъпва в такъв случай. На припадналият му се помага да седне, в едната му ръка се слага чаша бира, в другата отворено пакетче чипс. В някои държави на пострадалия му се дава да мери гръдни обиколки, но нашата медицина още не е приела такива практики.

Сега да видим с какви снимки разполагаме? От оригиналните по добри са тези:
Снимка 1:


Снимка 2:


Снимка 3:


Снимка 4:


Каручката на Ц. гара е ясна
Снимка 5:


Снимка 6:


Снимка 7:


Снимка 8:


Добре,че и немците си имат две.Само дето нито са в Хамбург, нито в Кьолн. Напишете в някоя търсачка - Франкфуртер фелдбанмюзеум (е, на немски, де)– ще излязат още много снимки:
Снимка9:


Снимка 10:


Снимка 11:


Снимка 12:



Между старите снимки и музейните вагони има разлики. Колкото и да не са идеални  старите снимки забелязвам:

Покрива –май едно време е бил гладък, с отдушници за въздуха и за фенерите, и ребра над козирките за отвеждане на водата. Как са възстановени и трите музейни се вижда добре на снимките.

Страничните стени.  Като първо забелязвам  на музейните четирите междинни вертикални шини под прозорците. На старите снимки са по две. С изключение на снимка 4, където ми се струва, че са 4, но качеството на снимката е такова, че не може да се твърди със сигурност. Второто е рамката на прозорците. Нашият на Ц. гара е възстановен колкото да не е без хич. Стъклата са хванати в рамки, заковани направо в коша и са неподвижни. Немците са подходили по дисциплинирано – сваляеми стъкла в дървени рамки, както и трябва да бъде.

Челните стени. Тук мога да отбележа само, че нашият вагон е възстановен само с по една стъпенка на талигата и съответната диагонална ръкохватка на стената(която май не е оригинална)(снимка 6). Баща ми е категоричен, че са имали стъпенки и ръкохватки от двете страни. На немските каруци се виждат добре.

Талигите.  Мисля, че нашият вагон на гарата не е с оригиналните си талиги. Те са такива:




Само, че това са талиги с клемии за превоз на дървени трупи. Това може би обяснява защо и парапетите със спирачките въобще не са оригинални. Парапетите са просто извита дебела тел, като от едната страна откъм локомотива даже и спирачка няма(снимка 5). Другата спирачка е огромна – със сигурност е от нормален вагон(снимка 6). Сигурно затова и стъпенката е само една(в депото са си спестили труда да правят по две, както и втората спирачка).Талигите на немските каруци са определено с по късо междуосие, като талигата на вагончетата на Минитрейнс. На старите снимки се виждат същите къси талиги.  Другата чуденка е какъв е бил парапета със спирачката. На тая снимка много добре се вижда разликата м/у двата парапета. Десният е като на вагоните на Минитрейнс. Различен е от  този на нашата каруца.


На нито една от старите снимки парапета не се вижда добре. Но като я гледам тая булка как се е хванала отстрани си мисля, че немците пак са се постарали повече от нас.


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2013
  • Рейтинг: 762
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #25 -: 17 Октомври 2019, 13:25:09 »
ПРЕПИСВАМ ОТ СТАТИЯ НА ИНЖ. ДЕЯНОВ:

Пътническият вагон на ЦГ е от 1925 г., произведен в Бреслау (как ли е на български), заедно с още 34 вагона, произведени за нуждите ан БДЖ. Вагонът е четириосен с вътрешно обзавеждане III класа и брой на местата за сядане 22. Първоначално номерът му е 305, след 1948 г. - 105.
При възстановяването:
Вагонният кош е изграден наново върху съществуващата рама, както и цялото вътрешно обзавеждане, седалки, WC, място за печката. За съжаление не са открити оригиналните талиги DHF. Затова се използват две талиги от Е вагони. На реставраторите им е напомнено да възстановят по две стъпала на талига, както е на оригиналните, но те не са го направили. Същото се отнася и за спирачното вретено и сперачната лостова система на едната талига.


Adrian

  • Trade Count: (237)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6422
  • Рейтинг: 829
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #26 -: 17 Октомври 2019, 16:23:28 »

Пред-чувствам , че се пече шедьовър - бегам за бира  :drinks:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 763
  • Рейтинг: 540
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #27 -: 21 Октомври 2019, 11:21:42 »

Е, чак пък шедьовър..., просто се стараем, доколкото можем.
Каквито и да са разликите, като си правя моделчето, ще гледам да е в по оригинален вид. Само вертикалните шини не знам защо още отначало се заинатих да са 4. Понеже в къщи имам 1 кв. м. симона и се чудя кво да я правя, решавам да експериментирам с нея. Пък и имам опит с тоя материал – малко ли къщурки и перони си издялках от него. Тук се виждат повечето основни части, освен пода на вагона.


Стени на коша, нуждника, сандъка под пода и краката на пейките – от 1 мм. симона.
Пода (който се явява и рама) – от 2 мм. симона
Шини,  кантове на прозорците и покрив – от сладоледени кутии.
Пейки – ламарина от бирени кутии облечена с мебелно фолио.
Печки от леяци от къщурки и кюнци от клечки за зъби, хартиена шайбичка за капак на кюнците,  дръжка от близалка за тръба под нуждника.
Шпренгверх от струна от китара, и още телчета за държачите, ребрата, ръкохватките и бравите. Изолация от жичка за натегателната муфа на шпренгверха и държачите
Ще ползвам талиги на Минитрейнс, отдушници за въздуха и фенерите от Вайнерт.
И ако вземем да сглобим всички гореизброени боклучки в едно, се получава нещо такова:






























Извода е, че вагонната фабрика TANOMAG би могла да си произведе желаните 5 каручки. Трудът обаче е съпоставим с този по изграждането на китайската стена. Щом китайците са успели обаче, що да не мога и аз? На снимките се виждат и някои части от фотоец. Те са производство на една друга вагонна фабрика, специално за този проект. Името на тая фабрика не е тайна, но засега оставям нещата така. По нататък специално ще стане на въпрос за нея. Просто е още много рано. И засега темата изпада в лек застой, щото съм стигнал до тук. Е не съвсем – по точно съм до тук:












Но има още довършителни работи, освен това още експериментирам как ще станат прозорците. Боядисването пък е съвсем отделно приключение. Има още много време до шампанското.

П.С. Малко тестове как вървят. Мисля, че се държат съвсем прилично:

https://youtu.be/v82rVC7uHyc

 :hi:

Nenchev

  • Trade Count: (4)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 420
  • Рейтинг: 227
  • На всяка манджа мерудия
    • 3D Принтирани модели и макети
Re: Тема само за юнаци
« Отговор #28 -: 22 Октомври 2019, 17:59:13 »
Много хубаво започва да се получава.  Всичко това на ръка ли е рязано?