Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (8/37) > >>

pach:
Сега на кратко , щото съм на чужд компютър...
Повечето неща са описани тук в първите пет поста...
По памет (нали проекта си ми е в главата преди всичко)
Горе крайната гара е с дъскорезница.
Долу голямата  гара е с (евентуално) гара от към ръбът на макета, защото в крайна сметка това е погледа ни на всяка гара (поглед на пътник ако щете) тоест излиза от гаровата сграда и вижда цялата гара пред себе си.
Депото не е малко, все пак това е ТТ.
Коловозите в този си вид са с най-малка дължина от 80 см до 120/130 см.
Имаше вариант сградата на голямата гара да е от към реката , но взе че "потъна"  :pleasantry:
Офис коловоза го има , но това е старият му вариант - върти се около депото и слиза отдолу където оформя едно огромно ухо.Така всъщност ушите на този макет стават общо три (вижте първите постове назад) и няма(х) никаква скрита гара, защото предвиждах едно "лудо каране и въртане на влакове" в подземната част.
По въпроса за недодяланите височини , не си играх да ги оправям, тъй като това е само идеен проект...който вече има три (че и четири) изменения и подобрения.За това не съм и разположил сградите.
Идеята е от понеделник да ви "водя" последователно през настъпилите промени, за да може да прецените какво ми се иска да направя и да ми помогнете в избора на окончателната (почти) схема.
Само търпение, но ще намекна  че имам и типичен офис коловоз на преден план...и коловозите ми вече са с полезна дължина почти 220 см.

Но съответно имам и доста проблеми, като например май гаровата сграда да изчезне съвсем и т.н.

Весели празници и утре да са живи и здрави всички със името Георги! :mda:
 :drinks: :drinks: :drinks:

pach:
На някой от въпросите ви отговорих преди празника, така че сега наплясках набързо няколко сгради (е за шосетата забравих) за да добиете визуална представа за обема им и примерното разположение (на основните постройки).
Все пак побих и гара Бон (в ТТ е около 65 - 70 см дълга но в макета ми няма да е толкова голяма и няма да се казва Бон...) и въпреки че се е вградила в хълма може да си представите около нея празното място, както и разстоянието до "вадата"...Хълмовете не са "обработвани" за това "крият" гарата, както и "преграждат" на едно място в близост реката, или пък са се метнали в/у тунелни портали, релси  и т.н.Но не виждам смисъл да си играя с настройките , преди да взема окончателно решение , кой план да избера.
Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие.
Там гаровата сграда я сложих всъщност на мястото на този "гатер" , тъй като от другата страна (дето е ръба на макета) няма място за нея. Тъй като все още не съм работил с 3D обектите , слагам готови сгради каквито намеря в библиотеката...
 :scratch_ones_head: То май на финала сам ще съм си ги направил в 3D-вариант и то нашите сгради като Панагюрище, Горна Баня, Сердика и т.н. Оказа се че е извънредно лесно (описва се един текстови файл със доста числа) да си направиш сградите които желаеш.Но това е един по-отдалечен етап от развитието на WINTRACK-а за мое ползване.Като всяка проектираща програма , и тук може да се създава библиотечен файл със собствени приложения.
Впрочем във връзка с един малък проект в НО , се наложи да си създам много кратка библиотека със старите "П"-профил релси на Пико , която включва основните прави, криви релси , стрелки и ...старите каталожни номера (благодаря за съдействието на Зазо, който ми даде линк за данните им  :hi:).
Та ако някой работи с  WINTRACK-а и търси билиотечка за старите П-релси на Пико - да се обади. ;)
Та да се върна на "снимките"... Ааа, да - сложих и непокрити перони там където бих искал да ги има. Растоянието м/у коловозите позволява да са до 63 мм. широки - тоест може и да ги "покрия" спокойно , че няма да скриват преминаващето влакове от окото на "фотограф-наблюдателя".
В средата е "транзитния" коловоз който осигурява (вместо "бретел") преминаването на композиции от единия в другия овал и обратно.
Има малък проблем с "офис" коловоза - леко  ;) е скрит от кръговото депо и радиуса му е малък , което е "убийствено" за големите четириосни вагони ("Y"-ци) при преминаването ми от там. Това е все пак ТТ и за такива радиуси при нас се изнасят в страни талигите барабар с буферните греди. Това е още една причина (радиусите и офис коловоза) проекта да търпи преработка (ще видите новите решения).
Ще сложа още един път тук план "расн_10-4" за да не "прелиствате" страниците...



Ето ги и тях:













А аз съм готов да отговарям на следващите въпроси... :angel: :blush2:

ПП. Този проект е най-първият от новите, и логично е проектиран на страия "П" профил от ВТТВ, както и съответно двата основни радиуса - 286 и 310 мм. Ако все пак остане, то е ясно че ще се реализира с новите Т-релси на Тилиг, а с радиусите - ще се увеличат (но малко)...това е още една причина за настъпващите промени.
Впрочем се сещам и за основната - преди (предвид сбирката ми от подвижен състав) се задоволявах с полезна длъжина на коловозите от 80-120 см.
Но човек се учи докато е жив и "търкайки" се около по-добрите колекции на приятели с повече опит, преоткрих някой мои детски мечти...както и любимият ми "TOUREX"- експрес (Лайпциг-Варна) настоя  :haha: коловозите вече да се "вдигнат" до "заветните" 220 см!




zazo:
Дай схема и на подземната част, така аз поне не мога да проследя, различните "маршрути". С депото гарата и крайната гара горе съм ОК, но тая фльонга в средата около спирката, нещо ми идва в повече.

schatsi:
...аз бих променил плана  по следния  начин:
 От спирката на вилната зона бих разклонил към моста  и веднага след него спускане и обикаляне на най-високия хълм (с гатера),мушкане в тунел под него и връзване с външния  път зад депото...
--- Цитат ---Горе на трето ниво (макета заедно с подземното е общо на четири нива) е спирката със загадната (при евентуална реализация) на малка вилна зона. На тази спирка ще се разминават изкачващите се влакове със слизащите от крайната гара , където ще има малко развито дървообработващо предприятие.
--- Край на цитат ---
...колко ли ще е натоварено трасето за един гатер(особено в тая криза...) ,та чак специално гара за разминаване ...


така ще осмислиш наличието на спирката и ще имаш  дълъг път за каране...
 иначе е супер!!!
 :good:

pach:
Фльонгата в средата има две предназначения - да удължи малко времетраенето/пътя между спирката и горната гара и да изпълни мерака за виадукт.
Впрочем по този начин спирката е на почти равни интервали м/у голямата гара и горната крайна.
Подземните нива не са правени в ТАЗИ програма но са описани в първият пост...
Накратко:
- офис коловоза дето се "върти" около депото завършва с едно голямо подземно ухо.(най-външната релса под земята)
-двойният тунел в ляво е свързан с двойния тунел в средата (под спирката) като правят общо два овала - вътрешен и външен, но също са с доста голямо разстояние тъй като овалите се спускат на подземното ниво, правят пълен кръг и излизат отново на видимата горна земя. Тук като опция във вътрешният овал има и двойно ухо - тоест дава възможност да се обръща посоката на цял влак и на двете страни на овала.Точно за това нямам(ах) подземна гара , тъй като времетраенето на пътуване също е относително голямо и може да се "скрие" един влак в отсечката образуваща двете уши.
Щом като толкоз държиш да си представиш движението (според мен е постигнато всичкото възможно, тоест универсално движение) или вникни в тази схема

със съответното описание около нея (в началните постове)...
...или изчакай - може и да довърша плана в тази програма WINTRACK за да кача тук снимка и на подземното развитие.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия