Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (16/37) > >>

Жоро:

--- Цитат ---...за да не правя гарата (или входната гърловина) в наклон ми трябва маааалко повече трасе пред нея...
--- Край на цитат ---
Може нещо да бъркам, но ми се струва, че входните стрелки на твоя и моя вариянт са на едно ниво спрямо правата с която излизаш от тунела. Може би при мен всичко е преместено малко на дясно, не знам. Тъй че, заветните 3% ги спазваш, а пък по това трасе няма да теглиш дълги влакове я.
За многото стрелки си прав, но щом искаме гара - няма как :yes: Предполагам, че ръководството на твойта ЖП-администрация ще си направи добре сметката, че е по-добре да инвестира в няколко стрелки при строежа, околкото после да плаща за излишни маневри и амортизация на машините. Сметнах колко излизат двата проекта(само стрелките) - разликата им е 91,37лв. Дали не си струва да дадеш малко повечко в началото и после да се радваш на комфорт при "играта". Друго решение за намаляване на разходите е да премахнеш първите две входни стрелки. Ще отпадне "кариерата" или "дъскорезницата" каквото беше там, но без жертви не може :on_the_quiet:. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
Коловозът пред магазията става глух, а двете стрелки към депото можеш да изтеглиш плътно в дясно, за да маневрираш.
Със Schatzi коментирахме изхода на еднопътното трасе. Нещо не ми се връзва там, където си го чучнал. Чудехме се как да тръгнеш от първи коловоз или от някой глух коловоз вляво или в дясно от приемната сграда. Защото, както си го сложил ти първо, изкачвайки се от ляво на дясно, ще скриеш всичко на север от трасето и второ, връщайки се по същото трасе, влакът няма как да спре на гарата без маневра. Според нас ще се наложи някаква подземна фльонга тръгваща от първи глух, за да се върне в трасето преди разменната гара(от дясно)

schatsi:

--- Цитат ---Вече го обясних:
 - не харесвам такива мостове над гари (това първо).
 - нивото на моста е на 75 мм (трябва да е ) тоест само офис коловозите в предната част ще са видими.На практика  моста и последващата "естакада" към  разменната спирка, ще ми скриват от погледа цялата (хубава) гара и нейните коловози.
...че аз от самолет ли ще си гледам влаковете на нея?
 чеша се голяма усмивка голяма усмивка голяма усмивка
--- Край на цитат ---

...тогава помисли как да го мушнеш под гарата...мисля че ще стане :spiteful:

pach:

--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41437#msg41437 date=1274194833 ---Може нещо да бъркам, но ми се струва, че входните стрелки на твоя и моя вариянт са на едно ниво спрямо правата с която излизаш от тунела. Може би при мен всичко е преместено малко на дясно, не знам. Тъй че, заветните 3% ги спазваш, а пък по това трасе няма да теглиш дълги влакове я.
...
--- Край на цитат ---

Прав си...разликата е минимална...аз имам една права пред разклоненията, ти пък преди завоя, та дължината на трасето е индентично. Заблудата ми идва от това, че мойта гара е в крива , а твойта си е права като конец. Но пък при мойта имам малко повече полезна дължина на коловозите (може би че е с по-малко разклонения) и визуално изглеждат различни.Но...


--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41437#msg41437 date=1274194833 ---...
За многото стрелки си прав, но щом искаме гара - няма как :yes: Предполагам, че ръководството на твойта ЖП-администрация ще си направи добре сметката, че е по-добре да инвестира в няколко стрелки при строежа, околкото после да плаща за излишни маневри и амортизация на машините. Сметнах колко излизат двата проекта(само стрелките) - разликата им е 91,37лв. Дали не си струва да дадеш малко повечко в началото и после да се радваш на комфорт при "играта". Друго решение за намаляване на разходите е да премахнеш първите две входни стрелки. Ще отпадне "кариерата" или "дъскорезницата" каквото беше там, но без жертви не може :on_the_quiet:. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
Коловозът пред магазията става глух, а двете стрелки към депото можеш да изтеглиш плътно в дясно, за да маневрираш.
...

--- Край на цитат ---

Но тЕ това административно мислене ме "побърка" и пообърка.  :scratch_ones_head:
Прав си , така е...обаче дърводобива от там не махам, щото това е нЯщото, което "оправдава" тази планинска гара, и въобще второстепенния клон като цяло.
 Ако нямам дърводобив, до горе ще се качват само пътнически влакчета, щото какъвто и товарен състав да се качи  (било то хладилник, кокошарник или открит с въглища) ще изглежда бутафорен. На такова високо в планината селище, едва ли му трябва цял хладилен с месо (или риба), нито пък толкоз пилета (внос/износ) а за въглищна мина под Мальовица -  абсурд. :dirol:

Остава си дърводобив от горското - така ще се "оправдае" и слабата "населеност" в района, за сметка на "дивите" гори - тилилейски (не Тиллиг-ски  :spiteful:).


--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41437#msg41437 date=1274194833 ---...
 :on_the_quiet:. После, не забравяй основното правило в нашето хоби - "Колкото по-малко - толкова по-добре!".
...
--- Край на цитат ---

Те такова "правило" не знаех да има ... :scratch_ones_head: :lol: :lol: :lol:
Или никой не го спазва  :sarcastic: :lol: :lol: :lol:
Аз пък до сега спазвах това на Мечо Пух!!!
("Колкото повече - толкова повече!!!")

Ако тръгнеш да го спазваш, свирни да дойдем с приятелите, че да вземем от теб, някоя друга 50/52 -ка , а и някое  "забутано" кашонче с еднакви вагон-чета ...няма да откажем!!! ;) :haha: :haha: :haha:

Ми така де...няма да те оставим да се мъчиш...и да не спиш през нощта от мисълта, че си в нарушение на това правило!!! :haha: :haha: :lol: :lol: :lol: :hi:

А сериозно - от тук ми идват проблемите (поне според мен) - старая се да "изкарам" както максимална дължина на коловозите (най-добре около 2-те метра в централната гара - 7 бр Y-ка + локомотив = 180 см.)хем и максимални възможности за движение и маневри...Абе на тая площ си е ...луда работа!!! :blink: :lol: :lol: :lol:


--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41437#msg41437 date=1274194833 ---...
Със Schatzi коментирахме изхода на еднопътното трасе. Нещо не ми се връзва там, където си го чучнал. Чудехме се как да тръгнеш от първи коловоз или от някой глух коловоз вляво или в дясно от приемната сграда. Защото, както си го сложил ти първо, изкачвайки се от ляво на дясно, ще скриеш всичко на север от трасето и второ, връщайки се по същото трасе, влакът няма как да спре на гарата без маневра. Според нас ще се наложи някаква подземна фльонга тръгваща от първи глух, за да се върне в трасето преди разменната гара(от дясно)

--- Край на цитат ---

Мдааа...и мен това нещо не ми дава мира! :scratch_ones_head:
Но пък знаете ли как си пасна издигането му към разменната спирка???
Така товарната част от гарата е на "нормално" място - срещу приемното здание на гарата, депото също в тази част е на достатъчно широко и видимо място. Опасвайки с този издигащ се коловоз , двата "офис коловоза" постигам едновременно три неща.
- имам така желания голям мост над преминаващи влакове (и без да е над гарата) който си е почти виадукт.
- спестявам място като "запълвам кьошетата" с една чудесна единична линия в клон.
- имам вече нормално издигане до нивото на І-ви етаж, където е спирката. А тя е предверието на "високата планина"
- остава ми единственото сравнително широко място (от общата площ на макета) за да развия и високопланинския участък с дърводобива в крайната гара.
(макар да има и скрита фльонга де :pardon:)
Всъщност предимствата станаха четири, но както и да е  ;) !

Впрочем проекта който тук (за сега) най-харесахте , все още не ми е по сърце , защото:
- да така е - гарата е много прилична, права и добре разположена, както логически така и за наблюдателя, но е с "твърде" къси коловози - едва ~150 см , което е крайно недостатъчно.
Нима смятате , че "TOUREX"-а , ще ми е в (почти) пълен състав само на витрината!?!!!
А всъщност той ми е критерия за "нормална" дължина на композиция.
Или ето какво се получава на практика:
При "TOUREX" - expres - DR
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.спален
+4.ресторант
+5.спален
+6.спален
+7.ресторант
+8.спален
+9.спален
+10.турист/спален
+11.турист/спален
+12.автоплатформа
+13.автоплатформа
= 13 вагона
 (в някой конфигурации е пътувал и от 14 вагона - с три турист/спални)

При "TOUREX" - expres - PACH
---> BR_23/35
+1.обслужващ вагон
+2.спален
+3.ресторант
+4.спален
+5.ресторант
+6.спален
+7.автоплратформа
= ~160см
Като добавим по 10 см от двете му страни --->разстояние до входно/изходни сигнали
+още по 10 см от тези сигнали до първите (спрямо тях) разклонения ...
ииии...
Те го тЕ...200 см чиста дължина на коловоз (от разклонение до разклонение).

Тоест поне един или два коловоза (най-вътрешните спрямо цетралната ос на гарата) с тази дължина, за да могат поне две такива композиции да се разминават без проблем.

И както се казва от тук нататък - всички останали влакове се "вписват" на всеки коловоз в гарата! :spiteful:
 И тЕ така... :yes: ;D ;D ;D

Но обмислянето на варианти продължава, както и този проект е отворен за още идеи и предложения.

А дааа...връзката към Фремо-модули не я чертая , щото смятам че никога не би била проблем - просто въпрос на още едно разклонение (или две) и ...готоФооо! :hi:

pach:
Такааа, днес започваме нова седмица и сега ще ви представя поредната модификация на проекта ми за макет.
Признавам си, както и сте се досетили навярно от предишните ми постове, че това е проекта който ми е най-на сърцето... Или поне до скоро беше фаворит в мойте очи. :spiteful:
Ноооо, (както винаги става - има едно "но") в светлината на досегашните коловозни развития, а също така и критиките и съветите ви тук, ме накарахте да преосмисля изначално нещата...но за това ....другата седмица  :spiteful: :spiteful: :spiteful:.

И така - представям ви моят фаворит. Номера на поредната модификация може би някой от вас са я "заловили" по имената на снимките, но не вярвайте на очите си - тези номера са "останали" след прочистването на директориите в РС-тата ми.

Ето плана в целият (почти) му блясък:


Както се вижда от схемата, останали са само предните прави "офис-макетни" коловози.
Гаровите такива са "опънати" максимално като най-късата "чиста" дължина е 996 мм -№1 пред гаровата постройка.Следващите три са с полезна дължина (чиста) от по 1830 мм. (№№2,3 и 4).А №5 макар и "маневрен" е с полезна дължина от 1328 мм.
Като недостатък (според мен) е това, че входно/изходните коловози от кръговото депо са на №1 - но пък както казва Тано (Стоян) - "Това е всъщност най-неползваният от преминаващи влакове коловоз".
До кръговото депо имам (най-дългия на практика) глух коловоз, който съм предвидил за "работен влак". От другата страна има четири глухи коловоза - като два от тях са във "хладилно хале" - резонно за товарене на хладилни композиции. Всъщност за "хале" съм използвал едно двойно депо, но важното е идеята, не точно коя сграда съм сложил.
Срещу тях са останалите два коловоза, с магазия и един "кръгъл" кран, сложен там като идея за кран над коловозите (но не мога да му намеря 3D-файла...).
За съжаление, при този план в сравнение с предидущия, не ме задоволява нито броя нито дължината на коловозите, но толкоз мога да събера на...оставащото място.
И след вашите "умувания" как да "изкарам" по-добре отклоненията за "другия голям град някъде там в ...далечината" и за планинския участък на макета (с "любимата ми дъскорезница в края му) ето какво направих.
Този за планинския участък почва веднага след изхода на петия коловоз - има си перон и както се полага - от тук тръгват влаковете по второстепенните участъци - в случай планински клон за вилната зона и гатера.на схемата съм оставил да се види участъка м/у централната (изходна) гара , спирката за вилната зона и до входа на тунела с който почва изкачването до крайната планска гара


Пък този към "другия град" е изнесен от дясно и след слизането му на подземното ниво, се раздвоява за да образува във видимата си част така "необходимия" офис-макетен коловоз. тук влакове ЩЕ СЕ РАЗМИНАВАТ благодарение на ухото след раздвоението му...И ще са всеки път различни защото отдолу има скрита четириколовозна гара. Идеята е всеки един от тези четири коловоза , да бъде изолиран в две части - така се образуват осем "паркинг" коловоза всеки от тях с полезна дължина около 2000 мм!.


Тук за по-голяма яснота пак виждате планинския клон, като в червено и оцветено първото изкачване до спирката, в синьо - втората част от изкачването му до крайната гаричка.

 
А ето и няколко "снимки" с общи изгледи на този план:
Тук много добре се вижда и желания виадукт , който предшества крайната гаричка - вече не минава над железопътна линия но пък в комбинация с оточното езеро и реката, ще стане чудесна "природна" забележителност.


Може би тук е мястото да отбележа, че макар на представените снимки да има само няколко дървета и горички, идеята е поне планинската част от макета да е "потънал" в зеленина и гори , но без да закриват видимостта към релсовите трасета за движение на влаковете.


За това този път съм се постарал да вложа (обработени) и подходящи панорами, взети от нашият сайт (които са чешките де...).


Както и до сега (обяснил съм го в по-горните постове) тук таме имам "разливане на ландшафт" дори и там дето не ми трябва (това пред локомотива на планинската гара не е трева - отдолу си има релси съгласно плана) но за сега не го оправям.
Впрочем този момент вече го опитах и ...май ще трябва по-задълбочено да огледам макросите , защото "поправките" ми не дават желания резултат... :blush2:
Ето и два от "разрезите" за визуална представа как изглеждат нещата от долу...



Като и двата са  гледани с "премрежен" поглед - тоест с включена опция на 3D-илюстратора - "през мрежа".

Така ... друго не се сещам...но тъй като не знаете какво точно ми е в представата и главата, готов съм за въпроси, критики, съвети, предложения и ..."замерване с таберутки"
...да се чете - замерване с табуретки... :blush2:
 , както казват стендовите моделисти!
 :thank_you:
 ;D ;D ;D

pach:
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Сега "откривам" че на разрезите се "виждат" къщи и постройки които всъщност са под земята!!!!
Това е така защото съм слагал долния край на панорамите на съответния ръб от макета  и така не си играх да ги "орязвам" ...Плюс това ми хареса как във височина , пейзажа пасва на мойта макетна и мащабно пресъздадена планина.
Тоест много не се "вживявайте" - това е не е доискусурявано по обективни причини.
 ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия