Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling

Релсови вериги - истински и моделни.

<< < (4/8) > >>

TANO:
Ми нали ролята на автоматичното спиране е да спира влака преди червения сигнал. За кво му е да го спира след като го подмине? Каква е гаранцията, че има дистанция зад спрелия влак и задния ще се събере след него? Подобен автостоп има смисъл в Метрото, където между два сигнала има много релсови вериги и АЛС следи свободността на 2 РВ напред(около 200 метра), за да разреши движение с 20 км/ч. Тогава обаче проходния така или иначе е червен и е забранено подминаването му. За да се движат така влаковете проходните ще трябва да се загасят - нещо, което в момента не се ползва. А на тая картинка не виждаме нищо такова, пък и никъде не пише, че това е Метро.

bdz43r:
Ролята на АЛС е да спре влака, ако машиниста не реагира, но все пак не може да гарантира, че машинистът няма да го подмине дори с малка скорост.

--- Цитат на: TANO link=topic=4730.msg100297#msg100297 date=1437401050 ---Каква е гаранцията, че има дистанция зад спрелия влак и задния ще се събере след него?
--- Край на цитат ---
Не винаги има гаранция. Но в Германия например задължително е осигурено прохлъзване поне 200 м зад всеки един затворен сигнал точно за такива случаи. В резултат там инцидентите след подминати сигнали са изключително редки за разлика от Швейцария, където редовно влаковете се целуват, защото единия е минал на червено и няма място да спре автоматично.

mitko0888:

--- Цитат на: TANO link=topic=4730.msg100295#msg100295 date=1437394532 ---... защо на последния ред са нарисували двата влака един зад друг...

--- Край на цитат ---

Така става с цифрово. Можеш да си ги цункаш колкото искаш.

TANO:

Лека-полека да си продължим излишната тема.  За желаещите да научат нещо за железниците, които моделираме - днес ще правим разбивка на гара на релсови вериги. Като пример давам възможно най-простото коловозно развитие. Тая картинка ще я кръстя фиг.1.1 щото ще ми трябва и по нататък:
Фиг. 1.1

 Започва се от коловозите. Всеки от тях е със собствена РВ.  Границите и са на една линия с изходните сигнали в двата края на коловоза. Уточнение, което важи за всички РВ – няма значение колко возила има в границите на РВ, и къде точно са те. Дори и една колоос да има някъде цялата РВ е заета и толкоз. Още една особеност – у нас в повечето гари първи коловоз(откъм приемното здание) е неприемно-отправен, т.е. през него влакови маршрути не могат да се редят (респ. влакове не вървят)и като така същият няма РВ. На макет обаче е трудно да си позволим лукса да отделим цял коловоз само за украса, затова в горепоказаната схема първи коловоз е с РВ. Стрелките за сега ги прескачам и отиваме на участъка между входния сигнал и първата входна стрелка. Той се нарича предучастък и носи индекса на входния сигнал, след който е(ПУЧ, ПУН, ПУА, ПУБ и т.н.). Дължината му е минимум 250 м., но най често е и доста повече. Предполагам е ясно, че се отделя в самостоятелна РВ. Участъка между входният и предупредителния му сигнал е участък приближение. Индекса му е като на вх. с-л(УПЧ, УПН, УПА, УПБ). Дължина –минимум спирачното разстояние, т.е. повече от дължината на композициите, които караме на макета. Същото важи и за коловозите – един макетен влак трябва да може да се събира в тях. Значи,че като правим макет е хубаво да предвидим дължината на УП, ПУ, коловозите и междугарието да е по голяма от най дългата ни композиция. Не е чак толкова трудно – знам за поне един макет, в който това е спазено.Ето го с примери. Тук сме в УПЧ (показан със стрелки – т.е. м/у входния и предупредителния сигнал от четната страна на гарата):

Това е ПУЧ (от входния до първата стрелка). Вижда се, че е по дълъг от УПЧ, а трябва да е обратното.

Конкретно за този макет дължината на УПЧ и ПУЧ се получава такава заради изискването за видимостта на входния сигнал. По правилник  когато входният сигнал не се вижда, то той се измества напред към междугарието.  Т.е. тук  входният  е изместен напред  така, че да се вижда от мястото от което се управлява целия макет( всъщност това важи за всички сигнали -  всичките гледат към оператора):

Това пък е междугарието на горепосочения  макет. Стрелките показват предупредителните сигнали на двете съседни гари. Т.е. предупредителните сигнали на същата гара, но от другата страна. Иначе казано от другата страна на макета е същото – УПН, ПУН и т.н.

Уточнение №1 – междугарие е това м/у входните сигнали на две съседни гари, а не само м/у предупредителните.
Уточнение №2 – в повечето случаи има голямо разстояние м/у предупредителните сигнали на две съседни гари. Има и изключения при къси междугария – може ПС на следващата гара да е преди ПС на предишната гара. Има и изключителни изключения – изобщо да няма междугарие. Входните на две съседни гари да са на една линия. Но това май го има само на едно място.



pach:
 :lol: :lol: :lol:

За шебеците като мен (що си ми сложил снимката на план-макета...) ,
може би ще е улеснение да уточним съкращенията:

- ПУЧ.......Пред Участък Четни
- ПУН.......Пред Участък Нечетни
- УПЧ.......Участък Приближение Четни.
- УПН.......Участък Приближение Нечетни.
или ако са с другото означение стават съответно:
- ПУА.......Пред Участък страна А
- ПУБ.......Пред Участък страна Б

- ПСЧ.......Предупредителен Сигнал Четни
- ВхЧ.......Входен сигнал Четни
- ПСН.......Предупредителен Сигнал Нечетни
- ВхН.......Входен сигнал Нечетни

Останалите съкращения май са ясни (че по-отдавна ги "виждаме"):
- РВ.........Релсова Верига
- УП ........Участък  Приближение
- ПУ ........Пред Участък

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия