Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Нова сигнализация за макета ми

<< < (3/6) > >>

mill:

--- Цитат на: pach link=topic=481.msg5003#msg5003 date=1210571395 ---Кажи стрелките имат ли допълнителни електроконтакти (както бяха едно време) ако не ще ти кажа как да си монтираш допълнително и тогава светофорите се управляват автоматично (по желание )

--- Край на цитат ---
Ако не ти представлява трудност можеш ли да обясниш как става това.

TANO:
Здравей Владо,
аз съм Стоян Божанов ,знаеш ме от Димитровград
По въпроса,който те вълнува скромно мога да заявя,
че аз съм човека който ти трябва.Мислих някой път да те
поканя в къщи да видиш нещата на място защото това е нещо,
което през форума не може да се обясни и види добре.Ако имаш
желание на следващата сбирка може да уточним нещата

CaLLlo:
Лично аз също бих се колебал коя система да избера, дали по "скоростната сигнализация", или "сигнализация по БДЖ", от правилника на БДЖ съм се запознал и с 2-те в детайли.

Първата е проста за направа - само с 3 или 4 фара. "Скоростното" в тази сигнализация е горното и долно жълто в нея. Горното жълто показва че влизаш в свободен участък, но следващият е зает и там свети червено. Долното жълто показва че след светофара влизаш в отклонение от главния път и трябва да намалиш на 40 км/ч, т.е. това може да е само входен или изходен светофар. Проходните са с три фара - в междугарието отклонения няма и се слагат когато междугарието е разделено на няколко участъка. С 3 фара е и изходния светофар на главния коловоз. Тук понятието "предупредителен светофар" някак се е размило, понеже всеки светофар се явява предупредителен за следващия. В положение без движение входните и изходните винаги са червени, а проходните зелени дори цял ден да не мине нищо.

Сигнализацията по БДЖ е по-атрактивната и изглежда доста по-български с тия трапецовидни табели с много-много фарове по тях. Изходните са само с 2 фара, но входните са с 8 нормални. Предупредителните също са хитови - трапецовидни с 4 фара и показват положението на входния. Тук проходни НЯМА! А най-голямата атракция за мен са изходните на гари с няколко направления - при зелено, за всяко направление се пали и допълнителна зелен фар:
за главното направление - 1 зелено;
за първото второстепенно направление - 2 зелени;
за второто второстепенно направление - 3 зелени.
По линията за Драгоман имаше гара с такива светофари!
За гари в крива, където изходният не се вижда се слагат и повторителни на изходния с 1 зелен фар само.

Сам избери системата, но знай че дори самият Стоянчо така е проектирал и направил нещата на макета си, че спокойно вади от цоклите светофарите по едната система и веднага слага в тях по другата ... и те работят ;D Същото се получава и с 3-тата - най-старата система - семафорите!

Vlado:

--- Цитат на: TANO link=topic=481.msg5476#msg5476 date=1211191082 ---Здравей Владо,
аз съм Стоян Божанов ,знаеш ме от Димитровград
По въпроса,който те вълнува скромно мога да заявя,
че аз съм човека който ти трябва.Мислих някой път да те
поканя в къщи да видиш нещата на място защото това е нещо,
което през форума не може да се обясни и види добре.Ако имаш
желание на следващата сбирка може да уточним нещата

--- Край на цитат ---
Мда, може! :)

Vlado:
Да споделя, че се ориентирах към обикновената сигнализация, като поне за момента управлението ще е аналогово, но с идеята в бъдеще да се цифровизира и дори накрая се управлява от компютър.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия