Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
НПМ за МТУ
IKAR:
Имам Бемо. Запалих се по тях още преди 25 години, когато се появиха в Лего магазина на Витошка и Солунска. Само че бяха извънредно скъпи и много бързо спряха да ги продават, просто изчезнаха. Адриан ми се оплака, че тогава нямал пари да си купи, тръгнал малко по турнета в чужбина, тъкмо изкарал, но като се върнал, вече въпросната витрина на Бемо я нямало. Мога да го потвърдя, понеже наистина няма и два месеца след като се появиха, ги махнаха оттам. Същото се отнася, между другото, и за витрината на Пико малко по-нагоре, в магазина на Сони.
Та от това Bemo, което имам, съм доволен, превъзходна детайлизация (е, разбира се, не може да се сравнява с едрите мащаби), има и метални, и пластмасови части, но имам спомен, че скоро колега се оплака, май беше Живко, чe най-новото производство са го развалили тотално.
Ето това имах предвид: http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4.msg106318.html#msg106318
Boris 2-12-4:
И колеги немци, се оплакват, че голяма част от новото производство е със силно занижено качество. Това от форумите за теснопътни железници на немски език.
IKAR:
Като се има предвид къде ги правят.....Даже вече и месингобутика е там....В тубата има филмче как в някакво тотално занемарено помещенийце жълтьовци с дебели ватенки сглобяват швейцарски електрически локомотиви Kiss. За КМ-1 също има даже официално филмче за фабриката, където Ли Дзян Дзън си говори с немския възложител, а другите жълтурковци работят. А говорим за цени от порядъка на 2-3 хил. евро, че и по-нагоре.....
Krasi Tankista:
Това, което се отнася до швейцарците е валидно и за немците. В случая не е толкова важно дали са едните или другите при тях леярското майсторство е на високо професионално ниво и няма как да се появи такъв проблем. Основната причина поради която възниква цинковата чума е замяната на скъпи легиращи съставки с евтини, което довежда до необратими напрежения в кристалната решетка и води до физическото разрушаване на продукта. Най - вече проблемът се появява, ако модела е изложен на въздействието на ниски температури. Това се набллюдава особено често при детайли от късния Съветски съюз и ранната Русия, където беше силно развито гаражното производство на модели, с всички произтичащи от това последици. Аз съм се сблъсквал с проблема многократно и като продавач и като куповач. Същото важи и за братски Китай, където както каза и Икар производителите на масова продукция изнесоха производството си. Най - често съм виждал поразени модели на Брава. Под названието бял метал различните производители на бутикови модели обединяват група сплави, за които най - типичното свойство е нискотемпературното леене. Такива са тъй наречените Пьотър, Зилка и др. Моделбанмануфактур Кротендорф обаче лее сплав близка по състав до месинга, но със светло сив цвят. Важното за тези метали е, че не могат да се запояват, имат известна пластичност, но и бързо се чупят при по - силно напрежение.
Krasi Tankista:
http://www.scaletrainsclub.ru/board/download/file.php?style=4&id=191141&sid=4232678e1ef0849b41ef9a6241f613a9&mode=view Ето и онагледяване.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия