Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

НПМ за МТУ

<< < (27/36) > >>

TANO:
Хм, тая маневра трябва да я правиш бързо, докато не е стегнал гипса. :yes:
По принцип като има фабрика някъде, рядко се излиза направо на  главния път. От фабриката влизаш с маневрата на странични коловози и оставяш пълните вагони. После идва локалния влак, взима пълните вагони, оставя празни на тяхно място, които ти връщаш във фабриката с маневрата и т.н.  Ако мислиш да произвеждаш много гипс, трябва да направиш буферна гара – два-три коловоза, които не са съоръжени с автоматика. Там заводската маневра оставя композицията с готовата продукция и се прибира в завода, пък ти с гаровата маневра си взимаш вагоните оттам. Естествено на макет едва ли ще имаш място за такива глезотийки, ще трябва опростяване на движението.
Ей, връщаш ме години назад, когато имаше товари и живот по жп-то. В Елин Пелин буферна гара откъм Верила, от другата страна отделни приемни маневрени коловози откъм ЗОМ-а и Изида , гаровата маневра едвам смогваше да издърпа всичко навреме за локалните влакове. Навсякъде имаше маневрена работа. Ама това е друга приказка. Дерзай с твоята диорамка. Важното е да ти доставя удоволствие и докато я правиш, и като си играеш с нея. Какво значение има за колко време правиш маневрата –трябва да успееш  докато си пиеш или кафето или нещо друго. Другото е здраве!

TANO:
Казват, много ефикасно средство за борба против вируса било, да се хванеш да си чоплиш по хобито. Като гледам как опустяха улиците напоследък, и то по цял свят, стигам до извода, че доста народ в момента си седи в къщи и си довършва теснолинейните жп макети. Включително и аз.  :yes:
Малко предистория - почти случайно се получи това, че една от малките витрини можеше да се направи с 4 реда. Това предизвика събирането на още една ретро товарна композиция в N, и четвъртия ред вече е в експлоатация.





Така се получава, че варианта в N може да се раздели на два отделни подварианта – един сравнително съвременен с дизелова тяга, светофори и съответните автомобили, и ретровариант с парна тяга, стари вагони, семафори и ретроавтомобили.




Двата варианта в Н0 (дековилки и 750 мм теснолинейка) се знаят отпреди – семафори и ретроавтомобили:




Подготвил съм и комплект фигури в двата размера:



Така оставаше  само озеленяването. Ми нещо такова се получи:















От релефа съм доволен как стана, самото озеленяване не, че е лошо, но сигурно може и по добре. Аз обаче толкова си мога. Все пак се надявам боя да ми се размине. Щото мисля, че може да мине за сравнително сполучливо.

 Навремето баба ми казваше,че работата по един макет никога не свършва. Аз обаче съм чувал, че всяко правило си има изключение. Важи и за това макетче – повече не смятам да пипам нищо по него. Тепърва предстои сезон III, но има проблем – хем трябва да стоим с маски, хем с бири в ръка. Не ми увира главата как да ги съчетая тия две заповеди, но въпреки това статистически погледнато мога да обявя проекта НПМ за МТУ за окончателно завършен.
Наздраве значи! :drinks:


mitko0888:
Аз ако съм на твое място, ще взема да преработя малко макетчето. Като излизам от гарата вдясно, на изток, няма да минавам под моста, а ще направя първо дясна крива и след това изкачването обратно на часовника. Като се кача на горния етаж ще сложа още идин коловоз, горе да стане втора гара, а не спирка. Ако са ти много наблизо, може да врътнеш една спирала. И да си направиш автоматизация да пуска един влак надясно, един - наляво, в новата горна гара да се изчакват и разминават. И да си седиш с маската и да си цедиш бирата и да си ги гледаш как си обикалят ....

Честито!

TANO:
Имаше една поговорка – макетиста скача според тоягата( или как беше там?). С годините съм мислил какви ли не схеми на макети, но всички изискват тройно повече място, каквото аз нямам. А за мястото, което имам -  не ми се обяснява защо не може, или не искам да сбутвам още полу- гари, спирали и тям подобни, каквито предлагаш. Това е защото съм си въобразил, че поназнайвам нещо от железници и искам това което правя на макет да пресъздава колкото се може повече елементи от една истинска железница. На тази площ има място само за една гара – такава, каквато трябва да бъде, за да прилича на гара. Каквото и друго да се опитам да набутам в тая фигура, ще трябва да отнема от елементите на въпросната гара, а нямам никакво желание, не искам. Което значи, че за съжаление трябва да забравя за всички други десни криви с изкачване обратно на часовника и т.н. и т.н.  Приел съм, че това ми е достатъчно като фигура и може би съм на прав път. Щото макар и с някои недостатъци въпросната фигура ми предостави възможност да имам вече 2 макета, които функционират на пълни обороти и ми доставят удоволствие.  Нищо, че е сравнително простичка и не мога да разминавам влаци.  А дали пък оплитането в спирали и гари за разминаване не е причината  толкова хора само да си мечтаят за макет и да не могат нищо да направят досега?

pach:
Макетчето е много хубаво, но няма как да го разгледам в едър план.
Като чукна на жълтата лента за по-големи снимки, те направо се свалят в компа ми.
Само аз ли имам този проблем?

То нямам нищо против да ги сваля за да ги разгледам, ама се учудих линка ли не е у ред или мойто ...тВ?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия